Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fort en kvinne blir slått spesielt av en mann går alle helt bananas og tar kvinnen i forsvar. Er det motsatt gjør folk det til humor og ler av mannen. Om mannen så blir trakassert og ikke vil ha kvinnen blir han bedt om å skerpe seg. Det er trist at feministene ikke har dette som sin hjertesak som påstår de kjemper for begge kjønnene. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

snart ferdig med alle disse trådene om hvor patetiske og slemme vi kvinner er?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er jo ikke riktig, men menn vedlikeholder jo dette som "humor"...de sier ikke at de synes dette er ubehagelig. Eller at det må ta slutt, de ler med. Og forventer at det skal tolkes annerledes. 

Anonymkode: 24296...79a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBrukern skrev (1 minutt siden):

snart ferdig med alle disse trådene om hvor patetiske og slemme vi kvinner er?

Jeg ønsker å likestille menn med kvinner. Kvinner er mer priviligerte enn menn noengang. Er det så forferdelig? Dette er min andre tråd, ikke laget flere. Har du ingen svar å komme med så får du la være å kommentere da, dame

Skrevet

Jeg tar vold mot alle like seriøst, uavhengig av om de er menn eller kvinner.

• Liker 4
Skrevet
Incel skrev (9 minutter siden):

Jeg ønsker å likestille menn med kvinner. Kvinner er mer priviligerte enn menn noengang. Er det så forferdelig? Dette er min andre tråd, ikke laget flere. Har du ingen svar å komme med så får du la være å kommentere da, dame

Nå får du kutte ut… på hvilken måte er kvinner mer priviligerte enn menn?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er menn som ler av dette selv. Har sett mange ganger at dama slår mannen og mannen bare ler fordi det er morsomt når han har gjort kjerringa irritert. 

Anonymkode: a51f2...3c2

• Liker 6
Skrevet (endret)

En gang las jeg kommentarfeltet under en sak om en mann som ble voldtatt av en kvinne. Kvinnene som kommenterte uttrykte empati overfor mannen og raseri overfor voldtektskvinnen, mens mennene som kommenterte latterliggjorde offeret, sa at han ikke var "mann nok", spekulerte i legningen hans, uttrykte at de "gjerne kunne bli voldtatt av en dame" og at det offeret opplevde var "drømmescenarioet" for enhver heterofil mann. Jeg tror med andre ord at menn selv har en lang vei å gå når det kommer til dette. Ta et oppgjør med menns holdninger til vold mot menn før du ber feministene gjøre jobben for deg.

Endret av venus24
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vold mot menn skal være feministenes hjertesak? Vet du hvem som begår mest vold mot menn? Det er menn det. Og hvem begår mest vold mot kvinner? Det er også menn. Virker det er som endel grunnleggende ting som har gått deg hus forbi. Når det er sagt synes jeg ikke vold mot menn begått av kvinner skal være humor. Men det er som regel menn som latterliggjør andre menn for slikt. Så hvorfor du roter feminisme inn i dette er uforståelig.

Anonymkode: c66c0...eee

• Liker 7
Skrevet
Incel skrev (2 timer siden):

Så fort en kvinne blir slått spesielt av en mann går alle helt bananas og tar kvinnen i forsvar. Er det motsatt gjør folk det til humor og ler av mannen. Om mannen så blir trakassert og ikke vil ha kvinnen blir han bedt om å skerpe seg. Det er trist at feministene ikke har dette som sin hjertesak som påstår de kjemper for begge kjønnene. 

Jeg skjønner ikke helt hva en video full av dårlig skuespill har med saken å gjøre?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det ikke er "farlig" ... 

Anonymkode: 635ff...a8e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvorfor skriver manusforfattere (flesteparten av dem er jo menn) vitser og scener hvor vold mot menn er det som skal være morsomt? Det opprettholder dårlige holdninger. Menn må ta et oppgjør med humoren og holdningene sine.

Anonymkode: da731...040

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en blir utsatt for vold av en kvinne og sutrer over det fortjener man å bli latterliggjort. Er da bare å avslutte forholdet hvis kjerringa er rabiat.

Anonymkode: a16a1...605

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dere menn får da bare skjerpe dere da! 
Er også voksne menn som blir misunnelige når kvinnelig lærer har ett forhold til en elev som er gutt. Kun fordi hun er heit.
Ser det overalt " Å skulle ønske min lærer så slik ut og skulle ønske hun syns jeg var pen på den alderen!"

Menn får jobbe med dette selv, og ikke forvente at kvinner skal fikse hver en feil med dere som dere har lagt opp til selv. 

Anonymkode: a608d...d16

Skrevet

Aner ikke. Har aldri funnet det humoristisk. 

AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (8 timer siden):

Jeg tar vold mot alle like seriøst, uavhengig av om de er menn eller kvinner.

Det gjør jeg også. Nå er det ofte enklere å forsvare seg for menn fordi de er fysisk sterkere, og sannsynligheten er ofte mindre for at de verste tingene, som voldtekt, skjer med menn. Men det skjer det også, og det er like lite greit at det skjer med menn som med kvinner! 

Når det kommer til trakassering og ikke grov vold, så har vi absolutt en vei å gå for å få folk til å innse at det ikke er greit med menn som trakasserer kvinner heller. Det er ikke noe man bør le av, men ta seriøst.

Generelt er det flere kvinner enn menn som opplever uønsket seksuell oppmerksomhet, samtidig som sannsynligheten for å oppleve grovere vold er større hos kvinner. Kvinner har også blitt undertrykt gjennom tidene, og vi er ikke fullstendig likestilte i dag.

Derfor er jeg feminist. Det er viktig å ta tak i vold mot menn også, så ja det er faktisk også en viktig sak for meg. Men slik du framstiller dette minner meg om "all lives matter". Begge kjønn har sine utfordringer, og det at jeg kaller meg feminist betyr ikke at jeg ikke kan bry meg om begge deler. Det er bare at kvinner opplever så mye av dette, at det kjennes viktig for meg å ønske mer likestilling på det planet. Å kjempe saker for menn er også en del av det å være feminist, selv om hovedfokuset ligger i engasjement for kvinners rettigheter. 

Anonymkode: cfea8...60d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...