AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Hvis dere skal kjøpe kvalitetsplagg, f.eks i gave, hvor handler dere fra da? Har hatt en del fine butikker å velge fra til de minste, men synes det er vanskeligere å finne nå som barna jeg kjøper til er blitt litt større. Har fadderbarn i småskolen. Har gjerne handlet til dem fra Polarn o Pyret og Newbie, men har ikke funnet noe tilsvarende til litt større barn, og synes kvaliteten fra H&M, Lindex osv er varierende og at trykkene på Name it gjerne er litt kjedelige. Anonymkode: 76547...0cb
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Dette er jo ikke kvalitetsklær, men billigklær. Anonymkode: 4f0c5...bc0 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er jo ikke kvalitetsklær, men billigklær. Anonymkode: 4f0c5...bc0 Jeg opplever at de er i såpass god kvalitet og holder så de kan gå i arv. Prisen er ikke relevant. Anonymkode: 76547...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Til skolebarn har vi handlet en del pompdelux, og en del Me&I om vi skal ha litt mer kvalitet. Evt. gått for nettbutikkjøp og handlet Petrol eller Tufte eller noe sånt. Kommer litt an på stil. Jeg synes for øvrig Pompdelux har mer varierende kvalitet enn Lindex, som på tross av sin lave pris gjerne har god kvalitet. Og skal det kjøpes klær i gave til skolebarn, så bør foreldrene spørres om råd, både på merker, stil og hva som egentlig trengs. (Og når barna blir litt større, så bør de få være med også.) Om du skulle ha sjansen til å reise til Utlandet og handle, så anbefales UNIQLO eller hva det heter. Kule klær til barn, i ganske så bra kvalitet, til en relativ billig penge. Og ikke noe "alle andre" går i. Det må innrømmes at jeg gjerne har gått for kjøp av nattøy (typisk Lilleba og nøstebarn) til også litt større barn, dersom de har behov for det. For det er gjerne noe barn bruker mye av døgnet, og godt nattøy bidrar til god søvn. Og dermed er jeg villig til å bruke litt ekstra penger. Anonymkode: 9cc07...e06 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 Glemte Zara, der har de også grei kvalitet på barneklærne, og litt utvalg til større barn. Anonymkode: 9cc07...e06 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette er jo ikke kvalitetsklær, men billigklær. Anonymkode: 4f0c5...bc0 Billige er de kanskje. Men vårt barn er sist i arverekka, og går i klær av disse merkene som minst 5 unger har brukt før henne. Jeg tenker at klær som overlever 5-6 femåringers herjinger i barnehagen definitivt må kalles kvalitetsklær. Anonymkode: 2e09e...522 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Til skolebarn har vi handlet en del pompdelux, og en del Me&I om vi skal ha litt mer kvalitet. Evt. gått for nettbutikkjøp og handlet Petrol eller Tufte eller noe sånt. Kommer litt an på stil. Jeg synes for øvrig Pompdelux har mer varierende kvalitet enn Lindex, som på tross av sin lave pris gjerne har god kvalitet. Og skal det kjøpes klær i gave til skolebarn, så bør foreldrene spørres om råd, både på merker, stil og hva som egentlig trengs. (Og når barna blir litt større, så bør de få være med også.) Om du skulle ha sjansen til å reise til Utlandet og handle, så anbefales UNIQLO eller hva det heter. Kule klær til barn, i ganske så bra kvalitet, til en relativ billig penge. Og ikke noe "alle andre" går i. Det må innrømmes at jeg gjerne har gått for kjøp av nattøy (typisk Lilleba og nøstebarn) til også litt større barn, dersom de har behov for det. For det er gjerne noe barn bruker mye av døgnet, og godt nattøy bidrar til god søvn. Og dermed er jeg villig til å bruke litt ekstra penger. Anonymkode: 9cc07...e06 Takk for tips! Ser ut som disse merkene må bestilles på en spesiell måte? Enig i Lindex, men det virker som de bruker litt forskjellig stoff, så noe av tøyet er tynt og mister fort fasong, mens andre ting holder kjempelenge. Klarer ikke alltid å se hvilken kvalitet det er før jeg har vasket det en gang. Anonymkode: 76547...0cb
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 Zalando har en del salg opptil 50% på barneklær nå i merke Gant, polo ralph lauren, Tommy hilfiger. Anonymkode: e3dd3...667
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #9 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Zalando har en del salg opptil 50% på barneklær nå i merke Gant, polo ralph lauren, Tommy hilfiger. Anonymkode: e3dd3...667 Men kvaliteten på disse klærne er på ingen måte bedre enn f.eks Lindex. Anonymkode: 7d7b2...fb7 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men kvaliteten på disse klærne er på ingen måte bedre enn f.eks Lindex. Anonymkode: 7d7b2...fb7 Jeg har ikke erfaring med polo, og Tommy☺️ Men sønnen elsker gant. Han har 4 gensere som han fekk i julegave i 2018. Dei blitt vasket og tromlet 1-3ganger i uken i 3 år nå. Ikke en eneste nupp, ingen slitasje. Klær jeg kjøper på Cubus, hm, Lindex osv kan ikke sammenlignes. Der er det krymping, nupper, slitasje, farger blir blasse.. Anonymkode: e3dd3...667 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #11 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Takk for tips! Ser ut som disse merkene må bestilles på en spesiell måte? Enig i Lindex, men det virker som de bruker litt forskjellig stoff, så noe av tøyet er tynt og mister fort fasong, mens andre ting holder kjempelenge. Klarer ikke alltid å se hvilken kvalitet det er før jeg har vasket det en gang. Anonymkode: 76547...0cb Me&I og Pompdelux er jo egentlig homeparty-salg, men Pompdelux har nettbutikk også. (Mulig Me&I har fått opp det i det siste også.) Tufte har fin nettbutikk selv, men selges også gjennom apotek og en god del andre butikker og nettbutikker. Mine barn elsker tufteklærne, de er veldig gode å gå i og har ikke irriterende lapper. Petrol har de på Zalando og muligens også på Ellos. Har også sett det i en og annen klesbutikk for barn, av den typen som har litt mer merkeklær. Men aner ikke hvor. Anonymkode: 9cc07...e06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå