Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En stilling i min drømmejobb (sykepleier i akuttmottak) har kommet ut, og jeg skal selvfølgelig søke.. MEN… jeg føler meg forferdelig dårlig på jobbsøknader.. derfor har jeg sett på nettet etter hjelp til jobbsøknad, altså at noen skriver søknaden og jeg betaler for den.

Er det noen som har erfaring med dette, og hvilke brukte dere isåfall?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det. En god jobbsøknad tar tid. Det er også mye gratis hjelp å få på nett f.eks. CV-nerden: https://cvnerden.no/slik-far-du-en-fantastisk-soknad/

Har du noen i omgangskretsen som kan lese over og gi deg konstruktive tilbakemeldinger? 

Selv føler jeg med ganske selvsikker på å skrive søknadstekster, men får alltid noen til å se over og komme med tilbakemeldinger. 

Anonymkode: a32a0...c9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søknaden skal jo komme fra hjertet. Da kan du ikke betale noen for å skrive den..

Anonymkode: 05e0c...cf5

• Liker 1
Skrevet

Dette er penger rett ut av vinduet.

Gjest Ringhalelemur
Skrevet

Det er vel ikke ulovlig å få noen fremmede til å skrive hele jobbsøknaden din, men det føles heller ikke etisk innafor. Litt satt på spissen - så føles det pittelitt som å få noen andre til å skrive eksamensoppgaven din, eller juge på deg en ekstra jobb på cv-en. Hele poenget med jobbsøknaden er jo at arbeidsgiver skal få et inntrykk av DEG, sånn som du er. Hva vil du trekke fram om deg selv, hvordan utrykker du deg og hvem ER du? Arbeidsgiver forventer at dette er dine ord om deg selv. Er det en god start på arbeidsforholdet og starte med et "bedrag"? 

Mulig jeg er veldig streng altså... Men jeg synes ikke det er riktig. Jeg tror heller ikke man vinner noe på det, fordi det blir jo fort platt og fult av klisjeer. Du får ikke vist din personlighet. I verste fall vil det skinne igjennom at du ikke har skrevet den selv når du kommer på jobbintervjuet, og det tviler jeg på at vil være til din fordel. 

Du kan godt få litt hjelp og tips av noen som kjenner deg. Men jeg synes i det minste man må gjøre hovedjobben selv! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...