Gå til innhold

flisunderlag

Gjest forandring fryder

Anbefalte innlegg

Gjest forandring fryder
Skrevet

Har lurt på å legge fliser i vindfanget, og i den anledning lurer jeg på om jeg kan legge fliser direkte på sponplatene under gulvbelegget. Der er nemlig ingen dørgott ut... Og hvis man da må ha gipsplate under flisene blir det høydeforskjell mellom dørkarmen/døra og gulvet...

Håper noen har greie på dette :)

Skrevet

Du kan ikke legge fliser rett på sponplater (eller treverk eller annet som ikke er dødt materiale). Men det finnes en type underlagsplater som ikke bygger så mye (det betyr at de ikke er så tykke, slik at du ikke kommer så høyt ifht dørterskelen). Jeg husker ikke hva de heter, men det får du sikkert vite på maxbo. De er tynne, harde og helt døde. Jeg la dem som underlag under varmekabler og fliser på gjestebadet mitt. Det er noen år siden nå, og mitt skjeve gamle hus har ikke klart å bevege seg slik at de flisene har sprukket, ihvertfall.

Men da jeg kjøpte huset, var det varmekabler og fliser i gangen - rett på sponplategulvet. Med det resultatet at det var en stor, langsgående sprekk gjennom alle flisene... :roll:

Ikke gjør dårlig grunnarbeide - det bare straffer seg senere, og det er noe dritt å hugge opp fliser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...