Gå til innhold

Sosiale hobbyer for oss mellom 20 og 35 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes det er vanskelig å finne sosiale møteplasser og hobbyer for oss som er mellom 20 og 35 år. Det virker som at nesten alt av synlige tilbud er retta mot barn, ungdom, middelaldrende voksne og pensjonister. Det fører til at det er vanskelig å bli kjent med nye mennesker som er på "min alder", fordi at det finnes nesten ingen synlige aktiviteter for oss. Jeg savner flere arenaer hvor jeg kan møte mennesker som også har et ønske om å bli kjent med nye folk. Når man ikke er i verken skole eller jobb, blir det ekstra vanskelig å utvikle nye vennskap. 

Jeg har et veldig bredt utvalg av interesser, alt fra politikk, fotografering, synging, fargelegging, teknologi, spill, svømming, reise til nye steder, museum, språk, lokalkultur, bowling, bilkjøring/biltreff og skuespill. Det som er veldig dumt med for eksempel politikk er at de fleste som er aktive der er mest interessert i de politiske sakene, og de har derfor ingen behov eller ønske om å bli kjent med nye mennesker og finne på noe sosialt utenom møtene. Jeg synes det blir veldig kjedelig, usosialt og ensidig, og det gir meg ikke noe livsglede og sosiale opplevelser. 

Har dere noen tips til sosiale hobbyer for noen i min aldersgruppe? Jeg er veldig glad i mennesker som er sosiale og byr på seg selv, og jeg ønsker et miljø hvor folk også har et ønske/behov for nye vennskap :)

Anonymkode: 33d3c...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i 20 årene og er med i en gruppe på facebook som heter heygirl ellerno. Der er det mange som arrangerer ting og inviterer så man får nye venner. Har personlig ikke vært med på noen av greiene men ser det er mange som skriver de har fått nye venner der! Tror det finnes en gruppe til den byen man bor i eks heygirl oslo, heygirl bærum osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS: Jeg er en mann på 25 år. 

Anonymkode: 33d3c...d20

Siden du liker fotografering kan du jo lage en fotoklubb! Hør med nærmeste frivillighetssentral om lån av lokaler og hjelp til promotering! Jeg har laget en håndarbeidsklubb på den måten, de som jobber på frivillighetssentralene elsker jo sånne initiativ!👍🏻

Anonymkode: e2938...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du liker synging må jo et kor være fantastisk? Finnes mange kor med ganske unge medlemmer (hvertfall hvis man går for kor som synger litt mer pop/variert, ikke typ kirkekor/klassisk). I den alderen er det også mange som er aktive innen kortspill og brettspill, hvertfall i de største byene. Der fikk jeg ekstremt mange nye venner i løpet av den alderen. Kommer jo veldig an på hvor du bor. Om du ikke bor nært sånne ting er kanskje det enkleste online rollespill av type wow hvor du kan finne en norsk guild (bare ikke flagg for høyt at du er der for å få venner, noen kan bli skremt av det - gjelder de fleste arenaer, vennskap må få skjedd naturlig over tid)

Anonymkode: 8f6aa...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har fått mange gode venner gjennom politikk, man må nesten bare delta på ting over litt tid og se om man møter folk det klaffer med. Samme med alle de andre tingene du nevner. Sjekk om du finner organiserte aktiviteter og dra med åpent sinn, jeg er selv 30 og ikke spesielt sosialt anlagt av meg, men jeg har aldri hatt problemer med å finne meg venner gjennom hobbyer. 

Anonymkode: a7a1c...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi i mental helse ungdom, er det flere som ikke har venner som har begynt hos oss :) Er fra 13 til 36 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...