Zokutine Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Jeg fikk nettopp melding om at jeg kunne gå inn og bestille time til vaksinering, både dose 1 og dose 2. Har riktignok astma (men mild) og er 33 år. Kunne få vaksine allerede imorgen, men satte opp neste uke. Kjenner ei som er like gammel som meg, men har diabetes type 1 (det er vel mer alvorlig enn mild astma?) og hun har ikke hørt noe enda. Bor i en kommune som har gitt bort mye av vaksinene sine, i meldingen sto det «vaksinering av 65+ og risikogrupper». Følte kanskje andre har mer rett på vaksine før meg 😅
Xfreya Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Syns astma høres ut som en god nok grunn til å få vaksinen nå! Bare møt opp og ta den du 😊 6
Million Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Jeg fikk vaksine dose to for tre uker siden, og jeg har ingen underliggende sykdommer som skulle tilsi at jeg er noe før i køen enn andre. Har en venninne i en annen kommune som har fått tilbud om vaksine nå, hun er også middelaldrende som meg, og datteren hennes i slutten av tenårene har også fått tilbud om vaksine. Det virker egentlig som om vaksineringen begynner å bre om seg litt mer nå. Stadig fler er vaksinerte. Endelig.
Hattifnatten Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Jeg er 32 og fikk melding om vaksine, men tidligste timen jeg kunne få var 2. juli. Ingen risikogruppe. Hvis du bor i en prioritert bydel i Oslo er det sikkert derfor!
Loff77 Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 (endret) Zokutine skrev (8 minutter siden): Jeg fikk nettopp melding om at jeg kunne gå inn og bestille time til vaksinering, både dose 1 og dose 2. Har riktignok astma (men mild) og er 33 år. Kunne få vaksine allerede imorgen, men satte opp neste uke. Kjenner ei som er like gammel som meg, men har diabetes type 1 (det er vel mer alvorlig enn mild astma?) og hun har ikke hørt noe enda. Bor i en kommune som har gitt bort mye av vaksinene sine, i meldingen sto det «vaksinering av 65+ og risikogrupper». Følte kanskje andre har mer rett på vaksine før meg 😅 Det kommer vel litt an på hvilket fylke du bor i, hvor langt de har kommet i alder. Men du høres ikke ut til å tilhøre risikogruppen for astma som defineres slik; + at risikogrupper får vaksine hos fastlegen og ikke på senter Kronisk lungesykdom, inkludert alvorlig astma som har medført bruk av høydose-inhalasjonssteroider eller steroidtabletter siste året Endret 22. juni 2021 av Loff77
Zokutine Skrevet 22. juni 2021 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2021 Loff77 skrev (1 minutt siden): Det kommer vel litt an på hvilket fylke du bor i, hvor langt de har kommet i alder. Men du høres ikke ut til å tilhøre risikogruppen for astma som defineres ; Kronisk lungesykdom, inkludert alvorlig astma som har medført bruk av høydose-inhalasjonssteroider eller steroidtabletter siste året Nei det var nettopp det jeg tenkte og, da jeg la inn infoen om meg i «helseboka» så fikk jeg «konklusjon» at jeg ikke tilhørte noen risikogruppe, så derfor syns jeg det var rart. Bor ikke i Oslo, bor i Viken. (Akershus) Som sagt har kommunen måtte gi ifra seg mange av vaksinene sine til Oslo. 1
Loff77 Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Zokutine skrev (1 minutt siden): Nei det var nettopp det jeg tenkte og, da jeg la inn infoen om meg i «helseboka» så fikk jeg «konklusjon» at jeg ikke tilhørte noen risikogruppe, så derfor syns jeg det var rart. Bor ikke i Oslo, bor i Viken. (Akershus) Som sagt har kommunen måtte gi ifra seg mange av vaksinene sine til Oslo. Nei, Viken får 45% mer som Oslo. Er vel litt forskjeller men er i gruppe 10 nå i store deler av viken, altså 18-24 og 40-44. Har du fått sms så er det jo bare å møte
Angelheart2 Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 Det er jo så store forskjeller mellom kommunene nå. Jeg har en svigersønn på 35 som fikk første dose i går. Han bor i Oslo, er ikke i noe risikogruppe. Selv bor jeg i Viken, i en kommune som har hatt periodevis store smittetall gjennom pandemien, men lite nå. En turistkommune som hele tiden har hatt masse turister fra Oslo og sentrale østlandsområder på besøk. Jeg er 49 år og tror ikke jeg vil få vaksine før mot slutten av sommeren. En nær bekjent som bor i samme kommune er 61, jobber som lærer og har enda ikke fått tilbud om vaksine 1
Apollonia Skrevet 23. juni 2021 #9 Skrevet 23. juni 2021 Det er jo litt tilfeldig rekkefølge nå på oppløpssiden. Her er vi to friske voksne i samme aldersgruppe, på samme adresse, og den yngste fikk tilbudet to uker før eldste, men dette har jo veldig lite å si i praksis. Å drive å sammenligne med andre gir liten mening på dette tidspunket.
Mmmwhatever Skrevet 23. juni 2021 #10 Skrevet 23. juni 2021 Tipper fastlegen har meldt deg inn som risikogruppe. Kjenner venner som har vært i samme situasjon. Uttrekket skjer automatisk etter diverse koder i fastlegens datasystem, og det er ikke alltid det treffer 100% (går begge veier). Men har du fått tilbud, er det bare å kjøre på. 1
Munchlax Skrevet 23. juni 2021 #11 Skrevet 23. juni 2021 Jeg har fått time til dose første dose om nøyaktig én uke. Dose to skal tas 1. september. Jeg er absolutt ikke i risikogruppa og er «kun» 30 år. Bor i Ullensaker. X’en har fått time på de samme datoene, og han er 29 - ikke i risikogruppa.
Miss-Grey Skrevet 24. juni 2021 #12 Skrevet 24. juni 2021 Hattifnatten skrev (På 22.6.2021 den 15.29): Jeg er 32 og fikk melding om vaksine, men tidligste timen jeg kunne få var 2. juli. Ingen risikogruppe. Hvis du bor i en prioritert bydel i Oslo er det sikkert derfor! Jeg også - er 30 år og bor i en av de prioriterte bydelene i Oslo. 😊 Men TS skriver at hun bor i en kommune som har gitt fra seg vaksiner, altså er hun i en annen situasjon enn oss.
Tuttifrutti843950 Skrevet 24. juni 2021 #13 Skrevet 24. juni 2021 Jeg er 35, fått tilbud jeg, med time i juli og er ikke i risikogruppen. Kommer an på hvilke bydel i oslo man bor i. Skal uansett ikke ta den så vær så go gi den til noen som trenger det mer, er gravid og holder meg unna galskape der en stund...
Hattifnatten Skrevet 24. juni 2021 #14 Skrevet 24. juni 2021 Miss-Grey skrev (3 timer siden): Jeg også - er 30 år og bor i en av de prioriterte bydelene i Oslo. 😊 Men TS skriver at hun bor i en kommune som har gitt fra seg vaksiner, altså er hun i en annen situasjon enn oss. Ja, jeg var litt for rask på avtrekkeren 😅.
Anbefalte innlegg