Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har mistet litt motet etter enda en negativ graviditetstest og trenger litt positive historier!

Er det noen her som har en vellykket IVF-historie å fortelle?

Hvor gammel var du?

Hva var årsaken til at dere måtte ha IVF? Eller fant de aldri en årsak til barnløsheten kanskje, det bare gikk ikke naturlig?

Hvor mange innsett hadde du før du ble gravid?

Hvilke medisiner brukte du?

Privat eller offentlig klinikk?

Noe annet du føler for å fortelle om? :)

Anonymkode: 4f26e...918

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg kan godt dele min erfaring med deg. Jeg var også veldig usikker og ville gjerne vite mer om prosessen, så det er bare å spørre om du lurer på noe mer. 

Hvor gammel var du? 31 år.

Hva var årsaken til at dere måtte ha IVF? Eller fant de aldri en årsak til barnløsheten kanskje, det bare gikk ikke naturlig? Mannen hadde nedsatt kvalitet, så vi var gjennom ICSI behandling. 

Hvor mange innsett hadde du før du ble gravid? 1 egguthenting, 12 egg ut, 5 ble befruktet 3 overlevde, 1 inn og 2 på frys. Så 1 innsett.

Hvilke medisiner brukte du? Bemfola i og fyremadel frem mot eggløsning, ovitrelle og progresteronstøtte etter egguthenting.

Privat eller offentlig klinikk? Vi valgte privat. Dette fordi jeg kan fort bli en grubler og bekymrer og den ekstra oppfølgingen privat var viktig for meg. Det å kunne ringe ved spørsmål og få oppfølging var helt nødvendig. Samt at det tok under 1 måned fra vi tok kontakt til egget var satt inn. Helt fantastisk. 

Noe annet du føler for å fortelle om? Må presisere at det fortsatt er "tidlig", så hvordan historien ender er vanskelig å vite, men det gjelder jo alle uavhengig av hvordan man ble gravid. :) 

Anonymkode: 2ae09...e9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hei :) Jeg kan godt dele min erfaring med deg. Jeg var også veldig usikker og ville gjerne vite mer om prosessen, så det er bare å spørre om du lurer på noe mer. 

Hvor gammel var du? 31 år.

Hva var årsaken til at dere måtte ha IVF? Eller fant de aldri en årsak til barnløsheten kanskje, det bare gikk ikke naturlig? Mannen hadde nedsatt kvalitet, så vi var gjennom ICSI behandling. 

Hvor mange innsett hadde du før du ble gravid? 1 egguthenting, 12 egg ut, 5 ble befruktet 3 overlevde, 1 inn og 2 på frys. Så 1 innsett.

Hvilke medisiner brukte du? Bemfola i og fyremadel frem mot eggløsning, ovitrelle og progresteronstøtte etter egguthenting.

Privat eller offentlig klinikk? Vi valgte privat. Dette fordi jeg kan fort bli en grubler og bekymrer og den ekstra oppfølgingen privat var viktig for meg. Det å kunne ringe ved spørsmål og få oppfølging var helt nødvendig. Samt at det tok under 1 måned fra vi tok kontakt til egget var satt inn. Helt fantastisk. 

Noe annet du føler for å fortelle om? Må presisere at det fortsatt er "tidlig", så hvordan historien ender er vanskelig å vite, men det gjelder jo alle uavhengig av hvordan man ble gravid. :) 

Hvor mye betalte dere for dette?

Anonymkode: 980ce...c6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvor mye betalte dere for dette?

Anonymkode: 980ce...c6f

Man kan velge om man vil kjøpe 1 innsett eller en «pakke» med 3. Vi gikk for 3 og betalte vel rundt 80-90.000 for det. Også kommer medisiner i tillegg så ca. 100.000,- tror jeg det kom på. 

Skrevet

Etter mange år og mange runder med medisiner og styr venter vi nå tvillinger(fikk satt inn to egg på siste forsøket på rikshospitalet) 

Hvor gammel var du? Begynte når jeg var 23. 

Hva var årsaken til at dere måtte ha IVF? Eller fant de aldri en årsak til barnløsheten kanskje, det bare gikk ikke naturlig? PCOS og endometriose 

Hvor mange innsett hadde du før du ble gravid? Kanskje ille å si det, men har kommet ut av tellinga på antall fryseforsøk. Tror vi har hatt 4-6 fryseforsøk og 5 fersk forsøk. 

Hvilke medisiner brukte du? Har brukt både menopur(privat) og gonal f (rikshospitalet) 

Privat eller offentlig klinikk? Vi hadde først privat i Danmark, da det i utgangspunktet skulle gå fort og vi ikke gadd ventetid. Men fikk ikke positiv test før vi kom på rikshospitalet. Vet at mange føler det er litt upersonlig og "på rullebånd" offentlig, men jeg følte meg egentlig tryggere offentlig. Kan så klart ha med reise og språk osv å gjøre da 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var du? 33 da vi startet med IVF, fylte 34 i løpet av prosessen. 

Hva var årsaken til at dere måtte ha IVF? Eller fant de aldri en årsak til barnløsheten kanskje, det bare gikk ikke naturlig?  De fant ingen årsak, men vi hadde vært uten prevensjon i noen år, og prøvd aktivt med eggløsningstester osv. det siste året.   

Hvor mange innsett hadde du før du ble gravid? 3

Hvilke medisiner brukte du? Synarela og Bemfola en gang, Menopur to ganger, og Ovitrelle og progesteronstøtte hver gang. 

Privat eller offentlig klinikk? Privat, kjøpte en pakke med tre forsøk for prisen av to.

Noe annet du føler for å fortelle om? Vi fikk først et barn vha. IVF,  brukte ikke prevensjon etter fødsel, og fikk plutselig et barn til uten hjelp. 

Anonymkode: cdfa3...357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...