Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å studere økonomi og administrasjon. Noen som har studert det? Hvordan er jobbmulighetene og studiet? Hva tjener en nyutdannet? 😊

Anonymkode: 7afc0...151

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs helt hvor du studerer. Studerer du eksempelvis på NHH så er jobbmulighetene gode, studerer du på en random distriktshøyskole så er nok mulighetene litt dårligere. 

Anonymkode: f6143...334

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ferdig siviløkonom i 2014 og har ikke hatt noen problemer med å få jobb - selv ikke nå under korona.

Med bare bachelor er det nok verre - det er mange om beinet, og utfordringene i de jobbene man kvalifiserer til som nyutdannet  er begrensede. I tillegg er det disse «rutinejobbene» som forsvinner først med en gang man har systemer/roboter til å ta over.

Så gå for master, da er du good to go med økonomiutdanning!

Anonymkode: 4638d...ae6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble ferdig siviløkonom i 2014 og har ikke hatt noen problemer med å få jobb - selv ikke nå under korona.

Med bare bachelor er det nok verre - det er mange om beinet, og utfordringene i de jobbene man kvalifiserer til som nyutdannet  er begrensede. I tillegg er det disse «rutinejobbene» som forsvinner først med en gang man har systemer/roboter til å ta over.

Så gå for master, da er du good to go med økonomiutdanning!

Hvilke arbeidsoppgaver har du på jobben? Hvordan ser en vanlig arbeidsdag ut?

Anonymkode: 74f67...5f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke arbeidsoppgaver har du på jobben? Hvordan ser en vanlig arbeidsdag ut?

Anonymkode: 74f67...5f3

Sitter i en stilling som er delt mellom drift og utvikling. Når det gjelder utvikling jobber jeg mye med automatisering og optimering av prosesser og rutiner, så jobber mye med datakvalitet, dataanalyse, målinger og målsetting totalt og lokalt. I drift går det i oppfølging av forhandlerleddet vårt, dvs implementering av tiltak for forbedring og ikke minst å være en støttespiller for de som jobber lokalt.

Har spesialisering i Supply chain management, og utdanningen er svært relevant og brukbar i jobben 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...