Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe nytt, jo mer kvinner man får lenger opp i systemet jo mer ødelagt blir det. Pga kvinner etter komformitet og sosial kontroll. Samtidig er det kun globalisme og PK som gjelder.

En fin artikkel, merk deg en av kommentarene under som beskriver virkeligheten godt.

Kvinnekulturen i akademia er problemet, ikke Gutteklubben Grei, mener jussprofessor

https://khrono.no/kvinnekulturen-i-akademia-er-problemet-ikke-gutteklubben-grei-mener-jussprofessor/589951

Anonymkode: 11e3f...9c8

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enda en kvinnefiendtlig artikkel... *gjesp*

Kanskje finne på noe nytt enn å hate på det motsatte kjønn?

Anonymkode: 4610b...fef

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen hater på noe som helst.

Anonymkode: 289dc...cc7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den er skrevet av en kvinne, tenk om menn hadde skrevet noe slikt. Ville vært døden, det er lov å hate menn i media. Ikke mosatt.

Dette er jo ikke hat, det er fakta.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som skriver her, kan umulig ha lest artikkelen. 

Artikkelen poengterer en stor del av problemet for de kvinner som vil til topps. 

Trådens overskrift, derimot, har svært lite med artikkelen å gjøre. 

Anonymkode: 3f5dc...915

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du lest artikkelen, eller er standpunktet ditt til enhver tid at menn er fienden, og følgelig ignorerer all kritikk av kvinner. 

Anonymkode: c6195...518

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ødelagt arbeidslivet på hvilken måte? For deg da eller? Står du utenfor arbeidslivet og legger skylden på feminismen og arbeidene kvinner for at du ikke får deg jobb? 

Anonymkode: 8aa62...0e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ødelagt arbeidslivet på hvilken måte? For deg da eller? Står du utenfor arbeidslivet og legger skylden på feminismen og arbeidene kvinner for at du ikke får deg jobb? 

Anonymkode: 8aa62...0e1

Holdningen du leser i artikkelen er jo godt synlig i arbeidslivet, det ser man spesielt hos Bemanningsbyråer der unge kvinner jobber. Som har et forskrudd syn på arbeidslivet.

Jeg er selv kvinne, men ikke typisk PK/konform.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dette er ikke noe nytt, jo mer kvinner man får lenger opp i systemet jo mer ødelagt blir det. Pga kvinner etter komformitet og sosial kontroll. Samtidig er det kun globalisme og PK som gjelder.

En fin artikkel, merk deg en av kommentarene under som beskriver virkeligheten godt.

Kvinnekulturen i akademia er problemet, ikke Gutteklubben Grei, mener jussprofessor

https://khrono.no/kvinnekulturen-i-akademia-er-problemet-ikke-gutteklubben-grei-mener-jussprofessor/589951

Det er nok noe i dette. Kvinner er jo mer "flokkdyr" enn menn, og kanskje også strengere på mekanismer innad i flokken. Kanskje ofte opptatt av at ingen i flokken skal stikke seg ut og være over de andre og lignende. Og så blir det allianser for å sikre seg goder og sørge for at ikke "feil" personer får for mye av godene.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Jeg jobber innen helse og har de siste årene lagt merke til at flere av studentene er menn. Syns det bare er fint jeg. 

Anonymkode: 3f129...660

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (3 minutter siden):

Det er nok noe i dette. Kvinner er jo mer "flokkdyr" enn menn, og kanskje også strengere på mekanismer innad i flokken. Kanskje ofte opptatt av at ingen i flokken skal stikke seg ut og være over de andre og lignende. Og så blir det allianser for å sikre seg goder og sørge for at ikke "feil" personer får for mye av godene.

Stemmer dette, kvinner er ekstremt konforme. Godtar ikke noe utenfor flokken....dette vet jeg selv som selvstendig kvinne. Har blitt utestengt så mange ganger i arbeidslivet pga jeg ikke følger sauene.

Sjalusien er også ekstrem. Du skal ikke tro at du er noe...

• Liker 1
Skrevet

https://khrono.no/mannlig-leder-ansatt-pa-filosofi-institutt-pa-ntnu/588038

Er dette satire?

Merkelig nok klarer man ikke å peke på nøyaktig hvilken måte den forsmådde kvinnelige søker er bedre kvalifisert.

https://www.universitetsavisa.no/anne-kristine-borresen-institutt-for-filosofi-og-religionsvitenskap-kjersti-flottum/thorseth-etterlyser-transparens/196188

Har jeg oversett noe?

Eller er den kvinnelige søkeren rett og slett utsatt for det som diskuteres i tråden? (Selv om hun har et nettverk av sinte kvinner i ryggen.)

Skrevet

Leste i artikkelen at kvinner ødelegger for andre kvinner, og at artikkelen er skrevet av en kvinne. #metoo

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
?mynonA skrev (16 minutter siden):

Leste i artikkelen at kvinner ødelegger for andre kvinner, og at artikkelen er skrevet av en kvinne. #metoo

Metoo handler om seksuell trakassering. Hvor leser du om det her?

Anonymkode: ed88b...b75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du i det hele tatt lest det du lenker til??! Du dikter jo opp ting. Teksten handler ikke om det du skriver. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den er skrevet av en kvinne, tenk om menn hadde skrevet noe slikt. Ville vært døden, det er lov å hate menn i media. Ikke mosatt.

Dette er jo ikke hat, det er fakta.

Nei, det er skrevet av en mann. Han har derimot intervjuet en kvinne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (3 timer siden):

Dette er vel mer typisk oppførsel for gutteklubben grei. 

Arbeider som eneste kvinnelig leder i et stort konsern. Ledergruppen består kun av menn, med unntak av meg. 

Gutteklubben grei har et helt sykt makt- og alliansespill. Og de ødelegger hverandre med spisse albuer. De som er de dyktigste på å spille i kulissene er de som når toppen, dessverre. 

Jeg for min del lar de stort sett være i fred. Kanskje ikke anser de meg som en trussel. Eller kanskje de synes det er greit å ha meg der som emosjonell støtte. Jeg gir svært gode resultater, så kanskje de rett og slett ikke ønsker å utfordre meg siden jeg er blant "yndlingene" til eier av firma. Sistnevnte tror jeg egentlig ikke er tilfelle, for jeg har sett med mine egne øyne at de har ødelagt svært dyktige ledere på null komma niks. De ødelegger samtlige som står i deres vei for å nå sine egne personlige mål.

Uansett, jeg blir aldri fullstendig inkludert i gutteklubben grei. Ikke blir jeg invitert på alle jaktturene eller andre sosiale sammenkomster. Men kanskje like greit siden det stort sett er fylleturer. En annen fordel er jo at jeg slipper å være med i alt dramaet. Jeg kan fint lene meg tilbake å se at mine kolleger spolerer for hverandre, mens jeg stadig rykker høyere opp. 

Anonymkode: 31cac...ece

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

.

Uansett, jeg blir aldri fullstendig inkludert i gutteklubben grei. Ikke blir jeg invitert på alle jaktturene eller andre sosiale sammenkomster. Men kanskje like greit siden det stort sett er fylleturer. En annen fordel er jo at jeg slipper å være med i alt dramaet. Jeg kan fint lene meg tilbake å se at mine kolleger spolerer for hverandre, mens jeg stadig rykker høyere opp. 

Anonymkode: 31cac...ece

Naturlig at en kvinne ikke skal delta på en tur for menn.

Menn og kvinne passer ikke sammen vennskapelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...