AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Jeg har så lyst til å komme i gang med trening, men med en baby på 5 mnd og samboer sjeldent er hjemme pga jobb, så ser jeg ikke hvordan jeg skal få dratt meg til treningssenter. Jeg går tur med vogna daglig, varierende tempo og lengde, men det er ikke nok. Er den eneste trenings muligheten min å kjøpe diverse treningsutstyr å trene hjemme? 😅 Har dere noen tips? Anonymkode: 9df0e...c85
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Samboer jobber vel ikke 24 timer i døgnet? Du må jo få tid til å.gjøre ting i fritiden du også Ellers kan du vel få noen andre til å passe baby mens du er og trener. Noen treningssenter tilbyr også barnepass, vet ihvertfall om Sats-kjeden: https://www.sats.no/trening/familie/barnepass/minisats/ Anonymkode: 9f356...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Jeg har kjøpt en del treningsutstyr som jeg trener med hjemme ja 😂 det funker best for meg for nå, da kan jeg trene når det passer og ungene sover. Har bare diverse treningsstrikker, noen manualer, ei matte, hoppetau og yogaball. Kan gjøre mye trening med strikker og kroppsvekt 😊 har i tillegg vektvest jeg bruker på tur om jeg vil bli ordentlig sliten. Da går jeg gjerne bakke, slalombakke funker godt, og trappene opp hoppbakke hvis du har noe sånt I nærheten. Har også ankelvekter jeg bruker hvis jeg har baby i sele. Anonymkode: 4545a...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Samboer jobber vel ikke 24 timer i døgnet? Du må jo få tid til å.gjøre ting i fritiden du også Ellers kan du vel få noen andre til å passe baby mens du er og trener. Noen treningssenter tilbyr også barnepass, vet ihvertfall om Sats-kjeden: https://www.sats.no/trening/familie/barnepass/minisats/ Anonymkode: 9f356...5d4 Nei, 24t jobber han ikke, men han har to jobber, så han reiser hjemme fra kl 07 og er ikke hjemme før 21. Ikke hver uke han har en fridag heller, det er svært sjeldent. 😅 Kan selvsagt få familie til å passe baby, men synes at fremmede folk som muligens aldri har tatt i en baby er litt tidlig siden hun bare er 5mnd. 🙈 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har kjøpt en del treningsutstyr som jeg trener med hjemme ja 😂 det funker best for meg for nå, da kan jeg trene når det passer og ungene sover. Har bare diverse treningsstrikker, noen manualer, ei matte, hoppetau og yogaball. Kan gjøre mye trening med strikker og kroppsvekt 😊 har i tillegg vektvest jeg bruker på tur om jeg vil bli ordentlig sliten. Da går jeg gjerne bakke, slalombakke funker godt, og trappene opp hoppbakke hvis du har noe sånt I nærheten. Har også ankelvekter jeg bruker hvis jeg har baby i sele. Anonymkode: 4545a...f0f Takk for tips! Får gå til innkjøp av diverse, ser ut som det er enklest. 😅 Har du noen tips til nettbutikk som selger alt mulig? Har dårlig opplevelse med tights, så de utgår, og vet egentlig ikke om noen andre.. Ts Anonymkode: 9df0e...c85
snurk Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 Har kjøpt inn manualer og strikk som jeg bruker til å trene hjemme. Trener når baby tar seg en lur midt på dagen 😅
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #6 Skrevet 23. juni 2021 snurk skrev (Akkurat nå): Har kjøpt inn manualer og strikk som jeg bruker til å trene hjemme. Trener når baby tar seg en lur midt på dagen 😅 Hvor har du kjøpt? Jeg må bare få kjøpt det jeg og! Føler meg feit og ekkel, så må bare få tilbake kroppen min og selvfølelsen.... Ts Anonymkode: 9df0e...c85
snurk Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor har du kjøpt? Jeg må bare få kjøpt det jeg og! Føler meg feit og ekkel, så må bare få tilbake kroppen min og selvfølelsen.... Ts Anonymkode: 9df0e...c85 Har kjøpt på Jula 😁 de har også en del på xxl men hvis du vil ha noe til en rimelig penge så kan jeg anbefale Jula ihvertfall 😄
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 Har kjøpt noe på XXL og også på sport 1 og sportoutlet, fordi det har vært lett å stikke innom å ta med på veien. Har kjøpt litt og litt etter jeg fikk forrige for 2,5 år siden 😊 Anonymkode: 4545a...f0f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #9 Skrevet 23. juni 2021 Filmer på YouTube er gull verdt. + Manualer (jula) og feks styrkeboka til funkygine? Jeg har trent siden slutten av januar. Gått ned 5kg på kun trening, ikke lagt om noe kost, + fått en del muskler. Alt hjemme i stua. Noe på løpetur, men har nå kjøpt sammenleggbar tredemølle så jeg kan jogge når samboer jobber kveldsvakt. Anonymkode: e14bb...19a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #10 Skrevet 23. juni 2021 Jeg mener funkygine har noen videoer med trening med baby (altså at baby er med på økta), ellers er uansett videoene hennes geniale, du kjenner en 10 minutters økt altså😅 Anonymkode: 1eba3...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #11 Skrevet 23. juni 2021 Nå har jeg kjøpt treningsmatte, pilatesball, strikk og magehjul. Så får jeg gå innom jula å kjøpe manualer etterhvert. Er ikke det er greit nok start sett da, tro? Anonymkode: 9df0e...c85
Sydenkupp Skrevet 23. juni 2021 #12 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvor har du kjøpt? Jeg må bare få kjøpt det jeg og! Føler meg feit og ekkel, så må bare få tilbake kroppen min og selvfølelsen.... Ts Anonymkode: 9df0e...c85 Har du sett på finn? Masse der nå som senterne har åpnet igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #13 Skrevet 24. juni 2021 Jeg tenker at etter din samboer er kommet hjem, så er det egentlig begges fritid OG "jobb"-tid mtp baby. Det vil si at dere må dele på å ta dere av baby og å ha egentid. Med egentid tenker jeg både hvile og det en måtte ønske å gjøre på fritiden. Å komme i gang med trening etter fødsel tenker jeg er viktig. Kroppen har vært gjennom mye. Og jo lengre man venter, jo vanskeligere kan det bli. Det er kun din kropp som har vært gjennom dette, så jeg mener nå sånn sett at du bør få prioritert tid til trening. Nå vet ikke jeg når han slutter, men om han har lange dager så er han nok sliten når han kommer hjem. Da er det kanskje aktuelt å tenke at du kan få tid til å dra på treningssenter en kveld i uken og kanskje en gang i løpet av helgen? Men tenk litt på tid og effektivitet. Man betaler en del. Er der verdt det? Hvor nye tid går med både til trening og kjøring? Jeg kan egentlig tenker meg at det vil være mer effektivt hjemme. Kanskje du kan fikse et par timer med PT som viser deg hva du kan trene hjemme. Jeg tenker også at du bør bruke tiden fornuftig. Er baby rolig/sover/putler for seg selv så kan du jo feks ta en liten beinøkt. Så er det unnagjort. Kanskje korte programmer er best. 30min? Feks etter å ha gått tur, for da er du ferdig med oppvarming, og kanskje baby sover? Har du kortere økter så rekker du kanskje å trene flere dager i uken. Turer i oppoverbakke eller på fjellet vil også være mer effektivt. Kanskje med baby i bæresele? En annen ting som jeg synes er viktig, er at det ikke bare blir "min og din tid". Da blir det fort uenigheter. "Du får mer fritid enn meg osv". Sett også av tid til å være dere sammen. At ikke alle ukedagene skal fordeles til at du trener to dager, han trener de to andre, du besøker venninne fredag og han kompis lørdag osv. Anonymkode: 23495...15a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #14 Skrevet 24. juni 2021 Hvis du vil legge litt penger i instruksjonen så finnes det jo trening på nett, f.eks Naardic har faktisk timer med barseltrening Anonymkode: adff1...fd4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #15 Skrevet 24. juni 2021 Sjekk @sprekemamma på instragram Anonymkode: 66dd0...527
Amatariel Skrevet 24. juni 2021 #16 Skrevet 24. juni 2021 Er det ikke mor og barn-trening der du bor? Det har jeg deltatt på med flere barn. Ofte er det 1-2 ganger i uken på treningsenter, på formiddagstid. Da tar man babyen med inn i salen og har den på matte mens man trener. Noen øvelser inkluderer babyen 😊 (selv om man selvsagt kan bruke vekt dersom den sover akkurat da). Ellers har jeg benyttet treningssenterets barnepass når den har bikket 5-6 måneder. Da har jeg deltatt på 45-60 minutters gruppetimer o.l mens babyen har vært der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå