Schadenfreude Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 ** Sutreinnlegg incoming, klikk deg vekk hvis du ikke gidder å lese. ** Jeg er seriøst LEI av alle turbildene folk insisterer på å lime over alt av sosiale medier. Ja, jeg kan skjule eller avfølge, men halve vennelista med unger er jo på VERDENS BESTE tur i skogen, tur på fjellet ect. ALLE ungene er bare smilende og glade, ingen er grinete og nekter å gå lenger. Hvor er bildene av ungene som tramper sinna hjem etter 20 meter? Hvor er bildene av barna som ruller rundt på stien og nekter å gå hvis de ikke får kjeks? Hvor er videoene av frustrerte mødre med UTESTEMME som rabler illsint om at NÅ HAR VI DRATT OSS UT OG VEKK FRA SKJERM FOR Å KOSE OSS, SÅ KOS DERE NÅ DA! ...kan vi være pittelitt ærlige eller i det minste ikke smøre så sabla tjukt på når vi deler slike bilder? Det kan da ikke være bare mine unger som er drittlei av å gå TUR og som savner lekeland osv. 43
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 I 2021 vet vi vel at SoMe er små øyeblikk av dagen og ikke hele bildet. Hvorfor irritere seg? Man vet jo at livet med barn også er slitsomt til tider. Men skulle jeg først ta bilde av noe er det heller en fin utsikt eller smilende unger på tur, kjefting og trass føler jeg ikke noe behov for å avbilde. Anonymkode: 927ff...0f9 37
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 I hear you! Det er mange som er veldig opptatte av å fremstille seg selv perfekte og politisk korrekte. Jeg orker ikke å ha venner som bare legger ut glansbilder på sosiale media, jeg må finne på en unnskyldning hvis de kommer med en invitasjon til noe. Hvorfor kan ikke de turglade bare gå på tur, eller sykle til jobben UTEN å lage blæst om det i sosiale media? Folk jeg kjenner legger ut bilder av så flinke de er til å sykle til jobben, se på dette kartet hvor jeg har syklet i det siste (og markerer det med linjer på kart, ærlig talt!!), eller såklart på tur hver helg, se min datter har på seg strikkegenseren som jeg har strikket, er den ikke fin? Og det legges ut på snap, facebook og insta, selvsagt...... Anonymkode: 82864...f27 5
skreppamedleppa Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Jeg er mer lei av de som til stadighet klager jeg.. ja, jeg som deg kan bla forbi.. Ja jeg kan klikke meg vekk viss jeg ikke gidder å lese, som du kan avfølge eller skjule de du ikke vil følge. Selvsagt tar en ikke bilde av svette nakkehår og kolsen sin i oppoverbakker, på samme måte som jeg ikke rammer inn regninger og henger de på veggen. Alle vet jo at livet ikke består av bare digge øyenblikk men en trenger ikke dele raserianfall, snåtteneser og trassanfall overalt heller. Og hadde en gjort det hadde det og garantert vært feil for noen. You can't please them all... Jeg hadde avfølget de som skal være så politisk ukorrekt hele tiden jeg bare for fordi de skal være det.. Jeg er turintresert og følger f.eks emneknaggen #dnt eller#utno og ser mye ymse på bilder men heldigvis er det flest gode bilder av gode øyenblikk, og heldigvis deler vennene mine også gode bilder der de ser ut til å kose seg på some. Driten i livet kan vi heller ta på privaten, den er det nok av om en ikke skal klistre den på some også. 43
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 Syns mer synd på de som i tide og utide må publisere hva de holder på med. De må jo tydeligvis ha et fattig liv, siden de trenger all denne bekreftelsen. Jeg er glad i livet jeg lever, og har ikke postet noe på sosiale medier siden 2014, omtrent. Anonymkode: d4be7...f65 15
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 Derfor jeg bare følger katter på insta…. 😽 Anonymkode: 9ac78...297 12
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Tja, noen av dem har sikkert unger som faktisk liker å gå tur (jeg og søster var sånne barn, ja i blant sutret vi også men vi var mye glade og fornøyde turbarn og.. vi snudde ikke, rullet ikke på bakken og savnet ikke lekeland, barn er forskjellige og er vant til forskjellige aktiviteter). Andre velger kanskje bare å legge ut bilder av den gode delen av turen eller av en tur som gikk fint. Eller de har tilpasset til barna og har ikke gått veldig langt men gjort noe barna ville så da er de glade. Så det er nok en kombinasjon av flere ting du ser. Har de grinete barn en dag så dropper man vel bare å legge ut bilde, det er jo ikke noe gøy å dele sånt. Du må ikke tenke at SoME er virkeligheten, tenk mer på det som et fotoalbum med høydepunkter og hyggelige/positive minner Anonymkode: 478a4...638 13
Kontorotta Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 Hva er det akseptert at man bruker SoMe til da? Ikke kan man legge ut bilder fra turer. Ikke skal man eksponere barna. Ikke skal man legge ut "kjedelige" ting fra hverdagen. Ikke skal man legge ut matbilder, treningsbilder, skrytebilder, bilder av kropper osv. Om naboen, vennen eller noen jeg tilfeldigvis kjenner eller følger i SoMe legger ut ting som ikke interesserer meg, blar jeg forbi. Av og til i mitt stille sinn, lurer jeg litt på hvor mye ne person trenger å dele, men det skader ikke meg å se det. Eksponerer andre sine barn mer enn meg, så er det deres valg. Jeg elsker for eksempel bilder av vann, fosser, eller plasser hvor folk bader. Gjerne litt utenfor de vanlige strendene. Rett og slett fordi jeg elsker å bade. Hele året. Liker også turbilder og ser det ut som et flott sted, så spør jeg gjerne hvor det er. Har fått mange flotte tips om fine turer på den måten. Legger jeg ut bilder fra en tur, er det fordi bildet i seg selv er vakkert. Om du liker det eller ikke, bryr jeg egentlig ikke om. 26
Schadenfreude Skrevet 22. juni 2021 Forfatter #9 Skrevet 22. juni 2021 Folkens, del gjerne fine bilder fra fine øyeblikk! Det er bare hyggelig - elstra hyggelig nå som man knapt ser noe annet enn sine egne fire vegger. Det er VERDENS BESTE familie på VERDENS BESTE tur og ALLE ER SÅ LYKKELIGE jeg er frustrert over. Fin tur? Innafor. Juge om at tur er fin for å få innbilt familie-kred? Kleint. 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 Enig! JEG er så SYKT lei av treningssenterselfies overalt og alltid. Poseringer med filter, bare fordi alle skal se hvor flink og pen du er. Vel, det er dere ikke! Dere spammer hele feeden min med elendigheten. Jeg har sett samme bilde med samme positur fra samme plass nå 300 av 365 dager på rad! SLUTT! Anonymkode: 8b0cc...799 12
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #11 Skrevet 22. juni 2021 Ikke bry deg om det. Folk er latterlige, men de er ikke kriminelle, bare latterlige. Anonymkode: a007a...695 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #12 Skrevet 22. juni 2021 Det du trenger er en som meg på snap 😂 Jeg poster støtt og stadig ting som ikke ble etter planen. Anonymkode: 24bfb...a76 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #13 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig! JEG er så SYKT lei av treningssenterselfies overalt og alltid. Poseringer med filter, bare fordi alle skal se hvor flink og pen du er. Vel, det er dere ikke! Dere spammer hele feeden min med elendigheten. Jeg har sett samme bilde med samme positur fra samme plass nå 300 av 365 dager på rad! SLUTT! Anonymkode: 8b0cc...799 Men hvorfor ser du på bildene når det gjør deg i dårlig humør? De gjør noe som gjør dem glad, og du gjør noe som gjør deg sinna. Da høres det ut som om det er du som burde revurdere hvordan du bruker sosiale medier og hva/hvem du vil følge. Anonymkode: e67be...7bb 10
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #14 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor ser du på bildene når det gjør deg i dårlig humør? De gjør noe som gjør dem glad, og du gjør noe som gjør deg sinna. Da høres det ut som om det er du som burde revurdere hvordan du bruker sosiale medier og hva/hvem du vil følge. Anonymkode: e67be...7bb Jeg ser fordi jeg må. MÅ. Derfor. Anonymkode: 8b0cc...799 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #15 Skrevet 22. juni 2021 2 hours ago, Schadenfreude said: ** Sutreinnlegg incoming, klikk deg vekk hvis du ikke gidder å lese. ** Jeg er seriøst LEI av alle turbildene folk insisterer på å lime over alt av sosiale medier. Ja, jeg kan skjule eller avfølge, men halve vennelista med unger er jo på VERDENS BESTE tur i skogen, tur på fjellet ect. ALLE ungene er bare smilende og glade, ingen er grinete og nekter å gå lenger. Hvor er bildene av ungene som tramper sinna hjem etter 20 meter? Hvor er bildene av barna som ruller rundt på stien og nekter å gå hvis de ikke får kjeks? Hvor er videoene av frustrerte mødre med UTESTEMME som rabler illsint om at NÅ HAR VI DRATT OSS UT OG VEKK FRA SKJERM FOR Å KOSE OSS, SÅ KOS DERE NÅ DA! ...kan vi være pittelitt ærlige eller i det minste ikke smøre så sabla tjukt på når vi deler slike bilder? Det kan da ikke være bare mine unger som er drittlei av å gå TUR og som savner lekeland osv. I de situasjonene har man ikke tid til å tenke på å ta bilder. 😅 Bildene tas når man er kommet frem, ting har roet seg og ungene er blide igjen fordi de er bestukket med kjeks og kakao. 😛 Anonymkode: f1458...c5b 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #16 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg ser fordi jeg må. MÅ. Derfor. Anonymkode: 8b0cc...799 Når du tvinges til å se på folks treningsbilder så er det ihvertfall viktig å jobbe med hvordan du velger å tenke omkring det. Jobbe med å være glad på deres vegne istedenfor å være sinna fordi de er glade og stolte over det de føler de har oppnådd. Da føler du deg bedre, de vil føle seg bedre og verden vil bli et bedre sted. Er det noe det ihvertfall ikke et manko på, så er det gretne folk. Anonymkode: e67be...7bb 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #17 Skrevet 22. juni 2021 Jeg og en kamerat satt med facebook åpent for jeg skulle vise han noe, så bladde jeg forbi et slikt #fantastiskturmedbarna bilde og han "Kjenner du de?" og jeg ja, er en som går i klassen til guttungen... Så begynte han å fortelle at kameratgjengen hadde havnet bak de på en tur og det var et gnål uten like og de to barna hadde klaget såpass at han fikk vondt av de for de for de klaget og foreldrene var dritsure... Hver gang de legger noe ut på facebook så er det slike fantastiske smilebilder og sprudlende setninger om disse fantastiske turene. Anonymkode: d745c...eff 13
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #18 Skrevet 22. juni 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Det du trenger er en som meg på snap 😂 Jeg poster støtt og stadig ting som ikke ble etter planen. Anonymkode: 24bfb...a76 Sånt kan jeg like. Anonymkode: 75f20...76f 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #19 Skrevet 22. juni 2021 Glansbilder å ja, men blir som et fotoalbum. Trur ikke moren din eller andre foreldre satte de stygge bildene inn der heller 😅 Glansbilder finnes det overalt. Det er helt opp til deg om du vil la deg påvirke eller ikke 😉 Anonymkode: 0cf95...5d6 11
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #20 Skrevet 22. juni 2021 Javel, hvorfor ser du på det da ... Ser ikke på insta, snap, fb, osv ... leser ikke blogger. problem løst. Anonymkode: 306d8...a29 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå