AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Barnet vårt er nylig fylt 1 år, og skal begynne i barnehage i august. Dette er vårt første barn. De siste dagene har jeg kjent på så mange følelser rundt det med barnehagestart, og jeg gruer meg sånn til å etterhvert måtte gå fra barnet vårt når vi skal på jobb. Jeg syns dette første leveåret har gått så fort! Og jeg klarer ikke helt å henge med, på en måte. Det er så mange følelser og jeg gråter mye når jeg tenker på alt dette. Mannen forstår ikke, og sier bare han syns det blir bra med barnehage. Det tror jo jeg også det blir, men jeg syns fortsatt det er skikkelig tungt! Jeg ser på den lille ungen vår, og får helt klump i halsen av hvor fort tiden går… Er dette normale følelser å ha, og er det noe jeg eventuelt kan gjøre for å roe ned mammahjertet litt? Anonymkode: 3302d...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Håper det er normalt, for jeg har sett slik allerede, og mini begynner i august-22 😅 Vurderer sterkt å bare si opp jobben å bli hjemme for alltid, men det har vi ikke råd til, dessverre... Håper det kommer noen gode historier her! Anonymkode: a857c...b1e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Jeg tror det er helt normalt, men kanskje noe å lytte til? Vi har løst det med et år ekstra hjemme. Anonymkode: cd290...84e 1
AnonymBrukern Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Selvfølgelig er dette normalt!! Bare ta tilvenningen helt med ro ikke stress. Men samtidig må du på en måte «gi slipp» på barnet, ser den at du er stressa blir barnet også stresset. Barnet får det kjempefint i barnehagen og har godt av å få venner❤️ Du kan jo kanskje nevne dette til de ansatte at du er litt nervøs så samarbeider de med deg. Gi barnet korte dager om du har milighet, så blir det heller ikke så ille for deg å være borte fra minsten mange timer om dagen. Hilsen bhgansatt
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror det er helt normalt, men kanskje noe å lytte til? Vi har løst det med et år ekstra hjemme. Anonymkode: cd290...84e Skulle veldig gjerne vært hjemme lenger, men det har ingen av oss mulighet til dessverre 😔 Har allerede hatt tre måneders ulønnet permisjon også, så nå må vi tilbake til vanlig arbeidsliv… ts Anonymkode: 3302d...3a4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBrukern skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig er dette normalt!! Bare ta tilvenningen helt med ro ikke stress. Men samtidig må du på en måte «gi slipp» på barnet, ser den at du er stressa blir barnet også stresset. Barnet får det kjempefint i barnehagen og har godt av å få venner❤️ Du kan jo kanskje nevne dette til de ansatte at du er litt nervøs så samarbeider de med deg. Gi barnet korte dager om du har milighet, så blir det heller ikke så ille for deg å være borte fra minsten mange timer om dagen. Hilsen bhgansatt Tusen takk for gode råd, skal absolutt nevne dette for de ansatte på avdelingen til barnet ❤️ Vet jo at barnehage er veldig bra, og tviler ikke på at barnet får det fint der. Er helt sikker verre for meg enn for ungen… Huffameg, blir helt frynsete i nervene av dette 🙈 ts Anonymkode: 3302d...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Kjente veldig på sånne følelser her også. Første dagen jeg skulle forlate datteren min i bhg, trillet tårene så fort jeg var ute av porten. Følte meg utrolig "naken" og sår. Sånn hadde jeg det hele den uka, men så gikk det seg til. De ansatte vet at det kan være vanskelig for mor, men de setter sikkert pris på å vite litt om det. Her sendte de meg bilder, det var veldig hyggelig. Anonymkode: 73965...c58
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 Tror det er veldig vanlig. Vår begynte som 1-åring i august i fjor, og det gikk helt supert, selv om jeg fikk helt klump i magen første dagen og tenkte «skal barnet mitt være her». Nå har jeg vært evig glad for corona og hjemmekontor som har gitt oss mulighet til korte dager, rolige morgninger og ettermiddager, og merker jeg gruer med til høsten tilbake på kontoret.. Men alt i alt har der gått helt supert, hun stortrives og har knytt sterke bånd med de ansatte og babler i vei om de andre på avdelingen😊 Kan til tider fortsatt få den følelsen når jeg levere noen ganger. Men nå har hun som regel ikke tid til å si hade før hun løper inn😊 Anonymkode: 19fac...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå