AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Jeg tenkte å ta fagbrev i salg og service for å øke sjansen for å få meg jobb. Har søkt på så mye uten å få svar (er ung og har en helt ok cv med noen få butikkjobber.) Men jeg har hørt at det kan være en ulempe å ha fagbrev fordi butikkledere er redd man skal kreve høyere lønn, og at de uansett bare kan lære opp sine ansatte selv. Og det handler mer om hvem du er som person enn hva som står på papiret. Det virker jo logisk. Hva tenker du? Anonymkode: cd739...7c3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Hadde ei venninne som søkte jobb lenge. Hun fortalte meg at enkelte butikker ville ikke ansatte henne pga. at hun hadde fagbrev. Heldigvis fikk hun jobb som butikksjef etter hvert, men tror det tok rundt sju år. Jeg jobber selv i butikk og her er det to kollegaer som har tatt teorien til fagprøven. Etter hvert skal de ta den praktiske prøven, og da skal de gå opp i lønn etterpå. 🙂 Er man allerede ansatt en plass tror jeg det vil gå veldig fint. Men kan være litt vanskelig å skaffe ny jobb når du har fagbrev. På en tidligere butikkjobb jeg hadde, ansatte de bare ungdommer rundt 17-18 år for å spare penger... Anonymkode: 93dac...8fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå