AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Gah, bare jeg som er lei av å se på vogner, bed side crib, stellebord, bæresjal osv.? Dette er andre barnet, men er flere år siden første, så må starte fra scratch. Kjenner jeg ikke orker å tenke på det engang 😨 Må også tenke gjennom hvilke løsninger som funker her, da det ikke er plass til stellebord på badet, snooooooooork Flere som ikke synes dette er så festlig? Anonymkode: 71515...8e4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gah, bare jeg som er lei av å se på vogner, bed side crib, stellebord, bæresjal osv.? Dette er andre barnet, men er flere år siden første, så må starte fra scratch. Kjenner jeg ikke orker å tenke på det engang 😨 Må også tenke gjennom hvilke løsninger som funker her, da det ikke er plass til stellebord på badet, snooooooooork Flere som ikke synes dette er så festlig? Anonymkode: 71515...8e4 Første barn. Føler egentlig ikke jeg trenger så mye. Har stellebord , men pleier mest å bytte bleier på selve stellematta som er lett å ta med seg hvor som helst i leiligheten. Ellers seng. Klær. En bæresele, en vippestol og mat. Og vogn selvfølgelig. Det er alt jeg bruker. Anonymkode: 25bbf...846
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Butikkene er åpne etter man har født også🤗 egentlig trenger man ikke så mye til baby de første ukene. Men stellematte er veldig fint å ha, den kan stå overalt, som skrevet over meg. min første hatet vogn, så det brukte vi ikke før 5-6 mnd, men det var minimalt da også. Brukte heller bæresele de første mnd. Ellers er gulpekluter fint å ha, pledd/helseteppe osv. smokker. En baby trenger ikke så mye møbler egentlig. Men noe å ha klærne sine i og bleier i. Hvis man ammer og samsover trenger man ikke så mye. Anonymkode: b8626...6f1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Jeg syntes heller ikke det var spesielt gøy å styre med 😂 måtte også kjøpe inn en god del til andremann nå og det er kjedelig. Men hjelper og bare tenke helt praktisk og ta en runde med innkjøp på nett før man overtenker for mye. Anonymkode: 246bc...29e 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Butikkene er åpne etter man har født også🤗 Anonymkode: b8626...6f1 Ikke si det... jeg fødte i januar og butikkene var stengt frem til slutten av april. Nettbutikkene var heldigvis åpne, men måtte vente en ukes tid fra jeg kjøpte til det kom i posten. Anonymkode: 6c5ef...4ce 9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Butikkene er åpne etter man har født også🤗 Elsker sånne her svar 😂 Vi bor 3 timer unna nærmeste barnebutikk og posten bruker 2 uker hit. Anonymkode: 71515...8e4 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Elsker sånne her svar 😂 Vi bor 3 timer unna nærmeste barnebutikk og posten bruker 2 uker hit. Anonymkode: 71515...8e4 Barnebutikk? Kiwi har da vel det meste du trenger utenom klær? Anonymkode: e3233...e1e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Barnebutikk? Kiwi har da vel det meste du trenger utenom klær? Anonymkode: e3233...e1e Jeg vet ikke hva slags kiwi du har hos deg, men min lokale kiwi har verken bæresele, vippestol, barneseng, stellematte, tripp trapp stol, brystpumpe eller annet vi endte opp med å kjøpe etter fødsel. Anonymkode: 05254...79c 29
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #9 Skrevet 22. juni 2021 Synes det var kjempekoselig, men det er jo ikke mye man trenger. Stelte på et håndkle på gulvet, skjønner ikke poenget led stellebord. I følge meg trenger man et bæresjal, en natur sway slyngevugge eller tilsvarende, et ullpledd, 4-5 bodyer og 1-2 pysjer, en lue, en jakke, to par sokker… Anonymkode: efedd...982
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke si det... jeg fødte i januar og butikkene var stengt frem til slutten av april. Nettbutikkene var heldigvis åpne, men måtte vente en ukes tid fra jeg kjøpte til det kom i posten. Anonymkode: 6c5ef...4ce Normale tilstander da. Ikke pandemier. 😅 det jeg mente var at hvis man er usikker på om man trenger bæresele, vippestol, mange forskjellige vogner, vognposer, og alt mulig dill dall, så går det an å handle det etterhvert som man ser behovet. Og en ukes ventetid er faktisk ikke så ille. Anonymkode: b8626...6f1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #11 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg vet ikke hva slags kiwi du har hos deg, men min lokale kiwi har verken bæresele, vippestol, barneseng, stellematte, tripp trapp stol, brystpumpe eller annet vi endte opp med å kjøpe etter fødsel. Anonymkode: 05254...79c Dette er ikke ting man trenger, men ting man har lyst på, det er 2 helt forskjellige ting 😉 Det du absolutt trenger til en baby kommer til verden, har de fleste Kiwier. Altså bleier, mat, stelleprodukter. Dette trenger baby for å leve. Vippestol er kanskje praktisk men ikke noe man MÅ ha 🤷🏻♀️ Anonymkode: e3233...e1e 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #12 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gah, bare jeg som er lei av å se på vogner, bed side crib, stellebord, bæresjal osv.? Dette er andre barnet, men er flere år siden første, så må starte fra scratch. Kjenner jeg ikke orker å tenke på det engang 😨 Må også tenke gjennom hvilke løsninger som funker her, da det ikke er plass til stellebord på badet, snooooooooork Flere som ikke synes dette er så festlig? Anonymkode: 71515...8e4 Du trenger ikke alt dette.. vogn, klær, smokker, bleier og mat er egentlig nok. Man trenger ikke stellebord og masse fancy utstyr som tar mye plass. Enkle er det beste Anonymkode: 31483...6d4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #13 Skrevet 22. juni 2021 Jeg handla som en gal både til nr. 1 og nr. 2. Vi skal ikke ha flere barn, men hadde vi skillet det hadde jeg denne gangen nøyd meg med å kjøpe: -Babybjörn vippestol -Vogn -Litt klær. Anonymkode: fcfc3...892 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #14 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du trenger ikke alt dette.. vogn, klær, smokker, bleier og mat er egentlig nok. Man trenger ikke stellebord og masse fancy utstyr som tar mye plass. Enkle er det beste Anonymkode: 31483...6d4 Jeg trenger stellebord, jo. Mine barn er tunge, så å løfte opp og ned fra gulvet er uaktuelt. Anonymkode: 71515...8e4 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #15 Skrevet 22. juni 2021 Man kan jo bare legge en stellematte på et bord eller vaskemaskinen, det gjorde vi Kjøpte bare seng som møbel til baby Anonymkode: 246bc...29e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #16 Skrevet 22. juni 2021 Ja, jeg syntes det er skikkelig kjedelig, jeg også! Og egentlig syns jeg bare det fortsetter. Tøy etter været i barnehagen, bilstoler, sekker, drikkeflasker, sengeplass osv. osv. Det er skikkelig koselig og gøy å ha barn, men akkurat det med å ha litt kontroll på utstyr, er virkelig ikke mitt favorittområde. Både mannen og jeg misliker det. Det kjennes som vi er alltid litt bakpå, først med hvordan få fraktet med oss babyen, og siden med regntøy i rett størrelse. Anonymkode: e77d1...197 2
bundaberg Skrevet 22. juni 2021 #17 Skrevet 22. juni 2021 Hvorfor ikke bruke barneutstyret fra første barnet? Altså, arve? 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #18 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Man kan jo bare legge en stellematte på et bord eller vaskemaskinen, det gjorde vi Kjøpte bare seng som møbel til baby Anonymkode: 246bc...29e Jeg vet det. Har barn fra før. Vaskemaskin er i kjeller og bordet er lavt. Så må ha stellebord, har dårlig rygg. Anonymkode: 71515...8e4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #19 Skrevet 22. juni 2021 bundaberg skrev (24 minutter siden): Hvorfor ikke bruke barneutstyret fra første barnet? Altså, arve? Som jeg skrev er det lang tid mellom barna, så vi har gitt bort alt Anonymkode: 71515...8e4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #20 Skrevet 22. juni 2021 Skjønner deg godt! Syntes det var koselig med nr 1, men denne gang var jeg veldig glad for å slippe alt det der! Nå har vi bare kjøpt noen småting jeg savna sist pluss en ekstra Tripp trapp stol. Og ja, det er ganske lite man absolutt må ha, men erfaringen fra sist er at jeg var enormt glad for alt vi hadde skaffa på forhånd som jeg slapp å ta stilling til de første ukene og månedene. (Som sagt, denne gang har jeg kjøpt ting jeg savna sist, grunnen til at det ikke ble kjøpt var at jeg ikke hadde overskudd til det) Anonymkode: 19509...201 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå