Gå til innhold

Brukes So Syncd dating app i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så da er jeg singel igjen for andre gang i mitt liv og tenker vel alle gode ting er tre... 🍀 Jeg har ut i forholdene forstått hvor ulike vi har vært, og tenker jeg vil finne en som er mer lik meg. Jeg er interessert i selvutvikling og personlighetstyper og ser det er laget en dating app i UK basert på Meyer Briggs 16 personalities. Men brukes den i Norge? Noen som vet? 

Anonymkode: 1d19d...594

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke en datingapp som er basert på astrologiske stjernetegn? Er sånn ca like vitenskapelig...

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Tor P said:

Hvorfor ikke en datingapp som er basert på astrologiske stjernetegn? Er sånn ca like vitenskapelig...

De 16 personlighetstypene er veldig reelt 

Anonymkode: 666d9...097

Skrevet

Du snakker som en typisk Tyr 😜😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Tor P said:

Du snakker som en typisk Tyr 😜😂

Herregud, kan ikke sammenlignes med astrologi 🤦🏼‍♀️

Skrevet

https://www.vox.com/2014/7/15/5881947/myers-briggs-personality-test-meaningless

"It's 2015. Thousands of professional psychologists have evaluated the century-old Myers-Briggs, found it to be inaccurate and arbitrary, and devised better systems for evaluating personality. Let's stop using this outdated test — which has about as much scientific validity as your astrological sign — and move on to something else."

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Tor P said:

https://www.vox.com/2014/7/15/5881947/myers-briggs-personality-test-meaningless

"It's 2015. Thousands of professional psychologists have evaluated the century-old Myers-Briggs, found it to be inaccurate and arbitrary, and devised better systems for evaluating personality. Let's stop using this outdated test — which has about as much scientific validity as your astrological sign — and move on to something else."

Men det er likevel mer basert på psykologi enn stjernetegn. Noen av mine venners stjernetegn skal liksom ikke passe med mitt, og det er bare tøys. Men merker hvor utrolig mye mer jeg kommer overens med for eksempel en INFJ enn en extrovert et eller annet som ikke er følsom av seg 

• Liker 1
Skrevet

Ikke lest artikkelen ennå skjønner jeg... Testen er altså utviklet av to personer (mor og datter Briggs-Meyer) uten noen psykologisk utdanning, basert på teorier som Carl Jung kom med uten noen form for forskning, og er en test som er gjennomgående u-reliabel, dvs at samme person kan ta testen med noen ukers mellomrom og komme til forskjellig resultat. Og alle forsøk på å validere testen for bruk F eks til å velge "rett person til jobben" har mislykkes med å finne noen pålitelig sammenheng. Og du ønsker å bruke denne for å finne deg noen å dele livet med?

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Tor P said:

Ikke lest artikkelen ennå skjønner jeg... Testen er altså utviklet av to personer (mor og datter Briggs-Meyer) uten noen psykologisk utdanning, basert på teorier som Carl Jung kom med uten noen form for forskning, og er en test som er gjennomgående u-reliabel, dvs at samme person kan ta testen med noen ukers mellomrom og komme til forskjellig resultat. Og alle forsøk på å validere testen for bruk F eks til å velge "rett person til jobben" har mislykkes med å finne noen pålitelig sammenheng. Og du ønsker å bruke denne for å finne deg noen å dele livet med?

Baserer ikke det til å finne mitt livs kjærlighet nei, men har aldri møtt noen som _ikke_ har passet ekstremt godt til beskrivelsen de har fått på den testen. Det er i det minste en fin måte å finne ut av for eksempel empati og følelsesliv, om personen får energi av mennesker eller av å være alene, om personen er forsiktig eller en go getter ++

• Liker 1
Skrevet

Men det grunnleggende problemet er at for ingen av de fire egenskapene er vi bare det ene eller det andre. Hvor ekstrovert eller introvert man er, om man er en som tenker eller føler, etc avhenger av dagsform, hvem man er med og annen kontekst.

Ingen som har møtt meg vil si noe annet enn at jeg er en svært ekstrovert type. Samtidig er det dager jeg bare elsker å være alene og slippe å forholde meg til andre enn meg selv. Så er jeg da en E eller en I. Ditto med alle de andre parametrene, alle er egenskaper som er flytende og omskiftelige, noen ganger fra minutt til minutt. Å skulle sortere alle jordas mennesker i 16 forskjellige båser ut fra såpass varierende og ikke-binære karaktertrekk blir jo bare tull. Selv kilden til "teorien", Carl Jung, måtte åpent innrømme det (ref artikkelen jeg linket til over...)

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Tor P said:

Men det grunnleggende problemet er at for ingen av de fire egenskapene er vi bare det ene eller det andre. Hvor ekstrovert eller introvert man er, om man er en som tenker eller føler, etc avhenger av dagsform, hvem man er med og annen kontekst.

Ingen som har møtt meg vil si noe annet enn at jeg er en svært ekstrovert type. Samtidig er det dager jeg bare elsker å være alene og slippe å forholde meg til andre enn meg selv. Så er jeg da en E eller en I. Ditto med alle de andre parametrene, alle er egenskaper som er flytende og omskiftelige, noen ganger fra minutt til minutt. Å skulle sortere alle jordas mennesker i 16 forskjellige båser ut fra såpass varierende og ikke-binære karaktertrekk blir jo bare tull. Selv kilden til "teorien", Carl Jung, måtte åpent innrømme det (ref artikkelen jeg linket til over...)

Ja, jeg ser ikke på de 16 typene som klare båser, men mer generelt og gir et visst pekepinn til hvem som egner seg som partner. Ingen ville sagt at jeg er ekstrovert, selv om jeg kan være utadvendt med de jeg kjenner godt. Er spesielt slitsomt med mye folk siden jeg fanger opp alt som foregår, alt av kroppsspråk og leser sinnsstemninger som jeg ubevisst tilpasser meg. Det er vel ikke et vanlig problem for utadvendte ekstroverte 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...