Gå til innhold

Celleforandringer og operasjon

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

er det noen her som har måttet fjerne en bit av livmorhalsen pga celleforandringer, og kan fortelle meg litt? Hvor lang tid tok det, og hvordan var smertene etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Torpèrn_*

Jeg var inne og fjernet en del av livmortappen for 3 år siden. Det er dagkirurgi så man er ute igjen samme dag. Jeg har selv litt hetta for å ligge med beina i været i et lite rom og høre alle instrumenter etc. så jeg ba om full narkose. Ellers så foregår det under lokal bedøvelse. Det gikk veldig greit. I helt fin form igjen når jeg våknet. Men siden jeg hadde fått narkose så kunne jeg ikke kjøre bil hjem. Jeg blødde da i et par uker etter inngrepet. Blødde en del de første dagene men det avtok etter hvert. Jeg hadde ingen smerter. Bare husk at du går innom apoteket å henter stikkpillene som står nevnt nederst på skjemaet som du får utdelt før inngrepet. Sykepleieren glemte nemlig å gi meg beskjed om at dette var noe man fikk kjøpt reseptfritt på apoteket å må ordne selv. Så jeg dro hjem uten. Og fikk derfor etter et par måneder fryktlige smerter når jeg skulle ha mensen. Det hadde grodd igjen og jeg måtte da inn å gjøre inngrepet på nytt!!! SÅ husk stikkpillene som du skal innføre i kjeden de første dagene etter inngrepet.

Jeg var fryktlig redd og usikker før dette og syntes ikke jeg fikk god informasjon noe sted. Men det gikk veldig greit og det er ingenting å grue seg til. Etter inngrepet så har jeg gått til gynokolog 1 gang pr. år for å ta nye kreftprøver. Og alt er fint!!! Lykke til!!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...