AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Jeg er gravid, straks uke 9. Barnefar er kjæresten min som jeg elsker inderlig, han er den store kjærligheten. Men han er veldig imot å få et felles barn, og mener det vil ødelegge livet hans. Han har også sagt at jeg må belage meg på å bli singel om jeg beholder. Har bestemt at vi skal på sykehuset i morgen for å få medisinsk abort tabletter. Men likevel, jeg vet ikke om jeg kan takle å faktisk ta disse og gjennomføre aborten. Han vet jeg er veldig forelsket i ham, og føler han har utnyttet det ved å feks ikke lenger ville si at han elsker meg, fordi det er mitt forsøk på å fange han i en felle som han sier. Han har en sønn på 20 fra tidligere, og jeg har en datter på 11. Jeg ønsker primært å beholde fordi jeg elsker han og ønsker det båndet til han. Spesielt om det skjer noe, at han blir syk og dør feks, eller dør i en ulykke, så vil jeg likevel ha en del av ham hos meg for alltid. Det høres sikkert ut som en klisje, men er slik jeg føler det. Om jeg tar abort er den muligheten borte for alltid, og kanskje forlater han meg likevel. Imot teller selvsagt at han kan komme til å forlate meg, og jeg i praksis blir alene med en baby og en 11-åring. Om jeg tar abort, er jeg redd jeg kan komme til å mislike og kanskje hate han på sikt fordi han presset meg til abort. Jeg gruer meg litt om jeg beholder, siden det er så lenge siden jeg hadde en baby og det kan bli mye jobb og lite fritid. Babyen blir også evt født på «feil» tid av året og jeg kan risikere å måtte gå hjemme i ulønnet permisjon i et halvår før det blir ledig barnehageplass. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, og er litt for å publisere dette siden jeg ser at det i slike tråder blir mange krasse kommentarer. Formålet mitt er å forhåpentligvis få noen tips om hva dere ville gjort i lignende situasjon. Nøkkelpunkter for meg er: Ødelegger jeg livet til kjæresten min om jeg beholder barnet, som han har sagt? Er jeg kun egoistisk om jeg beholder? Også noe kjæresten min har sagt til meg. Er det mulig å jobbe selv om jeg evt ikke får barnehageplass på mange måneder? Hvilke løsninger kan være mulig her? Kjæresten mener all min fritid blir spist opp om jeg beholder, at vi aldri får gjort ting som par lenger. Dere som har små barn, hvor gammel må babyen være før jeg kan ha barnevakt en hel kveld, natt og evt hel helg uten barn? Anonymkode: 8dbd9...2fd
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Han høres ut som en forferdelig fyr. Han er ikke noen du vil beholde! Uansett hva du velger ang. aborten. Anonymkode: 1dbfb...2f4 15
AnonymBrukern Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Jeg hadde beholdt. Bryr meg mer om et evt barn enn en mann. Og når man er så forelsket så er jo et barn det fineste man kan få😓 du er ikke egoistisk. Han har vært med på å lage det barnet så om dere ikke har vært forsiktige nok kan han også takke seg selv. Synes han er utrolig stygg som setter et sånt ultimatum 8
Sequoia Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Høres ut som forholdet vil få seg en kraftig trøkk uansett. Høres ut som du vil beholde, så der har du ditt svar. 6
Gjest Passpartou Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 Du kan jo trekke lodd? Det ville jeg gjort.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 Forholdet er vel dødt uansett, så du bør bestemme deg for om du vil bli mor igjen eller ikke. Anonymkode: e9726...725 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Sequoia skrev (Akkurat nå): Høres ut som forholdet vil få seg en kraftig trøkk uansett. Høres ut som du vil beholde, så der har du ditt svar. Det er det som er problemet: jeg er visst ikke i stand til å bestemme meg. Og nå har jeg egentlig kun denne uka å bestemme meg på. Evt ta abort etter ultralyd og tester i uke 12. Jeg er bare helst lost, og kjæresten min gir meg null støtte. Han har også ikke villet ha sex med meg på over en uke, helt inntil jeg sa vi kunne dra på sykehuset i morgen og vurdere medisinsk abort. Så i går sa han endelig at han elsker meg igjen, og hadde sex med meg. Men om jeg ikke tar de abortpillene i løpet av uka, frykter jeg der blir slutt om ikke lenge. 💔 Anonymkode: 8dbd9...2fd
Sequoia Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 Øelegger jeg livet til kjæresten min om jeg beholder barnet, som han har sagt? - Mulig, det er jo hvordan han evt vurderer det, en det er jo ikke ditt ansvar. Han var med på leken, og han risikerer da å måtte smake steken. Er jeg kun egoistisk om jeg beholder? Også noe kjæresten min har sagt til meg. - Selvsagt ikke, det er et barn som er laget av to voksne som godt visste om risikoen for graviditet. Er det mulig å jobbe selv om jeg evt ikke får barnehageplass på mange måneder? Hvilke løsninger kan være mulig her? - Du får kontantstøtte mellom 1-2 år. Begynner du i tillegg å spare nå bør det gå. Går du fra mannen må han også betale bidrag. Kjæresten mener all min fritid blir spist opp om jeg beholder, at vi aldri får gjort ting som par lenger. Dere som har små barn, hvor gammel må babyen være før jeg kan ha barnevakt en hel kveld, natt og evt hel helg uten barn? - Ja, barn legger beslag på en del fritid i noen år, men det vet du vel selv som har en 11-åring. Barnevakt kun en kveld hadde vi da barnet nærmet seg 1.5 men tror det hadde vært klar tidligere avhengig av hvem som var barnevakten (som besteforeldre etc.) Men masse veldig hyggelig par-tid på kveldene hjemme, og koselig tid med barnet sammen! 2
Gjest Tamsi Skrevet 22. juni 2021 #9 Skrevet 22. juni 2021 Hvis du tar abort så bør du sette som betingelse at han steriliserer seg. Og få det fikset snarest. Han har satt deg i en stygg situasjon som fint kunne vært unngått.
Silva Pluvialis Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 (endret) Du vil jo innerst inne beholde... så behold. ❤️ Jeg tror forholdet kommer til å gå dunken hvis du føler at han har presset deg til noe du ikke ville. Kanskje det er det som ender forholdet og da sitter du plutselig igjen uten verken mann eller barn. Går forholdet skeis har du i alle fall barnet. ❤️ Endret 22. juni 2021 av Gjenferdet 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #11 Skrevet 22. juni 2021 Ikke fjern barnet, fjern mannen. Anonymkode: 33e69...442 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #12 Skrevet 22. juni 2021 Hvis hovedargument er at du ønsker det båndet til han fordi du elsker han, og han sier han ikke vil være i forholdet hvis du velger å beholde, så høres det ut som om du må bestemme deg for om du er klar for å gi slipp på forholdet. Jeg er ikke så opptatt av hva som er egoistisk, du klarer deg sikkert fint uansett om du velger forholdet eller føde barnet. Anonymkode: 3f139...9b9 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #13 Skrevet 22. juni 2021 Klarer du ikke å se at denne mannen ikke er noe å samle på 💔, han sier at han ikke elsker deg lengere hvis du beholder barnet. Det er den største bullshitten jeg har hørt på lenge. Man kan ikke slutte å elske noen på kommando. Så jeg tror egentlig ikke han elsker deg i det hele tatt. For meg høres det ut at du egentlig ville beholdt barnet, og da synes jeg du burde gjøre det. Kan bare innbille meg hvor hardt det må være å ta abort på en baby man virkelig vil ha. Stor styrke klem til deg💞 Anonymkode: a09f9...59b 9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #14 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er det som er problemet: jeg er visst ikke i stand til å bestemme meg. Og nå har jeg egentlig kun denne uka å bestemme meg på. Evt ta abort etter ultralyd og tester i uke 12. Jeg er bare helst lost, og kjæresten min gir meg null støtte. Han har også ikke villet ha sex med meg på over en uke, helt inntil jeg sa vi kunne dra på sykehuset i morgen og vurdere medisinsk abort. Så i går sa han endelig at han elsker meg igjen, og hadde sex med meg. Men om jeg ikke tar de abortpillene i løpet av uka, frykter jeg der blir slutt om ikke lenge. 💔 Anonymkode: 8dbd9...2fd Herregud, han driver jo med psykisk terror! Uansett om du velger å beholde eller ikke, så skal du IKKE beholde den dritten av en mann. Dette er ikke bare rødt flagg, fyren kommer med en hel prosesjon. Dump ham først, ta valget om abort etterpå. LØP! Anonymkode: 737ff...bf5 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #15 Skrevet 22. juni 2021 Du og 11 åringen kommer til å klare dere helt fint alene. Tro meg. Mannen kommer det neppe til å vare med uansett. Du blir bitter og vil tenke på barnet du tok bort, og han elsker deg jo ikke uansett, da hadde han i det minste vært kjærlig og støttende selv om han sto klart på at abort var det han helst ville. Angående partid og barn, så er det jo mye kjekt man kan gjøre innenfor husets fire vegger når ungen sover. Bare fantasien setter grenser der. Anonymkode: ebc99...3ce 2
Kittykat Skrevet 22. juni 2021 #16 Skrevet 22. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er det som er problemet: jeg er visst ikke i stand til å bestemme meg. Og nå har jeg egentlig kun denne uka å bestemme meg på. Evt ta abort etter ultralyd og tester i uke 12. Jeg er bare helst lost, og kjæresten min gir meg null støtte. Han har også ikke villet ha sex med meg på over en uke, helt inntil jeg sa vi kunne dra på sykehuset i morgen og vurdere medisinsk abort. Så i går sa han endelig at han elsker meg igjen, og hadde sex med meg. Men om jeg ikke tar de abortpillene i løpet av uka, frykter jeg der blir slutt om ikke lenge. 💔 Anonymkode: 8dbd9...2fd Så så fort du sa ordene medisinsk abort og sykehus, så elsker han deg plutselig igjen? Den mannen høres ikke helt god ut. Det høres ut som om at han tvinger deg til abort. Noe han gjør ved å stille deg ultimatum. Du skal så klart ikke ta abort hvis du innerst inne vil beholde barnet. Hvis du tar abort fordi du ikke vil at han skal gå ifra deg, så er forholdet likevel "skadet", fordi han har tvunget deg til å gjøre noe du ikke vil. Og det vil kanskje henge over deg som en mørk sky i lang tid. Hvis han virkelig elsker deg, så hadde han støttet deg og vært der for deg. Istedenfor så tvinger han sin vilje igjennom og bryr seg ikke om deg... Endret 22. juni 2021 av Kittykat 5
Cyndaquil Skrevet 22. juni 2021 #17 Skrevet 22. juni 2021 Husk! tar du den aborten, får du aldri den babyen tilbake skulle du angre. han kan gjøre det slutt dagen etter aborten om så. Hva han gjør har du ingen garantier på. Så tar du abort for å beholde han er det ingen garanti. Og da står du der uten baby og uten mann En veninne av meg opplevde det, Hun var med drømmemannen. De ble gravide, han sa han gjorde det slutt om hun ikle tok abort . Så hun gjorde det da . Under 1 mnd etterpå gjorde han det slutt. Så da satt hun der da. Uten babyen hun egnetlig ville ha, og uten mannen hun ville ha gjør hva DU føler. Er du knyttet til fosteret beholder du. Vil du ta abort, tar du det. Han trenger ikke bli pappa i rolle. Han kan fortsette å leve livet sitt og betale istendebfor. Eller bli voksen å bli pappa i rolle . blir så oppgitt av voksne menn som sier at et barn kan ødelegg livet deres. Hvordan kan et nytt menneske ødelegge noen andre sitt liv? Det blir bare for tåpelig å si 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #18 Skrevet 22. juni 2021 Slik jeg leser innlegget, så har du allerede bestemt deg for å beholde, men du trenger at noen sier det til deg 💙💙 Han er ikke noe å ta vare på med måten han oppfører seg. Hvordan du takler jobb, barnehage ol. det finner du en løsning på 💙 Anonymkode: ea6ac...e52 1
Neteas Skrevet 22. juni 2021 #19 Skrevet 22. juni 2021 Behold. Mannen vil du ikke ha etter dette uansett. Ville sikkert bare ha sex med deg for å «vise hva du mister» om du ikke lystrer. 1
Gjest theTitanic Skrevet 22. juni 2021 #20 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg er gravid, straks uke 9. Barnefar er kjæresten min som jeg elsker inderlig, han er den store kjærligheten. Men han er veldig imot å få et felles barn, og mener det vil ødelegge livet hans. Han har også sagt at jeg må belage meg på å bli singel om jeg beholder. Har bestemt at vi skal på sykehuset i morgen for å få medisinsk abort tabletter. Men likevel, jeg vet ikke om jeg kan takle å faktisk ta disse og gjennomføre aborten. Han vet jeg er veldig forelsket i ham, og føler han har utnyttet det ved å feks ikke lenger ville si at han elsker meg, fordi det er mitt forsøk på å fange han i en felle som han sier. Han har en sønn på 20 fra tidligere, og jeg har en datter på 11. Jeg ønsker primært å beholde fordi jeg elsker han og ønsker det båndet til han. Spesielt om det skjer noe, at han blir syk og dør feks, eller dør i en ulykke, så vil jeg likevel ha en del av ham hos meg for alltid. Det høres sikkert ut som en klisje, men er slik jeg føler det. Om jeg tar abort er den muligheten borte for alltid, og kanskje forlater han meg likevel. Imot teller selvsagt at han kan komme til å forlate meg, og jeg i praksis blir alene med en baby og en 11-åring. Om jeg tar abort, er jeg redd jeg kan komme til å mislike og kanskje hate han på sikt fordi han presset meg til abort. Jeg gruer meg litt om jeg beholder, siden det er så lenge siden jeg hadde en baby og det kan bli mye jobb og lite fritid. Babyen blir også evt født på «feil» tid av året og jeg kan risikere å måtte gå hjemme i ulønnet permisjon i et halvår før det blir ledig barnehageplass. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, og er litt for å publisere dette siden jeg ser at det i slike tråder blir mange krasse kommentarer. Formålet mitt er å forhåpentligvis få noen tips om hva dere ville gjort i lignende situasjon. Nøkkelpunkter for meg er: Ødelegger jeg livet til kjæresten min om jeg beholder barnet, som han har sagt? Er jeg kun egoistisk om jeg beholder? Også noe kjæresten min har sagt til meg. Er det mulig å jobbe selv om jeg evt ikke får barnehageplass på mange måneder? Hvilke løsninger kan være mulig her? Kjæresten mener all min fritid blir spist opp om jeg beholder, at vi aldri får gjort ting som par lenger. Dere som har små barn, hvor gammel må babyen være før jeg kan ha barnevakt en hel kveld, natt og evt hel helg uten barn? Anonymkode: 8dbd9...2fd Forholdet er usunt og du burde ta abort. Du kommer til å være glad for det i ettertid. Han høres ut som en type som vil bli sur og vanskelig + forlate deg om du beholder. Dessuten er det vanskelig med baby, 11 åring og jobb + kjærlighetssorg alene. Du vil føle deg sviktet og han vil være vanskelig. Det vil bli tøft. Hvor ofte du kan ha barnevakt kommer også ann på om du har noen som vil stille opp. Forstår at abort ikke er lett. Vi er instinktivt "programmert" til å beskytte fosteret. Likevel så vil det bli veldig vanskelig for deg med baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå