AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Hei! Jeg har mistet litt motet etter enda en negativ graviditetstest og trenger litt positive historier! Jeg poster her (også) fordi de som blir gravide og faktisk kommer så langt at de får barn ofte kommer til dette underforumet og forsvinner fra "ufrivillige barnløse". Er det noen her som har en vellykket IVF-historie å fortelle? Hvor gammel var du? Hva var årsaken til at dere måtte ha IVF? Eller fant de aldri en årsak til barnløsheten kanskje? Hvor mange innsett hadde du før du ble gravid? Hvilke medisiner brukte du? Privat eller offentlig klinikk? Noe annet du føler for å fortelle om, som er relevant? Anonymkode: c8d31...15a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Jeg var 26 år når vi hadde prøvd å bli gravid i over 1 år. Vi gikk da gjennom utredning hvor legene mente at alt så fint ut, alle prøver var fine. Likevel fikk vi ikke til å bli gravide. Da vi hadde prøvd selv i 2.5 år gikk vi videre med IVF gjennom det offentlige. Vi fikk ut mange fine egg på hvert forsøk, hadde flere innsett på hvert forsøk men ble ikke gravid noen ganger. Vi hadde tilsammen 12 egginnsett på riksen. Etter vi hadde brukt opp alle ivf forsøk i det offentlige, tok vi kontakt med en privat klinikk. Her gikk vi for en 3 for 2 pack da vi hadde så mange mislykkede forsøk bak oss. Forsøk 1 resulterte i hele 18 egg hvor 9 var gode nok til å fryses ned. Men ble ikke gravid med noen av eggene. Men på 2 ivf forsøk funket det på første egginnsett og vi ble gravid med eneggede tvillinger. Det tok oss tilsammen 9 år fra vi begynte prøvingen til jeg ble gravid. Jeg ofret jobben min under prøvingen da jeg innså at jeg måtte enten jobbe eller prøve å bli gravid. Psyken min taklet ikke begge deler da ivf forsøkene var knallharde mot meg. Men nå er selvsagt alt verdt det. Ikke gi opp Anonymkode: 67255...323 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Var 27 når vi begynte å prøve. Uforklarlig barnløs. Første IVF i offentlig sektor høsten -20. 13 egg ut på kort protokoll, ingen lot seg befrukte. Nytt forsøk etterjulsvinter-20. Kort protokoll og 13 nye egg ut:) ICSI denne gangen, og 5 befruktede. 4 på frys og ett som ble satt inn. Gravid i uke 19 🥰 Vi har vært veldig heldige vet jeg 🥳 Lykke til Anonymkode: 37086...37f
Kone92 Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Jeg var 24 når vi startet å prøve. Vi oppsøkte lege etter ett års prøving. Startet med prøverør ett år senere. Gjennomførte ett uttak, og 6-7 innsett, ikke noen positive tester. Fant ikke ut hva som var galt. Pga korona og forsinkelser gikk vi over til det private. Ett uttak og 3 innsett. Klaffet endelig på siste innsett. Så for oss tok det ganske nøyaktig 4 år fra vi startet å prøve til jeg var gravid. Nå har jeg termin om noen uker 😊
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 Kone92 skrev (14 timer siden): Jeg var 24 når vi startet å prøve. Vi oppsøkte lege etter ett års prøving. Startet med prøverør ett år senere. Gjennomførte ett uttak, og 6-7 innsett, ikke noen positive tester. Fant ikke ut hva som var galt. Pga korona og forsinkelser gikk vi over til det private. Ett uttak og 3 innsett. Klaffet endelig på siste innsett. Så for oss tok det ganske nøyaktig 4 år fra vi startet å prøve til jeg var gravid. Nå har jeg termin om noen uker 😊 Åååh, gratulerer så mye! 🥰 Kos deg masse med den lille når den kommer! 🥰🥰 Anonymkode: c8d31...15a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #6 Skrevet 23. juni 2021 Kone92 skrev (14 timer siden): Jeg var 24 når vi startet å prøve. Vi oppsøkte lege etter ett års prøving. Startet med prøverør ett år senere. Gjennomførte ett uttak, og 6-7 innsett, ikke noen positive tester. Fant ikke ut hva som var galt. Pga korona og forsinkelser gikk vi over til det private. Ett uttak og 3 innsett. Klaffet endelig på siste innsett. Så for oss tok det ganske nøyaktig 4 år fra vi startet å prøve til jeg var gravid. Nå har jeg termin om noen uker 😊 Det betyr også at du ble gravid med fryseforsøk? Var det blasto? Anonymkode: c8d31...15a
Kone92 Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det betyr også at du ble gravid med fryseforsøk? Var det blasto? Anonymkode: c8d31...15a Tusen takk🥰 Det stemmer. Jeg hadde 3 stk 3-dagers på frys i det private. Det første fryseforøsket var negativt. Ved det andre fryseforøsket så embryoet ikke så bra ut når de tinte det opp, så de valgte å tine det siste også, og dyrke begge til blastoer før innsett. Begge ble faktisk fine blastoer, så satte inn to stk. Men ett som festet seg da 😊 I det offentlige hadde jeg 6 fryseforsøk av blastoer.
Pillowtalk Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 Hvor gammel var du? 30 år Hva var årsaken til at dere måtte ha IVF? Eller fant de aldri en årsak til barnløsheten kanskje? Jeg har endometriose som jeg visste om fra før av. Hvor mange innsett hadde du før du ble gravid? Fikk ut 4 egg, 2 ble befruktet og delte seg normalt. Satt inn 2-dagers egg som resulterte i neg. graviditetstest🥺 Det andre egget ble dyrket til blasto og frosset ned, og jeg fikk satt inn det i naturlig syklus noen mnd etter. Det resulterte i pos. test og baby❤️ Kort fortalt: ett uttak, to innsett. Hvilke medisiner brukte du? Først synarela nesespray (lang protokoll). Deretter bemfola sprøyter ca 14 dager? Ovitrelle eggløsningssprøyte. Lutinus vaginalkapsler. Privat eller offentlig klinikk? offentlig - Porsgrunn Noe annet du føler for å fortelle om, som er relevant? Jeg fikk mest bivirkninger av nesesprayen (ustabilt humør og svært nedstemt). Hvis jeg skal ha barn gjennom IVF igjen, har jeg veldig lyst på kort protokoll hvis det går for meg.. Jeg trodde jeg kom til å bli veldig redd for å miste, siden vi hadde jobbet så lenge med å få dette til - men jeg var overraskende rolig gjennom graviditeten. Det er rart hvor vond prøveprosessen er, men hvor lite man husker og føler fra den tiden når det endelig går❤️ litt som med fødselen😁
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #9 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 14.09): det noen her som har en vellykket IVF-historie å fortelle? Hvor gammel var du? Hva var årsaken til at dere måtte ha IVF? Eller fant de aldri en årsak til barnløsheten kanskje? Hvor mange innsett hadde du før du ble gravid? Hvilke medisiner brukte du? Privat eller offentlig klinikk? Noe annet du føler for å fortelle om, som er relevant? 1. ja vår var veldig vellykket 2.var 30 år 3. mannlig feil, manglet sædleder 4. satt på første forsøk 5.brukte fyremadel og gonal f, så var det ovitrell+en til for å få eggene klar til uttak 6.offentlig 7.gikk supergreit og henter tvillinger om 1,5 uker. Har mange befruktede på frys også om vi ønsker flere. Uttak var heller ikke så gale som mange skal ha det til, synes jeg. Anonymkode: 4b94c...f8f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #10 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1. ja vår var veldig vellykket 2.var 30 år 3. mannlig feil, manglet sædleder 4. satt på første forsøk 5.brukte fyremadel og gonal f, så var det ovitrell+en til for å få eggene klar til uttak 6.offentlig 7.gikk supergreit og henter tvillinger om 1,5 uker. Har mange befruktede på frys også om vi ønsker flere. Uttak var heller ikke så gale som mange skal ha det til, synes jeg. Anonymkode: 4b94c...f8f Venter ikke henter 😂 Anonymkode: 4b94c...f8f
FrøkenBlå Skrevet 28. juni 2021 #11 Skrevet 28. juni 2021 Begynte å prøve som 28-åring. Ble gravid etter 23 måneder. Hadde da gjennomgått et mislykket IVF-forsøk. Har etter dette fått 2 barn til med ICSI (et ved offentlig sykehus og et privat) Var opprinnelig uforklarlig barnløs, da alt var fint med meg og mannen. Men ved siste barnet ble det snakk om at jeg muligens hadde dårlig eggkvalitet. Brukte lengst tid på å bli gravid med det første barnet. Barn nr 2 tok 1 år med 3 runder ICSI. Barn nr 3 tok 4 måneder og 2 forsøk med ICSI (kortere ventetid når vi gikk privat).
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #12 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 14.09): Hei! Jeg har mistet litt motet etter enda en negativ graviditetstest og trenger litt positive historier! Jeg poster her (også) fordi de som blir gravide og faktisk kommer så langt at de får barn ofte kommer til dette underforumet og forsvinner fra "ufrivillige barnløse". Er det noen her som har en vellykket IVF-historie å fortelle? Hvor gammel var du? Hva var årsaken til at dere måtte ha IVF? Eller fant de aldri en årsak til barnløsheten kanskje? Hvor mange innsett hadde du før du ble gravid? Hvilke medisiner brukte du? Privat eller offentlig klinikk? Noe annet du føler for å fortelle om, som er relevant? Anonymkode: c8d31...15a 1. 25 år. 2. Veldig dårlig sædkvalitet + pcos gjorde at vi gikk rett på icsi. 3. Gravid på første innsett! 4. Metformin, synarela, gonal-f, lutinus og halv dose ovitrelle som jeg husker. 5. Offentlig sykehus. 6. Vi fikk kun ut ett eneste egg, så medisineringen var nok ikke ideell.. Masse eggposer på ultralyd, men altså bare et enkelt egg ut. Dette ble satt inn på dag 2. Gladnyheten er at tross problemer hos begge parter, om du bare får ut ett egg, og om du setter egget tilbake tidlig (større statistisk sjans jo lengre dyrket), så trenger man bare det ene gullegget!! Vi var heldige på første forsøket, andre er kanskje heldige på 3. forsøket. Vi har hatt flere søkenforsøk etterpå som har blitt avbrutt av ulike årsaker.. Men jeg vet at selv om ikke alt går strålende og etter boka, så kan det gå Kroppen er lunefull! Anonymkode: d74d2...f76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå