Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten/samboer har vært sammen i 5 år. Vi feiret bursdagen vår sammen + med en annen venn av oss da vi alle har bursdag nesten på samme dag. Han dro for å se fotball under vår felles feiring.. 2 av kompisene hans ble også med. Jeg var «ok» med at han dro for å se kampen, men jeg trodde at det ville ta opptil 2 timer, da de sa de skulle være kjapt tilbake. Det tok nesten 4,5 halv time. Flere kom bort til meg i løpet av kvelden og spurte hvor typen min var og jeg ble mer og mer oppgitt for hver time.. følte at jeg feiret bursdagen alene. 
Så når han kom var jeg litt kald mot han.

Sa at jeg syntes det var kjipt at han brukte nesten 5 timer på å komme tilbake. Jeg sa til han at jeg ønsket å ikke snakke med han der og da siden jeg var så oppgitt. Han ga seg ikke og skulle absolutt ta diskusjonen der og da. Jeg sa først en gang «la meg være i fred», han hørte ikke og tok meg i armen og sa «nå snakker vi ferdig». Jeg ble mer provosert og sa nok en gang at jeg ikke ønsker å snakke om det nå. Han hever stemmen, jeg hever stemmen.

Ender med at jeg skriker til han «la meg få faen være i fred!!» - veeeldig høyt. Tror alle hørte det. Skammer meg. Kunne så inderlig ønske at jeg tok det hjemme eller at vi gikk vekk fra alle. Jeg går vekk fra festen for å samle meg litt også fikk meg og kjæresten snakke ut. Det ordnet seg. Så kommer en kompis av han bort til meg og sier at «du må skjønne at du ikke kan snakke sånn offentlig. Det er skikkelig flaut.» sier han til meg. Han vet dog ikke at vi har slitt litt i det siste med at han ikke har prioritert meg og at han har tenkt veldig mye på seg selv og feid vekk mine behov. Noe jeg følte han nok en gang gjorde på bursdagen vår. Så det trigget noe i meg som da eksploderte. 

Det mest irriterende med dette er at han andre kompisen som vi feiret sammen med har venner jeg ikke kjenner så godt der, de må jo tenke jeg er helt gærn. Blæh.. tips, ikke ta krangler offentlig 😖Nå er det jo helt fint mellom meg og typen..

er som har gjort det samme? Hva tenker du når du ser et par krangle offentlig som det? 

Anonymkode: 342c3...ae3

Videoannonse
Annonse
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Jeg hadde tenkt at dere var veldig fulle?

Men om jeg så han holde deg fast i armen og fremprovosere respons fra deg, og ikke akseptere at du ville være i fred kunne nok de fleste fått en uvanlig reaksjon.

Nei, man skriker ikke til andre folk. Men man holder heller ikke fast i armen og hakker på sitt OG er borte 5(?) timer under egen feiring. 

Dere var begge teite er svaret, og det tror jeg de fleste skjønte. 

Skrevet

Nå var det tross alt kjæresten din som framprovoserte sinnet ditt på en offentlig plass. Så kompisen burde ikke blande seg opp i det. 

Til som at du synes det er flaut : Altså shit happens. Av å til får vi nokk og dette er ikke noe som definerer deg. Hvis alt er ok med deg og typen, prøv å legg det bak deg. Alle gjør ting som vi angrer på, jeg har selv blitt forbannet når jeg ikke burde blitt det. Men det rett å slett en del av å være menneske, vi klarer ikke alltid å kontrollere følelsene våre. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er typen din som bør være flau og skamme seg.

Både det å forsvinne fra bursdagsfeiring i fem timer, og det å absolutt skulle "snakke ferdig" offentlig om en uenighet... Du kan hilse kompisen å si at det er mer flaut at idioten av en type du har ikke forstår at man venter til man er alene før man "snakker ferdig"...

Anonymkode: ffd91...310

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde tenkt at dere var veldig fulle?

Men om jeg så han holde deg fast i armen og fremprovosere respons fra deg, og ikke akseptere at du ville være i fred kunne nok de fleste fått en uvanlig reaksjon.

Nei, man skriker ikke til andre folk. Men man holder heller ikke fast i armen og hakker på sitt OG er borte 5(?) timer under egen feiring. 

Ja, vi var ganske beruset på det tidspunktet, men husker alt klinkende klart. Det var ganske varmt den dagen, så det skulle ikke mye alkohol innabords for å merke promille. 
Vi begge var teite. Jeg skulle kommunisert klart at jeg ville at han skulle feire med oss. Men tror nok han hadde dratt på kampen uansett. Fotball er veldig viktig nå i EM...

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det er typen din som bør være flau og skamme seg.

Både det å forsvinne fra bursdagsfeiring i fem timer, og det å absolutt skulle "snakke ferdig" offentlig om en uenighet... Du kan hilse kompisen å si at det er mer flaut at idioten av en type du har ikke forstår at man venter til man er alene før man "snakker ferdig"...

Anonymkode: ffd91...310

Ja, takk! 
TS

AnonymBruker
Skrevet

Hva var feil med måten du reagerte på? Du sa jo fra ordentlig mange ganger, men kjæresten din respekterer deg jo ikke. Det er han som burde skamme seg, ikke du. Og kompisen til kjæresten din burde passe sine egne saker. Høres ut som er skikkelig antikvarisk kvinnesyn. 

Anonymkode: 91342...fbe

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (3 minutter siden):

Jeg er totalt uenig!

Da jeg leste overskriften tenkte jeg på de utallige gangene jeg har sett utagerende damer som slår og hyler eller velter seg på gulvet i hikstegråt og mannen trøster og ta i mot, i full offentlighet. Hadde det enda vært en sånn dame som endelig skammet seg, så hadde det jammen vært på sin plass, tenkte jeg.

Men da jeg leste innlegget, så fremstår det du beskriver, trådstarter, som en hel kultur med kvinneundertrykkende menn. Du blir ikke bare behandlet helt elendig av din egen kjæreste, når han stikker av i mange timer midt i en fest, han kommer også etter deg og krever at du skal prate. Og på toppen av det hele kommer en kompis og gir deg inn for en helt adekvat tilbakemelding når han angriper deg.

Ja, for det var det han gjorde, han angrep deg.

Ikke bare bør du gjøre det slutt med drittsekken, du bør gjøre det slutt med hele miljøet.

Føsj, for en gjeng!

Anonymkode: bb8b8...a6c

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Når fotballen er viktigere enn deg, og han atpåtil ikke respekterer deg, så skjønner jeg virkelig ikke hva du ser i han.

Det må vel finnes noe bedre enn han der ute.

Anonymkode: b6a5e...644

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer nysgjerrig på hva kjæresten din har sagt om sin egen oppførsel. Hvordan har han unnskyldt at han 1. forsvant i 4,5 timer og 2. hvordan han behandlet deg da han kom tilbake? Forstår han selv hvor respektløst han behandlet deg? Klarer han å reflektere over hvordan hans oppførsel påvirket deg?

Du skriver at du, kjæresten og en venn feiret bursdag sammen. Betyr det at dere tre sammen var vertskap, og kjæresten din altså ikke bare stakk fra deg men også stakk fra pliktene sine som vert?
Har han også tidligere oppført seg så egoistisk og respektløst overfor andre enn deg?

Anonymkode: 4f250...1db

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde virkelig ikke brydd meg i det hele tatt, om jeg hadde vitnet dette. Det er jo bare en bagatell. Hadde forventet at du hadde skreket noe sikkelig gale og blitt krakilsk da jeg leste overskriften, men det der er virkelig ikke noe å tenke på!

Anonymkode: 0e485...764

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er mer nysgjerrig på hva kjæresten din har sagt om sin egen oppførsel. Hvordan har han unnskyldt at han 1. forsvant i 4,5 timer og 2. hvordan han behandlet deg da han kom tilbake? Forstår han selv hvor respektløst han behandlet deg? Klarer han å reflektere over hvordan hans oppførsel påvirket deg?

Du skriver at du, kjæresten og en venn feiret bursdag sammen. Betyr det at dere tre sammen var vertskap, og kjæresten din altså ikke bare stakk fra deg men også stakk fra pliktene sine som vert?
Har han også tidligere oppført seg så egoistisk og respektløst overfor andre enn deg?

Jeg gikk vekk, kom tilbake og deretter snakket vi ut. Jeg sa st jeg syntes det var dårlig, han forsvarte seg selv (noe han alltid gjør), deretter sa jeg at jeg ikke orket mer.. av å aldri bli forstått. Han sa han forstod at det såret meg men han mente at jeg ikke kunne si noe på det, siden jeg først ikke hadde sagt noe på at de skulle se kamp. Så sier han at han er veldig glad i meg, etc.. at han ser en fremtid med meg og at han er dårlig på uttrykke etc. 

Kort fortalt han sa de tingene jeg har trengt å høre, men dagen etterpå sa jeg unnskyld for at jeg skrek og at jeg var lei meg for det. Han har nå konkludert at jeg overdrev siden også kompisen sa det. Snakket med han i dag og sa at jeg var uenig, men at jeg aldri skulle skreket til han. Det var det jeg gjorde feil. Men vi orker ikke å diskutere mer. Vi krangler hele tiden for tiden :( føler han ikke respekterer meg slik som før og jeg er så ufattelig sliten av å måtte forklare hver minste ting. Er så lei av at det eneste som kan stoppe en krangel er at jeg knekker ned i gråt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gikk vekk, kom tilbake og deretter snakket vi ut. Jeg sa st jeg syntes det var dårlig, han forsvarte seg selv (noe han alltid gjør), deretter sa jeg at jeg ikke orket mer.. av å aldri bli forstått. Han sa han forstod at det såret meg men han mente at jeg ikke kunne si noe på det, siden jeg først ikke hadde sagt noe på at de skulle se kamp. Så sier han at han er veldig glad i meg, etc.. at han ser en fremtid med meg og at han er dårlig på uttrykke etc. 

Kort fortalt han sa de tingene jeg har trengt å høre, men dagen etterpå sa jeg unnskyld for at jeg skrek og at jeg var lei meg for det. Han har nå konkludert at jeg overdrev siden også kompisen sa det. Snakket med han i dag og sa at jeg var uenig, men at jeg aldri skulle skreket til han. Det var det jeg gjorde feil. Men vi orker ikke å diskutere mer. Vi krangler hele tiden for tiden :( føler han ikke respekterer meg slik som før og jeg er så ufattelig sliten av å måtte forklare hver minste ting. Er så lei av at det eneste som kan stoppe en krangel er at jeg knekker ned i gråt. 

Det er over mellom dere to. Du må bare dra av siste rest av plasteret. Du er omgitt av respektløse drittunger. 

Anonymkode: 37c3b...fc5

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kort fortalt sa han de tingene han visste at ville få deg til å slutte å være sur. Helt innholdsløse ord. Og du belønnet ham attpåtil med en unnskyldning. 
Grunnen til at han ikke respekterer deg er at han vet at han har deg rundt lillefingeren. Han vet at du ikke kommer til å gå fra ham. For ham er det en liten pris å krangle, det koster ham ikke stort, kanskje han til og med har litt glede av "spenning" i hverdagen. Jeg anbefaler deg å slutte å investere så mye i ham. Ja, det er et litt uvanlig råd. Men jeg tror at hvis du slutter å gi ham oppmerksomhet (krangling = oppmerksomhet) og heller bare fokuserer på dine egne ting i noen uker, så vil han etterhvert forstå at han må endre oppførsel. Jeg mener ikke at du skal ignorere ham fullstendig, men vis at du prioriterer andre mennesker når han ikke er god med deg. Hvis han vil ha deg kan han velge å oppføre seg ordentlig. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at jeg er veldig enig i kameraten hans. Man kan uansett ikke oppføre seg sånn. Du viste godt at du var grinete og sur, og markerte deg der. Fotball kamper tar tid… og bursdager er ikke så interessant lenger med mindre man har barn eller runde tall. Syns du også burde tenke litt på hva du også gjør feil i forholdet og at man er to om å danse tango. 

Anonymkode: 6ee48...ad3

AnonymBruker
Skrevet

Når en går og føler på ting som ikke er greit i forholdet så er det å drikke seg overstadig en risikosport. 
Det skal ikke så mye til før at det gode humøret snur seg om til et følelsesdrama hvis det kommer noen sleivete kommentarer. 
Når det allikevel endte som det endte så kan en tenke at dette gjør vi ikke en gang til.

Folk  rundt omkring glemmer dette så snart noe annet i kretsen har skjedd .

Anonymkode: 000ee...d08

Skrevet

Når dere har en felles bursdagsfeiring, så synes jeg det er spesielt at han ikke selv forstår at han ikke skal stikke av fra feiringen i 4,5 time.. Pleier han å legge ansvar for hans handlinger på deg? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
PM75 skrev (10 timer siden):

Når dere har en felles bursdagsfeiring, så synes jeg det er spesielt at han ikke selv forstår at han ikke skal stikke av fra feiringen i 4,5 time.. Pleier han å legge ansvar for hans handlinger på deg? 

Ja, det var det jeg tenkte også. Ja, det hender at han alltid på en eller annen måte klarer å legge det på meg. Men i denne situasjonen var det litt annerledes da jeg ikke hadde sagt noe på at jeg ville at han skulle bli hele dagen og feire sammen. Selv jeg på min side ville aldri ha dratt på f.eks konsert midt i en bursdags feiring. Hans argument er da at det ville han fortått at jeg ville, så han ville ikke tenkt på det. 
TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kort fortalt sa han de tingene han visste at ville få deg til å slutte å være sur. Helt innholdsløse ord. Og du belønnet ham attpåtil med en unnskyldning. 
Grunnen til at han ikke respekterer deg er at han vet at han har deg rundt lillefingeren. Han vet at du ikke kommer til å gå fra ham. For ham er det en liten pris å krangle, det koster ham ikke stort, kanskje han til og med har litt glede av "spenning" i hverdagen. Jeg anbefaler deg å slutte å investere så mye i ham. Ja, det er et litt uvanlig råd. Men jeg tror at hvis du slutter å gi ham oppmerksomhet (krangling = oppmerksomhet) og heller bare fokuserer på dine egne ting i noen uker, så vil han etterhvert forstå at han må endre oppførsel. Jeg mener ikke at du skal ignorere ham fullstendig, men vis at du prioriterer andre mennesker når han ikke er god med deg. Hvis han vil ha deg kan han velge å oppføre seg ordentlig. 

Yes, du har rett. Han sa det han visste jeg ville la ting gå med. Denne episoden er en av 10 episoder de siste mndene hvor han er første prioritet og alle andre kommer etter. Jeg setter ned foten på veldig mye men han diskuterer seg blå på alt. Tror det aldri har skjedd de siste 2 årene, at han sier «beklager, det var dumt av meg». Han får det alltid vinklet tilbake på meg, ellers så drar han opp gamle ting og begynner å diskutere det i stedet. Jeg er på kanten av å gå nå, og det tror jeg han vet.. Sa til han i går at jeg kan ikke for eksempel ha få en familie med en fyr som setter seg først hele tiden. Sa til han at jeg ser for meg at han er typen som plutselig drar på guttetur med en nyfødt, eller fyren som alltid kommer til å sette alt annet først .. at dette er ikke meg. Sa at jeg tror han hadde passet med en jente som fant seg i alt, men jeg er ikke henne. Jeg trenger en omsorgsfull fyr, en som også tenker på meg uten å bli konfrontert hver eneste gang. Jeg blir det verste utgaven av meg selv med han. 
Ts 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...