Gå til innhold

Kulten rundt homoseksualitet

Anbefalte innlegg

Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)

Jeg forstår meg ikke på kulten rundt legning og homoseksualitet. Hvorfor lar så mange folk seg lure?

Det er greit nok at det ikke skader andre og at de får gjøre som de vil, men at de skal påvirke barna og drive kampanjer. Vise homofili hele tiden. Det er slitsomt og skadelig for de som blir lett forvirret.

Homoseksualitet er ikke positivt. Blant menn er det mye sykdommer, fordi de ikke har en bremsekloss; kvinner. De lesbiske får barn som ikke får se faren sin. Det er negativt, ikke bare emosjonelt, men også fordi foreldrene er dem som kan lære dem å takle eksempelvis psykiske svakheter og selvregulering. Et mannlig forbilde er viktig for gutter, noe de ofte ikke får blant lesbiske.

Nei dette greiene er ikke bra. En forvirring som bare sprer om seg. Heteroseksualitet er godt, homoseksualitet er i beste fall nøytralt. Heteroseksualitet passer perfekt fordi kvinner og menns natur utfyller hverandre. I tillegg skaper en faktisk barn som er felles.

Jeg mener at ingen ting heter legning, det er en sosial konstruksjon. Det er det som gir mening og er godt. Så har en det som er i beste fall nøytralt og ikke gir mening.

Naturligvis kan en ikke noe for hvem hjernen skiller ut kjemikalier når en ser. Det er i størst grad biologi. En bestemmer ikke hvem en liker. Men heterofili er positivt, homoseksualitet er nøytralt.

Endret av Jaconandersen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som er skadelig med at barn lærer at homoseksualitet er naturlig og ikke noe å skamme seg over? Det er vel langt mer skadelig at mange homoseksuelle sliter med selvmordstanker fordi de føler seg annerledes, fordømt og sett ned på?

Heterofile par får også kjønnssykdommer, ikke bare homofile.

• Liker 6
Skrevet

Ja rart noen blir homofile når det stort sett er heterofile par som vises overalt. Tv, avviser, ukeblader, reklamer. I tillegg til at når man spør folk om de er i et forhold så antar man allerede at vedkommende er heterofil. Noen later som de er hetero og inngår forhold med et kjønn dem ikke er tiltrukket av for å bli akseptert for omverdenen tror dem er og egentlig ikke er. 

Jeg tror helt ærlig barn som vokser opp i dag og finner ut at dem er homo, bifil, trans eller hva enn de er har det mye lettere i dag enn de hadde hatt det for bare 10 år siden. Ja til synlighet og aksept! 😘

• Liker 4
Skrevet (endret)
AlisonDiLaurentis skrev (På 22.6.2021 den 22.07):

Ja rart noen blir homofile når det stort sett er heterofile par som vises overalt. Tv, avviser, ukeblader, reklamer. I tillegg til at når man spør folk om de er i et forhold så antar man allerede at vedkommende er heterofil. Noen later som de er hetero og inngår forhold med et kjønn dem ikke er tiltrukket av for å bli akseptert for omverdenen tror dem er og egentlig ikke er. 

Jeg tror helt ærlig barn som vokser opp i dag og finner ut at dem er homo, bifil, trans eller hva enn de er har det mye lettere i dag enn de hadde hatt det for bare 10 år siden. Ja til synlighet og aksept! 😘

Enig.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Enig. Jeg tror kanskje selv at jeg er panseksuell, men jeg er vokst opp med at homofili er "synd". Hvis jeg får barn skal de lære at homofili er helt greit, naturlig og ikke noe skamfullt, skittent eller feil.

Jeg vokste også opp med at homofili var så fælt og at det ikke var akseptabelt. Jeg er 23 år nå. Husker jeg hadde en god venninne før jeg flyttet vekk kom ut til meg og sa hun var lesbisk. Jeg var den eneste hun turte å si det til fordi hun hadde hørt mine holdninger til homofili. Den tilliten hun hadde gjorde vårt vennskap sterkere. Hun var også redd det kunne ødelegge vårt vennskap siden hun var redd jeg skulle tro hun ville prøve seg på meg. Jeg er hetero selv og overhodet ikke interessert i alle menn og i hvert fall ikke i guttevennene mine. Dem er off limits. 

Jeg blir stadig overrasket over hvor ignorante folk er selv den dag i dag. Propaganda du liksom. For noe sprøyt.. 

• Liker 2
Gjest Jaconandersen
Skrevet
Gjenferdet skrev (4 minutter siden):

Enig. Jeg tror kanskje selv at jeg er panseksuell, men jeg er vokst opp med at homofili er "synd". Hvis jeg får barn skal de lære at homofili er helt greit, naturlig og ikke noe skamfullt, skittent eller feil.

Hvorfor trenger du å si noe om det i det hele tatt? Hvor tenke noe over det?

Skrevet
Jaconandersen skrev (Akkurat nå):

Hvorfor trenger du å si noe om det i det hele tatt? Hvor tenke noe over det?

Hvorfor skal man ikke si noe om det? Barnet kommer før eller siden til å forstå at mange fordømmer homofile, og hvis barnet selv er homofil kan det være helt avgjørende at det føler at det har en trygg base hjemme med støtte.

• Liker 2
Gjest Jaconandersen
Skrevet

Hvorfor skal man ikke si noe om det? Barnet kommer før eller siden til å forstå at mange fordømmer homofile, og hvis barnet selv er homofil kan det være helt avgjørende at det føler at det har en trygg base hjemme med støtte.

Homofili eksisterer nesten ikke. Det er bare noen helt få. Hvorfor ha så mye fokus på dem enn andre? Deres biologi leder dem mot uhensiktsmessige valg... Mange andre har det slik, i andre grupper.

Skrevet
Jaconandersen skrev (Akkurat nå):

Homofili eksisterer nesten ikke. Det er bare noen helt få. Hvorfor ha så mye fokus på dem enn andre? Deres biologi leder dem mot uhensiktsmessige valg... Mange andre har det slik, i andre grupper.

Hæ? Det er langt ifra kun noen få som er homofile. Det er mange.

• Liker 2
Gjest Jaconandersen
Skrevet

Hæ? Det er langt ifra kun noen få som er homofile. Det er mange.

Det er bare rundt 1-2 prosent.

AnonymBruker
Skrevet
AlisonDiLaurentis skrev (17 timer siden):

For å være ærlig følte jeg at det var tryggere å være homofil for 10-12 år siden enn det har vært de siste 2-3 årene. Man merker at for mye pride har motsatt effekt. Jeg har ikke deltatt i pride på flere år, fordi jeg føler at vi er så likestilte som vi kan få blitt her i landet nå. I 2009 fikk homofile lov å gifte seg, og siden da har det vært greit. Kampen mot kirken har jeg aldri forstått meg på. Men selvfølgelig, husker hvordan det var å være ung homofil. Det var ikke noe kult for å si det sånn. Så det er viktig å ikke overdrive pride, det fører til at folk blir lei og mister respekt og toleranse ovenfor skeive. For at de unge skal kunne slippe å føle seg hatet og ikke akseptert, så bør vi roe ned. 

Anonymkode: fc6af...fcc

Skrevet
Jaconandersen skrev (17 timer siden):

Det er bare rundt 1-2 prosent.

Det er enda færre enn det som sitter i rullestol i Norge. Betyr det at vi ikke skal tilrettelegge samfunnet for funksjonshemmede? Barn skal ikke lære funksjonsnedsettelser er, både siden så få har det at det ikke er noe vits, og fordi man er redd funksjonshemminger smitter?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen spesiell kult blant homofile. De har lenge vært en undertrykt gruppe, og deres rettighetskamp har ikke fått mer oppmerksomhet enn den fortjener. Det som imidlertid er blitt en slags kult, er det selsomme styret rundt den narcissistiske, infantile og tildels mentalt skadelige «kink-kulturen». Det er for meg helt uforståelig at homobevegelsen har latt seg lure til låne bort sin kredibiltet til voksne folk som i sin «leker» imiterer vold, nedverdigelse, sexisme, rasisme, incest, pedofili osv..

Anonymkode: 1c9fe...79f

Gjest Passpartou
Skrevet

Homofile er vel den gruppen mennesker som får absolutt mest omtale i media, ift. hvor mange de er. Skulle tro det var 20-30% homofile i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...