Gå til innhold

Var ute i et par timer, kom hjem og ting er flyttet på…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært vekke i et par timer. Leier, og det hender at huseier plutselig dukker opp uten forvarsel. Han har vært her før, fordi ting har blitt flyttet på. Jeg driver med en kunstart, og har veldig nøyaktighet på hvor ting skal ligge så jeg merker det umiddelbart om noe er rørt på, også mtp lys…

Kom inn på kjøkkenet, og en grønnsakskniv er lagt OPPÅ brødet! Vi legger aldri noe oppå brødposen… 

Flere andre små ting er flyttet på. Det har også kommet vekk solbriller, ørepropper, pinsetter etc, men det kan være at jeg har forlagt de et sted, (men har ikke funnet de på lenge) men det med kniven viser at det har vært noen her mens vi var vekke. 

Nøkkel i en boks utenpå døra, som ikke huseier har opplyst oss om, så hvem som helst som har koden, kan ta seg inn. (Naboer etc)

Litt ekkelt, spesielt også fordi jeg har klær å brette som ligger på badet… 

Det er så frekt…!

Anonymkode: 6919d...593

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om husverten har vært inne i huset uten tillatelse og uten at det var nødvendig (type brannalarm, vannlekkasje etc) har vedkommende brutt loven. 

Dere bør ta dette opp asap. Les husleieloven og henvis til den. 

Anonymkode: 21881...60a

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Om husverten har vært inne i huset uten tillatelse og uten at det var nødvendig (type brannalarm, vannlekkasje etc) har vedkommende brutt loven. 

Dere bør ta dette opp asap. Les husleieloven og henvis til den. 

Anonymkode: 21881...60a

Vedkommende kommer bare til å nekte. Har hatt naboer før som har gått og glodd klint inntil vinduene så mulig de er sendt for å «sjekke» leiligheten. Vi blir ikke lenge, men såpass til privatliv og å få ha boligen sin i fred i disse coronatider bør man få ha syns jeg… 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det ekkelt fordi du skal brette klær? 

Anonymkode: 17fa4...0e1

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke er slektninger av dere? Har dere barn? Det kan være venner av barna som har låst seg inn fordi de kjedet seg og visste koden. 

Anonymkode: 43f2a...60f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det ekkelt fordi du skal brette klær? 

Anonymkode: 17fa4...0e1

Fordi man ikke har det helg strøkent og ingen vil vel vise frem hjemmet sitt med rot? Undertøy liggende osv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikker på at det ikke er slektninger av dere? Har dere barn? Det kan være venner av barna som har låst seg inn fordi de kjedet seg og visste koden. 

Anonymkode: 43f2a...60f

Nei? Vi selv vet ikke koden og har selv ikke fått beskjed om denne nøkkelen av huseier men den er her, nøkkelen. Hvem som helst som HAR koden kan komme seg inn, F eks naboer som har fått tildelt koden F eks.

Skrevet

Hadde jeg vært MacGyver så hadde jeg satt opp en felle i leiligheten slik at den/de som tar seg inn får en overraskelse.

Makan til frekkhet å ta seg inn i andres bolig uten tillatelse. Som noen har nevnt så er dette strengt ulovlig med mindre det foreligger en gyldig grunn.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

hadde aldri giddet å leie

Anonymkode: 7f179...df4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett opp kamera :) 

Anonymkode: fdf9b...c4d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke alle har et valg? Ikke lett å få boliglån idag.

Anonymkode: 7dffc...570

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke alle har et valg? Ikke lett å få boliglån idag.

Anonymkode: 7dffc...570

Hadde aldri giddet å veken leie eller eie.

Anonymkode: d221e...c0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett opp kamera. Fang på kamera. Anmeld til politiet.

Anonymkode: f8bfc...74c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde aldri giddet det jeg heller, om jeg kunne eid. Slippe å forholde seg til utleiere og privatlivet blottlagt for gud og hvermann er ikke noe gøy. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde lett satt opp ett kamera. For man vet aldri hvem som har tilgang. 

Kjenner ei som opplevde at ting ble flyttet på. Hårbørsts lå plutselig på stuebordet, tv kontrollen på kjøkkenet osv. Men hun trodde hun surret, og tenkte ikke over det før noe hadde flyttet på seg om natten. Da fant hun vekkerklokken på stua.

Hun satt opp kamera, og viste seg at en tidligere leietager låste seg inn både da hun var borte, men også da hun sov om natten. Var ikke en gang siste leietager, men en før der igjen. Så om personen hadde holdt på sånn med forrige også var uklart. 

Det ble skiftet lås på dagen, og anmeldt. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er en nabo for nå holder han på og heller grus fra hagen vår, så han og utleier har vel en eller annen slags avtale… 

AnonymBruker
Skrevet

Enkelt. Kjøp kamera på clas ohlson. Anmeld. 

Utleier har ikke lov å gå inn med mindre det er krise (brann, flom, røykvarsler etc). Alt annet skal spørres om, eller gi skriftlig beskjed x antall dager i forveien. 

Er det en nabo, så er det innbrudd.

Anonymkode: 934de...517

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sett opp kamera :)

Anonymkode: fdf9b...c4d

Dette! :) finnes bittesmå kameraer som ser ut som USB ladere du bare kan plugge inn. 

Anonymkode: c8a04...255

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flytt! 

Men sett opp felle og ta han på fersk gjerning som du kan sende til media. Slike utleiere vil jeg ha bort.

Anonymkode: 39d1d...037

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...