Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer på hva folk syns sånn generelt om å bli gravid i en alder av 24? (Uavhengig av livssituasjon). Blir det sett på som veldig ungt eller helt innafor? 😊

Anonymkode: ee541...882

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er uavhengig av livssituasjon. Det har selvsagt mye å si. For noen som er i jobb og er i et stabilt, langvarig forhold er det ikke for tidlig. Så har modenhetsnivå en innvirkning også.

Anonymkode: 79494...ece

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel helt perfekt, fikk første da jeg var 24 selv. Hadde vært i et forhold i 6 år, vi hadde kjøpt leilighet, ferdig med utdannelse og hadde fått faste jobber.. 

Anonymkode: dfb7e...097

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Berre biologisk alder er ikkje nok for å vurdera om det er lurt. Alt rundt er viktig. 

Anonymkode: c19bb...3e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke det er uavhengig av livssituasjon. Det har selvsagt mye å si. For noen som er i jobb og er i et stabilt, langvarig forhold er det ikke for tidlig. Så har modenhetsnivå en innvirkning også.

Anonymkode: 79494...ece

Ja. Men mange på 30 som er umodne også. Så her var det rett og slett spørsmål om hvilken alder i seg selv som er ‘sosialt akseptabelt’.

Enig i at livssituasjon selvfølgelig har mye å si, men livssituasjonen kan endre seg mye gjennom livet. Man kan ha en bra økonomi når man er ung og så kan det skje noe som gjør at man blir syk/arbeidsledig osv senere også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er for ungt :) 

Noen kan sikkert være modne nok når de er 24, men de fleste har fortsatt en lang vei å gå. Også er det greit å få krysset av alt på «bucket list»’en over ting man ønsker å gjøre først også. Det er ikke til å stikke under en stol at backpacking i Sørøst-Asia, backstagepass på en konsert i California og dykking med revhai (eller hva-som-helst) er litt enklere å få til før man får barn. :) 

Anonymkode: bf3fd...292

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er for ungt. Livet er ikke over når man får barn. 

Anonymkode: 6e72d...79d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikkje for ungt om man er på plass. Sånn kroppslig er det fin alder også :)

Anonymkode: c19bb...3e3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syntes det er for ungt :) 

Noen kan sikkert være modne nok når de er 24, men de fleste har fortsatt en lang vei å gå. Også er det greit å få krysset av alt på «bucket list»’en over ting man ønsker å gjøre først også. Det er ikke til å stikke under en stol at backpacking i Sørøst-Asia, backstagepass på en konsert i California og dykking med revhai (eller hva-som-helst) er litt enklere å få til før man får barn. :) 

Anonymkode: bf3fd...292

For meg så er drømmen å få barn. Er ikke så glad i å reise. Og skal jeg reise så vil jeg heller oppleve slike ting sammen med barnet..

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke det er for ungt. Livet er ikke over når man får barn. 

Anonymkode: 6e72d...79d

Helt enig, vi starta ikke med kjedelige charterturer kun for vi fikk barn. Vi har reist, og reiser fremdeles, veldig mye sammen med ungene og det merkes på de at de stortrives med å få være med på det som skjer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at man ikke kan ha en mening om det uavhengig av situasjon. Hvis en kvinne i et usikkert forhold, som leier bolig og ikke har en stabil jobb/usikker jobb fremtid ble gravid som 24 åring hadde jeg syntes det var ungt. En nyutdannet, men garantert fast jobb (om så på sikt, typ sykepleiere kan gå lenge før fast jobb tilbys), som eier leilighet eller har en god plan på når et evt kjøp kan foreskje, og i et stabilt og trygt forhold hadde blitt gravid, hadde jeg ikke syntes det var ungt. 

Anonymkode: b8759...1e0

• Liker 1
Skrevet

Perfekt :) fikk vår første da. Han blir 18 i år. Vi var ferdige med utdanningen vår, og hadde fått oss jobb. Leide et hus.

Reist har vi fått gjort, både med barna og uten. Lett å få pass av besteforeldre som da var yngre og sprekere. -og nå som alle 3 er ganske store, har vi mye egentid vi kan bruke til f.eks reising om det var det som var saken :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er vel helt perfekt, fikk første da jeg var 24 selv. Hadde vært i et forhold i 6 år, vi hadde kjøpt leilighet, ferdig med utdannelse og hadde fått faste jobber.. 

Som å lese om meg selv☺️

Anonymkode: 7d901...73f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen fasit svar på spørsmålet ditt. Kjenner folk som er 24 og som hverken har utdanning, økonomi, bolig, forhold, jobb eller noenting på plass. Også kjenner jeg 23 åringer som ble ikke planlagt gravide, men hadde allerede utdanning og jobb på plass, eller fullførte bacheloren mens de var gravide. Selv er jeg 25 år gammel og er ikke klar for barn, men jeg vil gjerne ha barn en dag. Ble ferdig med master for ett år siden og sparer nå til egen bolig. Hadde følt meg som en veldig ung mor nå. 

Anonymkode: 4c803...fb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt mellom 21 og 30 er perfekt. Alt over 30 er fullstendig egoistisk. 

Anonymkode: da469...296

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei :) men nå skal ikke jeg si noe. Jeg har to stykker, og er 24 år.

Anonymkode: 935b0...071

• Liker 1
Skrevet

Er 24 selv og gravid for første gang. Mange i både familie og krets har ventet på det lenge.. 

Har derimot en kusine som er like gammel som meg. Akkurat fått en unge. Hun er altfor umoden og nærmeste familien hennes mener hun ikke burde hatt ansvaret for ungen selv 🤷🏻‍♀️

Så som nevnt over, kommer helt an på situasjonen. 

For å sammenligne meg og min kusine så har vi eget hus, begge har stabile jobber med god inntekt, vi har vært sammen i mange år og har en god krets. 

Min kusine leier en leilighet (ikke noe galt med det), men de spør familie om penger hele tiden. De bruker penger på tatoveringer, rus og feile ting. Hun har ingen jobb og han har en dårlig betalt jobb. De har ingen stabil økonomi og de har en belastet vennekrets som ikke er en god påvirkning til barnet. De har ingen rutiner på eget liv og vil slite med å følge opp på det viset vi andre tenker er normalt.. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser litt todelt på det. Det er jo en perfekt alder. Du blir ikke så gammel når barnet vokser opp. 

Men også er det ganske ungt. Det tar tid å etablere seg. Og man burde være ganske trygg der man står i livet. 

AnonymBruker
Skrevet
Niny skrev (4 minutter siden):

Er 24 selv og gravid for første gang. Mange i både familie og krets har ventet på det lenge.. 

Har derimot en kusine som er like gammel som meg. Akkurat fått en unge. Hun er altfor umoden og nærmeste familien hennes mener hun ikke burde hatt ansvaret for ungen selv 🤷🏻‍♀️

Så som nevnt over, kommer helt an på situasjonen. 

For å sammenligne meg og min kusine så har vi eget hus, begge har stabile jobber med god inntekt, vi har vært sammen i mange år og har en god krets. 

Min kusine leier en leilighet (ikke noe galt med det), men de spør familie om penger hele tiden. De bruker penger på tatoveringer, rus og feile ting. Hun har ingen jobb og han har en dårlig betalt jobb. De har ingen stabil økonomi og de har en belastet vennekrets som ikke er en god påvirkning til barnet. De har ingen rutiner på eget liv og vil slite med å følge opp på det viset vi andre tenker er normalt.. 

bare det at de bruker rus er ett STORT varseltegn.... hadde meldt til bv

Anonymkode: 935b0...071

Skrevet

Da jeg var 24, var det mitt livs verste mareritt, tanken på å skulle bli gravid. Det var det siste jeg ville da. Kan ikke skjønne at noen orker tanken på å begynne så tidlig, hvis de kan velge.   

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...