Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok inn spiral 1 mnd etter abort.. 

Ble ikke tatt på alvor av legevakta, legen, helsestasjon eller kalnes.. 

Måtte ta 2 tablett aborter en utskrapning og en tablett form til fikk infeksjon i livmora.. 

Fikk magesår i tillegg og fikk vite jeg hadde en cyste på ene eggstokken mål på 4.8 økende fra 3.4 

Tok mirena spiral  en mnd senere alt var ferdig 

Ble så dårlig i helga at jeg havnet på legevakta. Men de mente det ikke var farlig nok til å sendes på sykehuset.. 

Nå en mnd siden jeg satt den inn måtte ta den ut i dag da jeg har stikkende smerter i livmora, kjente trådene om hverandre.. Helsesøster sa den satt som den skulle.. Ho anbefalte meg og dra til gynekolog og sette inn ny spiral med ultralyd fikk cerazette som jeg skulle gå på imellom tiden

Er nå 8 timer siden jeg tok den ut 

Er kvalm har fortsatt stikkende smerte i magen. Vondt i hode. Føler meg uvel.. Vondt i ryggen 

HVA skal jeg gjøre?? 

Kan jeg ringe rett på kalnes igjen? 

Anonymkode: f2a09...a48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fastlege? Be om time for oppfølging der, evt bli henvist til gynekolog :) Cyster kan være smertefulle hvis de blir store, som oftest går de bort av seg selv men i noen tilfeller må de opereres bort! Kan hende det er det som gjør vondt nå.

Hva med å prøve en annen form for prevensjon neste gang, for eksempel P-stav? God bedring 🤍

AnonymBruker
Skrevet
fitnessjenta skrev (Akkurat nå):

Har du fastlege? Be om time for oppfølging der, evt bli henvist til gynekolog :) Cyster kan være smertefulle hvis de blir store, som oftest går de bort av seg selv men i noen tilfeller må de opereres bort! Kan hende det er det som gjør vondt nå.

Hva med å prøve en annen form for prevensjon neste gang, for eksempel P-stav? God bedring 🤍

Ble ikke tatt på alvor av legene heller de tok ikke telefonen de svarer ikke på meldinger, pasientsky eller epost.. Brukte over 1 dag på å svare.. 

Har blitt gravid på det meste før.. Og familien har reagert veldig på p-stav ble anbefalt å ikke ta den 

Har prøvd plaster, sprøyte, minipille og pille 

Skrevet

8 timer er ikke lenge. Det er vanlig å ha smerter en stund etter at noen har herjet oppi der. Se det an.

Hvordan vet du at det var spiralen som var skyld i smertene?

Jeg hadde sterke smerer ved menstruasjon etter innsett, men det var bare de to første menstruasjonene. Etter det hadde jeg ikke mens på 10 år, takket være spiralen. Helt gull!

• Liker 3
Skrevet
Hedda-78 skrev (2 minutter siden):

8 timer er ikke lenge. Det er vanlig å ha smerter en stund etter at noen har herjet oppi der. Se det an.

Jeg hadde sterke smerer ved menstruasjon etter innsett, men det var bare de to første menstruasjonene. Etter det hadde jeg ikke mens på 10 år, takket være spiralen. Helt gull!

Smertestillende hjelper ikke 🙄 og det stikker helt forferdelig... 

Skrevet
Hedda-78 skrev (5 minutter siden):

Fikk smertene 3 uker etter jeg tok spiralen der smerten bare er blitt verre og verre🙄

Skrevet

Jeg regner med at de tok en titt på cysten din i sammenheng med at de fjernet spiralen, for å se om den er verre? Har du tatt celleprøve av den? 😊 det er forresten vanlig at det gjør litt vondt etter at man har fjernet spiral, noen sammenligner smertene med rier 😅

Du kan alltids bytte fastlege hvis du er misfornøyd med den du har nå, ikke noe godt å føle at man ikke blir tatt på alvor! 

Skrevet
fitnessjenta skrev (7 minutter siden):

Jeg regner med at de tok en titt på cysten din i sammenheng med at de fjernet spiralen, for å se om den er verre? Har du tatt celleprøve av den? 😊 det er forresten vanlig at det gjør litt vondt etter at man har fjernet spiral, noen sammenligner smertene med rier 😅

Du kan alltids bytte fastlege hvis du er misfornøyd med den du har nå, ikke noe godt å føle at man ikke blir tatt på alvor! 

Nei ho bare dro den ut og sa jeg burde dra til gynekolog for å sette inn en ny. Fikk også bare med meg spiralen hjem(ny) 😅 er råd vill og redd for har vært 2 mnd borte fra jobb med smertehelvete og vil ikke igjennom det igjen liksom.. Ringte kalnes de ba meg ringe tilbake etter en time sa jeg skulle dra til legevakten ringte de og fikk beskjed om å ringe sykehuset.. Føler jeg er helt alene med smertene, paralgin forte hjelper ikke engang.. Tåler ikke Voltaren og ibux.. 

Ingen svarer meg ordentlig.. Og føler ikke de sjekker meg ordentlig engang.. 

Skrevet
fitnessjenta skrev (10 minutter siden):

Ja vurderer det men er ikke noen som er ledige som faktisk får bra tilbakemeldinger

Skrevet
Frustrertmamma1234 skrev (11 minutter siden):

Nei ho bare dro den ut og sa jeg burde dra til gynekolog for å sette inn en ny. Fikk også bare med meg spiralen hjem(ny) 😅 er råd vill og redd for har vært 2 mnd borte fra jobb med smertehelvete og vil ikke igjennom det igjen liksom.. Ringte kalnes de ba meg ringe tilbake etter en time sa jeg skulle dra til legevakten ringte de og fikk beskjed om å ringe sykehuset.. Føler jeg er helt alene med smertene, paralgin forte hjelper ikke engang.. Tåler ikke Voltaren og ibux.. 

Ingen svarer meg ordentlig.. Og føler ikke de sjekker meg ordentlig engang.. 

Hva med å dra til privat gynekolog og få sjekket cysten din igjen? Er jo litt dyrere men da får du time fort! 🤍 Må være forferdelig å føle seg så alene i det 😕 har selv spiral og det kan være meget smertefullt. Men du kan hvertfall betrygge deg med at det er en positiv ting at du ikke ble innlagt, de hadde nok lagt deg inn hvis de mistenkte noe farlig!

AnonymBruker
Skrevet

Stikkende smerter er cysten, ikke spiralen. 

Anonymkode: b411c...85b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også smerter av spiral. Stikkende smerter som kom og gikk. Kunne gå helt vanlig bortover veien og så plutselig få så vondt at jeg nesten ikke klarte å gå. Det var visst ingenting galt med spiralen og jeg fikk ingen forklaring på smertene. Alt ble bra etter at spiralen var ute.

Har du undersøkt andre prevensjonsmetoder? 

Håper at det går bedre med deg nå! Hvis du ikke blir bedre så er det absolutt en grunn til å dra til legen igjen, er ikke meningen at du skal ha det sånn.

Anonymkode: 0aa55...af0

Skrevet
fitnessjenta skrev (11 timer siden):

Hva med å dra til privat gynekolog og få sjekket cysten din igjen? Er jo litt dyrere men da får du time fort! 🤍 Må være forferdelig å føle seg så alene i det 😕 har selv spiral og det kan være meget smertefullt. Men du kan hvertfall betrygge deg med at det er en positiv ting at du ikke ble innlagt, de hadde nok lagt deg inn hvis de mistenkte noe farlig!

Ja vurderer å ringe Volvat i dag.. Orker ikke gå rundt å ha vondt lenger jeg 🙄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er ikke No gynekolog selv så sånt vet jeg ikke 🙈 men skal se hva de sier på undersøkelse.. Og om jeg får time i dag hadde vært helt topp.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg fikk også smerter av spiral. Stikkende smerter som kom og gikk. Kunne gå helt vanlig bortover veien og så plutselig få så vondt at jeg nesten ikke klarte å gå. Det var visst ingenting galt med spiralen og jeg fikk ingen forklaring på smertene. Alt ble bra etter at spiralen var ute.

Har du undersøkt andre prevensjonsmetoder? 

Håper at det går bedre med deg nå! Hvis du ikke blir bedre så er det absolutt en grunn til å dra til legen igjen, er ikke meningen at du skal ha det sånn.

Anonymkode: 0aa55...af0

Ja er helt forferdelig, tok ut spiralen i går og får fortsatt sånne smerter, stikker til og tisser masse.. Har vondt i hode og er drit kvalm.. Ja har undersøkt alt har blitt gravid på det meste så jordmor som tok ut spiralen anbefalte p piller så lenge og kondom i tillegg 🙄 føler uansett hvor jeg sier blir jeg ikke tatt på alvor av noen.. Håper det funker bedre på Volvat evt.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 19.16):

Tok inn spiral 1 mnd etter abort.. 

Ble ikke tatt på alvor av legevakta, legen, helsestasjon eller kalnes.. 

Måtte ta 2 tablett aborter en utskrapning og en tablett form til fikk infeksjon i livmora.. 

Fikk magesår i tillegg og fikk vite jeg hadde en cyste på ene eggstokken mål på 4.8 økende fra 3.4 

Tok mirena spiral  en mnd senere alt var ferdig 

Ble så dårlig i helga at jeg havnet på legevakta. Men de mente det ikke var farlig nok til å sendes på sykehuset.. 

Nå en mnd siden jeg satt den inn måtte ta den ut i dag da jeg har stikkende smerter i livmora, kjente trådene om hverandre.. Helsesøster sa den satt som den skulle.. Ho anbefalte meg og dra til gynekolog og sette inn ny spiral med ultralyd fikk cerazette som jeg skulle gå på imellom tiden

Er nå 8 timer siden jeg tok den ut 

Er kvalm har fortsatt stikkende smerte i magen. Vondt i hode. Føler meg uvel.. Vondt i ryggen 

HVA skal jeg gjøre?? 

Kan jeg ringe rett på kalnes igjen? 

Du skriver veldig usammenhengende og rotete.

Lær deg å bruke komma.

Anonymkode: 1737d...26a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 19.21):

Ble ikke tatt på alvor av legene heller de tok ikke telefonen de svarer ikke på meldinger, pasientsky eller epost.. Brukte over 1 dag på å svare.. 

Har blitt gravid på det meste før.. Og familien har reagert veldig på p-stav ble anbefalt å ikke ta den 

Har prøvd plaster, sprøyte, minipille og pille 

På tide at mannen bruker kondom eller noe

Anonymkode: ea24b...4a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 22.58):

Det kan være spiral også. Min søster hadde cyster og spiral. Hun tok ut spiral. Problem solved. 

Anonymkode: ea24b...4a8

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å lese en bok som heter Hormoner i balanse, av Martina Johansson. Jeg har lest den digitalt via BookBites fra mitt bibliotek. 

AnonymBruker
Skrevet

De sa til meg at det kan ta 9 mnd å stabilisere seg

Anonymkode: 7dcb2...28c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...