Gå til innhold

Oppriktig spørsmål til Pride-tilhengere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at det kun finnes to kjønn. Med andre ord tror jeg ikke på at "ikke-binær" o.l. er reelle kjønnskategorier. Jeg tror heller ikke det er mulig å virkelig bytte kjønn.

Er jeg å betrakte som en fiende av Pride? Er det mine holdninger som skal bekjempes?

Hvis ja, hvorfor er Pride så politisk korrekt? Er det meningen at det skal bli tabu å mene at det bare finnes to kjønn?

Anonymkode: 1b885...10a

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enda et tråd om dette ja

Anonymkode: 319e3...029

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Pride er mer enn kjønnsforståelse. Jeg er homofil, og pride er viktig for min del, det handler om aksept osv. Men jeg mener at det finnes to kjønn og at et fåtall er reelle transseksuelle. Ikke-binær er noe jeg ikke forstår.

Anonymkode: 06793...0fe

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ikke få det til å bli så komplisert, eller at alt dreier seg om dine evner til å sette seg inn i andres liv. La mennesker få uttrykke seg og leve som de vil. Ingen sloss mot hverandre her! 

Anonymkode: 47968...2df

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mener at det kun finnes to kjønn. Med andre ord tror jeg ikke på at "ikke-binær" o.l. er reelle kjønnskategorier. Jeg tror heller ikke det er mulig å virkelig bytte kjønn.

Er jeg å betrakte som en fiende av Pride? Er det mine holdninger som skal bekjempes?

Hvis ja, hvorfor er Pride så politisk korrekt? Er det meningen at det skal bli tabu å mene at det bare finnes to kjønn?

Vet du egentlig hva pride står for?

Anonymkode: 17643...f09

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vet du egentlig hva pride står for?

Anonymkode: 17643...f09

Få høre.

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo mene hva du vil, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal diskuteres så bastant fra de som tror at det kun er x- og y-kromosomene som bestemmer kjønn.

Det finnes mange der ute som føler seg som noe annet enn det kromosomene deres tilsier, og jeg synes ikke vi andre har rett til å gjøre livet deres vanskeligere og vondere bare fordi vi kun tror på biologien.

Når Trond føler seg som Anna, og kler seg og snakker som Anna, har jeg ingen problemer med å kalle henne Anna. Lev og la leve ❤️🏳️‍🌈

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg forstår at du ikke er opplyst rundt kjønn - mange er ikke det! Så la meg forklare:

For det første sitter kjønn i hodet. Man har en oppfatning av hva man skal gjøre, si og hvordan man skal oppføre seg i ulike situasjoner. Denne oppførselen kan lene mot et kvinnelig perspektiv eller et mannlig perspektiv på verden. 

Mennesker som føler at de handler, snakker og oppfører seg mer som det motsatte kjønn kan føle at de ikke lenger identifiserer seg som kvinne/mann. Dette er (min egen tanke) fordi de blir møtt med så mye fordommer rundt utseende, bryter, vagina, penis osv.

Har du vagina, skal du ha kjole, du skal te deg på en spesiell måte (elegant e.l) og snakke på en spesiell måte, alt dette er samfunnet som bestemmer. Det er ikke naturlig. Mange føler at de ikke passer inn med samfunnets syn på sitt medfødte kjønn. Kanskje synes de at de passer bedre som mann? 

Noen hjerner er også på balanselinen mellom "kvinnehjerne" og "mannehjerne". Personen kan da føle seg som ikke-binær, altså at verken kvinne eller mann passer deres livsstil, handlinger, klesstil, tanker og livssyn. 

Ett eksempel er meg. 

Jeg er biologisk en velfungerende kvinne, men min hjerne er veldig lik en manns. Noen ganger føler jeg at jeg ikke passer inn med de andre jentene i vennegruppa, andre dager gjør jeg det. 

Jeg identifiserer meg likevel som kvinne, fordi det rett og slett er lettest slik. Jeg hadde ikke følt meg lykkeligere om jeg var i en manns kropp. 

Interessant nok er jeg også panfil. Det betyr at jeg tiltrekkes av personer uavhengig av kjønn. Jeg tror det er relatert til min egen orientasjon, med en hjerne som er litt mer mot det mannlige spekteret og en kropp som gir meg "kvinne" ved fødsel. 

Det er helt greit at du ikke tror at det finnes flere kjønn! Akkurat som at det er helt greit at jeg tror det. Misforstå meg rett, selv jeg er litt skeptisk til at det finnes 100 kjønn, men det er jo nettopp fordi kjønn sitter til dels i hodet - hvorfor skal vi da diktere andres kjønn? 

Hmm, at du er en fiende av Pride synes jeg er litt sterkt. Det må du nesten kjenne til selv, om du føler at du ikke er enig med Pride sine verdier (aksept og toleranse). 

Utifra det du skriver så kan du oppfattes som en motstander av flere-kjønn tankegangen. Du blir vel egentlig ikke sett på som en fiende, ei heller som en person som kanskje ikke har lest seg så mye opp på det. Og det er greit! 

Så lenge du lar ikke-binære, kvinner, menn, transpersoner mm leve livene sine i fred, så har du gjort nok! 

By the way, spørsmål til deg:

Hvilket kjønn er en trans, om vi følger at det bare er to kjønn som er gitt ved fødsel? 

Nei, ingen holdninger skal bekjempes. Alle skal få mene hva de vil. 

Hva Pride vil bekjempe er fordommer. Fordommer som at kjønn sitter kun i kroppen, som at homofile alltid oppfører seg feminint, eller at bifile har en preferanse for kjønn. Det er feil! 

Og måten det skal bekjempes på er da gjennom kunnskap 😊👌

I korte trekk:

- Kjønn sitter i hodet og i kroppen. Det betyr at hjernen din har en oppfatning av hvilket kjønn du er, og kroppen din er skapt for å befrukte/bære barn. 

Kroppen er ikke "jente eller gutt" nettopp fordi dette er totalt samfunnskonstruert, sammen med alt annet rundt de to kjønnene. 

Kroppen kan enten bære barn eller befrukte et egg. Det gir ikke kroppen rett til å fortelle deg om du vil gå med kjole, spille fotball, lage mat, bli popstjerne eller leke med Barbiedukker.

Derfor har vi fler enn bare to kjønn - fordi vi ikke alltid kan passe inn som ett av de to. 

Transpersoner, for eksempel, kan faktisk klassifiseres som ett kjønn, selv om de er født med testikler, livmor og stor klitoris (kan misforstås som en penis ved fødsel). Det er fordi det ALLTID er enten eller - befrukte eller bli befruktet. 

Det betyr dermed sagt ikke at transpersonen kikker ned på penis og tenker "Yes! Guttastemning (tilhørighet) ! Jeg vil pule jenter (seksuell preferanse)" 

Det innlegget her ble litt rotete, har nettopp stått opp så jeg håper meldingen kom nogenlunde greit over. Søk opp:

"Gender brain" 

"Can you choose your gender?" 

"What is my gender test (brain)"

Happy Pride! 🏳️‍🌈

Anonymkode: 583c3...3e8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår at du ikke er opplyst rundt kjønn - mange er ikke det! Så la meg forklare:

For det første sitter kjønn i hodet. Man har en oppfatning av hva man skal gjøre, si og hvordan man skal oppføre seg i ulike situasjoner. Denne oppførselen kan lene mot et kvinnelig perspektiv eller et mannlig perspektiv på verden. 

Mennesker som føler at de handler, snakker og oppfører seg mer som det motsatte kjønn kan føle at de ikke lenger identifiserer seg som kvinne/mann. Dette er (min egen tanke) fordi de blir møtt med så mye fordommer rundt utseende, bryter, vagina, penis osv.

Har du vagina, skal du ha kjole, du skal te deg på en spesiell måte (elegant e.l) og snakke på en spesiell måte, alt dette er samfunnet som bestemmer. Det er ikke naturlig. Mange føler at de ikke passer inn med samfunnets syn på sitt medfødte kjønn. Kanskje synes de at de passer bedre som mann? 

Noen hjerner er også på balanselinen mellom "kvinnehjerne" og "mannehjerne". Personen kan da føle seg som ikke-binær, altså at verken kvinne eller mann passer deres livsstil, handlinger, klesstil, tanker og livssyn. 

Ett eksempel er meg. 

Jeg er biologisk en velfungerende kvinne, men min hjerne er veldig lik en manns. Noen ganger føler jeg at jeg ikke passer inn med de andre jentene i vennegruppa, andre dager gjør jeg det. 

Jeg identifiserer meg likevel som kvinne, fordi det rett og slett er lettest slik. Jeg hadde ikke følt meg lykkeligere om jeg var i en manns kropp. 

Interessant nok er jeg også panfil. Det betyr at jeg tiltrekkes av personer uavhengig av kjønn. Jeg tror det er relatert til min egen orientasjon, med en hjerne som er litt mer mot det mannlige spekteret og en kropp som gir meg "kvinne" ved fødsel. 

Det er helt greit at du ikke tror at det finnes flere kjønn! Akkurat som at det er helt greit at jeg tror det. Misforstå meg rett, selv jeg er litt skeptisk til at det finnes 100 kjønn, men det er jo nettopp fordi kjønn sitter til dels i hodet - hvorfor skal vi da diktere andres kjønn? 

Hmm, at du er en fiende av Pride synes jeg er litt sterkt. Det må du nesten kjenne til selv, om du føler at du ikke er enig med Pride sine verdier (aksept og toleranse). 

Utifra det du skriver så kan du oppfattes som en motstander av flere-kjønn tankegangen. Du blir vel egentlig ikke sett på som en fiende, ei heller som en person som kanskje ikke har lest seg så mye opp på det. Og det er greit! 

Så lenge du lar ikke-binære, kvinner, menn, transpersoner mm leve livene sine i fred, så har du gjort nok! 

Hvilket kjønn er en trans, om vi følger at det bare er to kjønn som er gitt ved fødsel? 

Hva Pride vil bekjempe er fordommer. Fordommer som at kjønn sitter kun i kroppen, som at homofile alltid oppfører seg feminint, eller at bifile har en preferanse for kjønn. Det er feil! 

I korte trekk:

- Kjønn sitter i hodet og i kroppen. Det betyr at hjernen din har en oppfatning av hvilket kjønn du er, og kroppen din er skapt for å befrukte/bære barn. 

Kroppen er ikke "jente eller gutt" nettopp fordi dette er totalt samfunnskonstruert, sammen med alt annet rundt de to kjønnene. 

Kroppen kan enten bære barn eller befrukte et egg. Det gir ikke kroppen rett til å fortelle deg om du vil gå med kjole, spille fotball, lage mat, bli popstjerne eller leke med Barbiedukker.

Derfor har vi fler enn bare to kjønn - fordi vi ikke alltid kan passe inn som ett av de to. 

Transpersoner, for eksempel, kan faktisk klassifiseres som ett kjønn, selv om de er født med testikler, livmor og stor klitoris (kan misforstås som en penis ved fødsel). Det er fordi det ALLTID er enten eller - befrukte eller bli befruktet. 

Det betyr dermed sagt ikke at transpersonen kikker ned på penis og tenker "Yes! Guttastemning (tilhørighet) ! Jeg vil pule jenter (seksuell preferanse)" 

Det innlegget her ble litt rotete, har nettopp stått opp så jeg håper meldingen kom nogenlunde greit over. Søk opp:

"Gender brain" 

Happy Pride! 🏳️‍🌈

Herregud, så mye vrøvl og desinformasjon. 

Anonymkode: 65727...0a6

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ett eksempel er meg. 

I korte trekk:

"Gender brain" 

Happy Pride! 🏳️‍🌈

This!❤️🏳️‍🌈

Happy Pride!

Anonymkode: c85be...93b

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ett eksempel er meg. 

Hvordan vet du at hjernen din er veldig lik en manns...?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ikke få det til å bli så komplisert, eller at alt dreier seg om dine evner til å sette seg inn i andres liv. La mennesker få uttrykke seg og leve som de vil. Ingen sloss mot hverandre her! 

Anonymkode: 47968...2df

Mest fornuftige jeg har lest her inne på lenge. 

Anonymkode: 79e21...a92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hyrden skrev (Akkurat nå):

Hvordan vet du at hjernen din er veldig lik en manns...?

Ikke ts, men jeg er en feminin kvinne med såkalt mannehjerne. Ingen tvil i det hele tatt om at jeg er kvinne, det er bare å se på kroppen min. Hvem pokker føler seg helt som gruppene man blir delt inn i? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Herregud, så mye vrøvl og desinformasjon. 

Herregud, så lite konstruktivt og vennlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har helt misforstått Pride. 

Pride handler ikke om hva folk tror er fakta om kjønn, seksualitet etc. Det er ikke nødvendig å forstå eller akseptere ikke-binære kjønn, transkjønn, diverse ulike seksualpreferanser eller fetisjer.

Pride handler om at alle skal få være seg selv og elske slik de elsker uten å føle skam. Å støtte Pride handler om å akseptere andre før den de er, uavhengig av ens egen oppfattelse.

Det er ihvertfall slik jeg, en binær, ciss-kjønnet, heterofil kvinne har oppfattet Pride, etter å ha brukt de siste ti årene på å slutte å være en homofob, trangsynt drittsekk. Andre i denne tråden burde prøve.

Anonymkode: e039d...6e7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Meningene dine er ikke relevante. Hvorfor skal du ha en mening om hvordan andre identifiserer seg i det hele tatt?

• Liker 3
Skrevet
jabx skrev (6 timer siden):

Meningene dine er ikke relevante. Hvorfor skal du ha en mening om hvordan andre identifiserer seg i det hele tatt?

Hvorfor oppsøker du et diskusjonsforum når du ikke tåler å lese andres meninger?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne men alltid likt best å drive med det gutter liker og trives best med guttevenner. Er likevel hetro og anser meg selv som kvinne. Visse ting skiller oss jo,menstruasjon,kjønnsorgan, pupper, evnen til å få barn m.m.

Det finnes jo ikke flere kjønn enn mann og kvinne fra naturen. Det tredje eller fjerde kjønnet blir noe vi trikser frem med operasjoner,hormoner osv. Så det er fake på en måte. En fantasi.

Dette kommer man jo aldri forbi. Dette er naturen. 

Anonymkode: cef28...dfd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (6 timer siden):

Identifisering er en ting. Jeg kan identifisere meg med la oss si elefanter og løpe febrilsk rundt i jungelen og late som jeg er en, men alle vet jo jeg ikke er det.

En mann som kler seg og prøver prate som ei kvinne vil alltid i realiteten være en mann rent fysisk( med mindre man trikser med kroppen ). Jeg kan jo også tatovere meg grå og og sette på meg en lang snabel, men jeg er jo fortsatt ei kvinne og ikke en elefant.

Jeg klarer ikke se en mann som føler seg som ei kvinne, som ei kvinne. Greit for meg om han vil leke kvinne og leve ut det. Men jeg kommer aldri til å se ei kvinne. Har ingenting med mangel på respekt, bare hva jeg rent fysisk ser. Du kan se det på ansikt og figur ( spesielt legger og hender) at det er en mann, ikke minst Adams eple. Den lyver jo ikke. 

Anonymkode: cef28...dfd

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...