Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Urettferdig at utlendinger slipper nynorsk-karakter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når trenger nynorsk i daglig-liv? Bare tull det faget der.

Anonymkode: 4650d...8a8

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (På 22.6.2021 den 18.28):

Synes nynorsk skulle vært valgfritt jeg uavhengig av etnisitet.

100 prosent enig. At innvandrere slipper, kan være starten på at resten av Nordmenn slipper også. Det er så mange dialekter i dette landet så skulle tro at bokmål holdt. Vi lærer jo uansett hva dialektene betyr på veien gjennom livet. Tenk om alle land skulle hatt to navn. Norge -Noreg, Sverige- Svereg da eller, allae land har dialekter. Det burde holde med en dialekt som standard.

Anonymkode: b3639...c58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 18.36):

Jeg har aldri hatt en time med nynorsk fordi jeg har dysleksi. Hva syntes dere om det? 🙈

Anonymkode: 32897...18f

En kan bli fritatt for karakter i sidemål, men ikke selve opplæringen. Så her må det ha skjedd en glipp.....

Anonymkode: 775f8...70c

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe lærerne velger selv... Jeg er født og oppvokst i Norge og morsmålet mitt er norsk, men etnisk så jeg er svart , så da slapp jeg nynorsk uten noen grunn. Spurte læreren 100 ganger om jeg kunne ta nynorsk med klassen min siden jeg følte meg utenfor, men de nektet 🤷🏾‍♀️

Anonymkode: fc442...bf8

AnonymBruker
Skrevet

Dere Nordmenn skulle bevare nynorsken sine fordi det er en del av historien og kulturet deres, men vi synes bokmål er allerede vanskelig og i mange tilfeller vil mange av oss aldri skrive og snakke perfekt bokmål, noe som vil være en ulempe helle vårt live her i Norge. 

Anonymkode: bed98...0f1

AnonymBruker
Skrevet
On 6/22/2021 at 6:36 PM, AnonymBruker said:

Jeg har aldri hatt en time med nynorsk fordi jeg har dysleksi. Hva syntes dere om det? 🙈

Anonymkode: 32897...18f

Burde du ikke lagt inn en skriveleif for å gjøre påstanden din mer troverdig? 😛

Anonymkode: 405d2...2b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...