Gå til innhold

Dere på Mysimba/Saxenda

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bmi startet dere med? Har dere klart å gå ned i vekt som ønsket? (Hvilken bmi kom du ned til?) Er det et valg dere anbefaler andre med høy bmi? 

Anonymkode: a1377...744

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

35,8. 

ned 4 kg på 2 mnd. Sakte, men sikkert. Spiser det samme, men mindre da metthets følelsen kommer raskere. Ikke samme tankekjør rundt mat lenger. 

Anonymkode: e8dc7...2dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare gått på de i litt over en uke. Ned 2 kilo.

Jeg kaller det en kjemisk slankeoperasjon; fort mett, ingen matlyst, dårlig av sukker og fett. 

Jeg har null bivikninger. Det går kjempefint. Skal ned ca 8-10 kilo.

Anonymkode: d639c...5ba

• Liker 2
Skrevet

Har hørt mange går opp i vekt igjen.  Jeg gikk på mysimba I over ett år. Sluttet nå nylig da det ikke hadde mer effekt.  Gikk ned 18 kilo

• Liker 1
Skrevet

Det er viktig med kosthold endring og være i aktivitet.  Dette er bare et hjelp på veien. Lykke til 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begynte for tre uker siden, med BMI på 30. BMI på 29 nå, har gått ned 3 kilo. Har 12 kilo igjen til målet mitt 😊

Blir fortere mett, og har ikke like lyst på noe godt. Tenker ikke på mat mellom måltidene som jeg gjorde før. Men det er fullt mulig å spise som jeg gjorde før, så man må jo fortsatt ta gode valg i hverdagen. Det er bare lettere å ta de gode valgene.

Har bare hodepine og litt treg mage som bivirkninger, og det tåler jeg 😊

Anonymkode: b5ca9...ce3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemeldingene! Tar gjerne i mot fler!:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Saxenda i ni uker nå. Mye av sulten er borte og det er utrolig deilig. Men jeg gikk først opp 3 kg, jevnt og trutt, først den siste uka nå har det snudd, så nå har jeg gått ned igjen to av dem. Så +1 kg hittil... 😞 Har lenge vurdert å slutte, men det er så utrolig godt å slippe den evige gnagende sulten, så jeg har nå fortsatt. Kanskje løsner det nå - jeg krysser fingrene for det.

Anonymkode: 9fdc4...e78

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har dere lagt om kostholdet mens dere bruker dette da? Legen nevnte at hun ville følge meg opp, veiing og mulig kostholdsplan. Har dere slik oppfølging av legen? Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere lagt om kostholdet mens dere bruker dette da? Legen nevnte at hun ville følge meg opp, veiing og mulig kostholdsplan. Har dere slik oppfølging av legen? Ts

Jeg har ikke oppfølging av lege, jeg teller kalorier og veier meg selv :) Ligger på rundt 1300 kalorier hver dag, og det går greit fordi Mysimba fungerer så godt på meg. Jeg pleide jo åpenbart å spise mer enn jeg gjør nå, så har absolutt tatt grep om kostholdet. Det er nødvendig, ellers fungerer ikke Mysimba.

Legen tok bare den obligatoriske praten om bivirkninger etter noen uker, han ba meg bare styre med det selv og si ifra om jeg trengte noe. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig lovende ut at dere ikke føler søtsug/matjaget hele tiden. Jeg fikk bestilt time hos fastlegen i dag. Spent på hvordan samtalen kommer til å gå og om hvor støttende legen er. Har aldri snakket om vekta med legen tidligere.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på mysimba i et år. Har gått ned 20 kg. Mysimba hjelper meg til å spise normale porsjoner, ikke overspise eller tenke for mye på mat. Får og mer energi, og orker mer bevegelse i hverdagen. Nå har vekten stått stille en stund. Må ned 5-10 kg til.

Det er ingen mirakelkur, du må fremdeles gjøre jobben. Spise bra mat, mindre porsjoner og mer bevegelse. Lykke til ❤

Anonymkode: cb9be...533

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Antar at det store spørsmålet er i hvor stor grad vektnedgangen er ren placebo. At det er andre grep som faktisk gir nedgangen. 

Startet i dag med første tablett. Håper det gir meg et ekstra dytt. Alle vet at å gå ned er enkelt, så målet er definitivt ikke rask nedgang. Men sakte ned og å forbli der. Lykke til, folkens :hoppe:

Faktisk usikker på om jeg skal veie meg. Mulig måle cm er mer riktig :Nikke:

Anonymkode: 9b7cc...cba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

BMI på 30, gikk ned ca 8-10 kg, ville gått ned mer, men sluttet pga jeg ønsket å bli gravid. Skal starte igjen når barnet et ute. 
Anbefales for de som har prøvd mye og som sliter med konstant sultfølelse og matjag. 

Anonymkode: a2640...05a

Skrevet (endret)

Jeg har gått på mysimba en uke, og gått ned 2,2 kg. De første dagene tenkte jeg mye på mat men hadde likevel ingen matlyst. De siste dagene nå så tenker jeg ikke så mye på mat lenger. Så det går rette veien 🍀 ingen bivirkninger så langt men tenker det dukker opp noen når dosen økes. 

Endret av Nikolineee
AnonymBruker
Skrevet
Nikolineee skrev (13 timer siden):

Jeg har gått på mysimba en uke, og gått ned 2,2 kg. De første dagene tenkte jeg mye på mat men hadde likevel ingen matlyst. De siste dagene nå så tenker jeg ikke så mye på mat lenger. Så det går rette veien 🍀 ingen bivirkninger så langt men tenker det dukker opp noen når dosen økes. 

Hvis det fungerer på lav dose så er du ikke nødt til å øke dosen :) Jeg tar bare en tablett om morgenen og en om ettermiddagen, for det er nok for meg. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis det fungerer på lav dose så er du ikke nødt til å øke dosen :) Jeg tar bare en tablett om morgenen og en om ettermiddagen, for det er nok for meg. 

Ja jeg har vært inne på tanken om at full dose er i meste laget så lenge det funker på lavere dose. Jeg vil jo egentlig gjøre så mye som mulig av jobben selv og lykkes videre når jeg slutter på mysimba. Eller er det sånn at man trenger høyere og høyere dose for at det skal virke kanskje? 

Endret av Nikolineee
AnonymBruker
Skrevet

Start BMI 50 her. Starta for 1,5 uke siden. Ned 5 kg. Finnes ikke sulten lenger. Null søtsug. 

Anonymkode: 03c7d...28e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 14.08):

Jeg har bare gått på de i litt over en uke. Ned 2 kilo.

Jeg kaller det en kjemisk slankeoperasjon; fort mett, ingen matlyst, dårlig av sukker og fett. 

Jeg har null bivikninger. Det går kjempefint. Skal ned ca 8-10 kilo.

Anonymkode: d639c...5ba

Bmi med oppstart? 

Anonymkode: 5d530...5e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Start BMI 50 her. Starta for 1,5 uke siden. Ned 5 kg. Finnes ikke sulten lenger. Null søtsug. 

Anonymkode: 03c7d...28e

Det høres lovende ut, Saxenda eller Mysimba?

Anonymkode: 08989...dd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...