AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Hva gjør dere? Vi har to barn på 5 og 8 som veldig ofte har besøk, vi bor veldig midt i boligfelt/skolekrets og har en ålreit hage de er mye i. Men jeg synes det et vanskelig å vite hva vi gjør med middag. Dele med alle? Be de leke med noe annet? Gå hjem? En og annen unge og middag gjør ikke noe, men vi snakker ofte om 2-3 venner til hver barn og alle de kan vi ikke brødfø flere dager i uka 🤷🏼♀️ Anonymkode: 38426...6b5
PurpleRain Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 «Nå må dere gå hjem, vi skal spise middag og det skal sikkert dere også» 34
Gjest BethD Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 PurpleRain skrev (15 minutter siden): «Nå må dere gå hjem, vi skal spise middag og det skal sikkert dere også» 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 PurpleRain skrev (18 minutter siden): «Nå må dere gå hjem, vi skal spise middag og det skal sikkert dere også» Det har alltid vært praksis her i området. Ellers hadde det jo blitt uutholdelig, tenk om ungene kunne velge selv hvem av naboene som hadde den beste maten, og spise der, hehe.
Ulrikke Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 "Nå må dere ta en tur hjem, vi skal spise middag og det er nok ikke lenge før dere skal det heller. Så kan dere heller møtes igjen etterpå". Eller noe tilsvarende. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 Send dem hjem. Kjipt hvis ungen har spist middag når den kommer hjem til middag hos seg selv. Anonymkode: ceddd...9eb 4
Hactar Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Vi sender som regel hjem, og våre blir sendt hjem også. Heldigvis, for da kan ikke de små opportunistene saumfare nabolaget etter dagens mest fristende middag, og det er håp om å få i dem fisk et par ganger i uka. 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 Vi har servert middag , koselig i grunn Anonymkode: fba9b...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 Serverer middag til alle naturllgvks. TS du er grisk, skam deg Anonymkode: 8fd74...250
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #11 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Serverer middag til alle naturllgvks. TS du er grisk, skam deg Anonymkode: 8fd74...250 Anonymkode: 6f7d7...c44 13
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #12 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Serverer middag til alle naturllgvks. TS du er grisk, skam deg Anonymkode: 8fd74...250 Grisk?😂 servere middag til alle barna inkludert familien din? Og barna hadde 2-3 venner hver? Altså da 4 i familien + 6 venner = 10 stk hver dag😅 det er mye mat og penger 😅 Anonymkode: d5531...1f6 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #13 Skrevet 22. juni 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Anonymkode: 6f7d7...c44 Skjønte ingenting av dette svaret. Fint om du kan være mer konkret Anonymkode: 8fd74...250
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #14 Skrevet 22. juni 2021 Våre barn er i småskolen. Vi skiller mellom når det er avtalt besøk (at vi foreldre er involvert, at de blir med hjem fra skole/sfo), og de som bare er innom og leker (som regel de som bor nærmest her). Avtalt besøk spiser alltid her. Noen ganger er det jo en kombinasjon, en venn er på avtalt besøk og naboen er "innom". Da ser jeg det an, sender evt en sms hjem til naboen og spør om det er greit at hen spiser hos oss. Da har vi jo ofte allerede planlagt rikelig av mat vi antar besøket liker og tåler. Prøver å ikke gjøre slik at noen føler seg utestengt. Hvis det bare er meg og ungene, og vi uansett skulle ha noe lettvint/rester, så lager jeg kanskje et ostesmørbrød til hver, eller en skål tomatsuppe, da antar jeg at de orker middag hjemme litt senere, og vi hygger oss sammen uten å sende noen hjem. Men jeg kan helt greit si at "nå skal vi spise og gjøre lekser - det skal sikkert dere også, så da sees dere på skolen i morgen" og sende dem hjem. Men det er jo unger jeg vet har det greit og som helt sikkert har middag ventende hjemme. Ved behov deler vi det vi har og tar heller litt mer mat til kvelds hvis det har blitt lite på oss voksne. Anonymkode: 2d016...6f7 4
Humleguri Skrevet 22. juni 2021 #15 Skrevet 22. juni 2021 Hvis det er avtalt får de mat, ellers må de gå hjem, og de kan møtes senere eventuelt. Av erfaring setter jeg grenser, fordi det stadig var de samme ungene som kom, ble, spiste, og "flyttet inn", og foreldre som åpenbart ikke brydde seg om å be noen tilbake til DEM og gi andres barn middag. Deilig med fri, tydeligvis. Så jeg ble mer "kjip" etter den erfaringen. Men er ikke HELT rigid altså😆😊 1
Drizzt Skrevet 22. juni 2021 #16 Skrevet 22. juni 2021 PurpleRain skrev (2 timer siden): «Nå må dere gå hjem, vi skal spise middag og det skal sikkert dere også» Dette. Vi har også ofte barn i hagen og når det nærmer seg middag ''jages'' de vekk med: ''Snart er det middag her, dere kan leke mer etter det hvis det er tid''. Ofte kommer foreldrene og henter dem til middag også. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #17 Skrevet 22. juni 2021 Avtalt besøk får middag, nabobarn som detter innom får normalt sett ikke. I tilfelle vet jeg at vi har/enkelt kan lage litt ekstra og sender en melding til foreldrene. Sender de hjem og noen ganger om de er flere, får de leke på loftstuen i mellomtiden Anonymkode: 0d78f...0be 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #18 Skrevet 22. juni 2021 Man forer ikke alle barn i nabolaget med middag. Hvis det er avtalt besøk så spiser besøket middag, men ikke alle som stikker innom. Foreldrene lager jo sikkert middag hjemme, skal barna spise hos naboen da, og så hjem og spise middag 30 minutt etterpå? Det blir jo bare tull og rot. Anonymkode: 26efc...49c 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #19 Skrevet 22. juni 2021 Man kan ikke drive å fore hele nabolaget. Send dem hjem. Anonymkode: 07215...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #20 Skrevet 22. juni 2021 Vi tar middag som kveldsmat og brød når folk vanligvis spiser middag. Null stress å gi noen skiver til nabobarn. Anonymkode: 04736...852
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå