AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Vår 4.klassung hae Sfo ut juni. Skolen begynner 18.8-altdå mange uker ferie. Vi har kun 4 uker fri hver oss i året, skal fordeles på 6 uker sommerferie, høst ferie, plandager og jul. Går ikke opp sa Sfo var stengt i påsken. Vi bor pp en gård, ingen barn i nærheten. Evnt sommerskoleakt starter ikke før uke 29.....vi står på venteliste. Er det innenfor at en 9.5 åring(fyller 10 i nov) er alene hjemme 0745-1640 hver dag i 14 dager mens vi er på jobb? Har ikke mulighet for hjemmekontor. Venner dro på ferie rett etter skoleslutt i dag, besteforeldre er i full jobb, og naboen er en mann på 87 år med jevnlig besøk av hjemmesykepleien. Anonymkode: ef621...eb8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Det er litt sent å tenke på dette nå. Dere har 8 uker ferie til sammen, barnet har 6 uker, det går jo opp? Anonymkode: 5de45...23d 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Nei. Kom dere på dette først nå? Hvorfor ikke planlagt dette bedre? Anonymkode: 84d8a...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 Hvorfor ikke dele opp dere voksne ? 2 sammen, 2 hver for dere Anonymkode: dfab6...9e9 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 Spørs hvor moden han/hun er? Anonymkode: 88517...2e4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Hvor langt unna jobber dere? Om dere ikke har mulighet til å komme raskt hjem så ville jeg ikke gjort det når det ikke er naboer å gå til om det skulle være noe. Jeg har en gutt på samme alder og kunne latt ham være alene hjemme en arbeidsdag om det ikke var noen annen mulighet (men vil helst unngå det, for da sitter han bare og spiller). Men her er det massevis av naboer og alltid noen hjemme da flere jobber turnus og noen er uføre. Og skulle det mot formodning ikke være noen hjemme så bor moren min 1 km unna. Er absolutt alle vennene på ferie? Kan han være med en av dere på jobb? Anonymkode: 19a2f...532 1
GammelKaktus Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 Jeg skjønner ikke helt dette, dere er to stykker som begge har 4 uker ferie hver, dere har da nok ferieuker til at dette skulle vært ordnet lenge før sommerferien startet. Uansett det høres jo voldsomt ensomt ut da, hvis han skal gå rundt alene hele dagen... Guttungen hadde kjedet vettet av seg, kjekt med alenetid for gaming men vil jo ut med venner eller game med de. Er det ingen av vennene som er igjen så han har noen å henge med? 3
Arkana Skrevet 22. juni 2021 #9 Skrevet 22. juni 2021 Jeg hadde ikke latt min 10-åring være alene hele dagen så lenge. Jeg synes som flere andre at det er litt spesielt at dere tenker på det først nå. Alle jeg kjenner har planlagt sommerferien i god tid i forveien. Dere har nok ferie til å dekke dette så jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke allerede har planlagt ferien slik at dere har dekket det. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 Vi brukte ferie i påsken(3dager) ,har brukt det på plandager i løpet av våren (2 stk) vi trenger å bruke feriedager på plandager i høst (3stk) og i jula.(4 dager) Høstferien (5dager) jo også skolefri, så vi har ikke 8 uker på sommere. 17 av 40 dager er brukt(planlagt brukt), vi har delt de likt mellom oss. Ang planlegging...min mann fikk vite at sine ønker ble innvilget 1.mai, jeg fikk vite det dagen før. Vi kan ikke ha med barnet på jobb da vi ikke har kontorjobb. Kontaktet alle de barnet pleier å leke med 2.mai for å høre......der skulle alle dra rett etter skoleslutt og være borte 4-5 uker (det er hytter, camping, familie andre steder i landet, det er fjellturer, båtliv, telttur, turer med besteforeldre, fornøyelsespark langt unna oss, det er ulike leirer og idrettsskole......vi har alltid hatt Sfo til vi selv har startet feiren. I år har vi t.o.m ingen felles ferie for å spre dagene litt utover. Mulig jeg kan be en venninne som we hjemme i mamma perm om hun kan se til han....hun bor 40 min unna. Vi bruker 30 min hver vei på å kjøre til jobb Ts Anonymkode: ef621...eb8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #11 Skrevet 22. juni 2021 Da søker dere etter noen som kan passe ungen, betalt. Anonymkode: 2afa4...8a0 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #12 Skrevet 22. juni 2021 Vi har også en 4 klassing hjemme, men forskjellen er at vi har en svært moden snart 14 åring også. Så de ukene de må være alene, er jeg trygg. Mannen jobber lang avsted, men jeg jobber bare noen minutter unna. Vi har også en haug med naboer. Altså saken stiller seg anderledes enn din. Jeg tenker at en dag her og der sikkert hadde gått fint så lenge barnet er trygg, har tlf og dere er tilgjengelig. Men flere uker hadde jeg ikke ville gjort mtp at dere ikke en gang har naboer. Jeg ville forhørt meg med denne venninnen du nevner, og tilbydd litt penger for å være barnevakt. Lykke til ❤️ Anonymkode: 2c73f...a00 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå