Gå til innhold

Generasjon blautfisk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det forundrer meg også 🤔

Anonymkode: 4f8b4...f9d

Gjest Bremnes.Kari
Skrevet

Får ikke lest artikkelen pga betalingsmur, men hvem er forfatteren bak dette? Ironisk å gjøre narr av ungdommene når vi nettopp har STENGT HELE VERDEN NED fordi 50+åringene er redde for å dø.

AnonymBruker
Skrevet
Bremnes.Kari skrev (20 minutter siden):

Får ikke lest artikkelen pga betalingsmur, men hvem er forfatteren bak dette? Ironisk å gjøre narr av ungdommene når vi nettopp har STENGT HELE VERDEN NED fordi 50+åringene er redde for å dø.

Det er ikke betalingsmur på artikkelen. Jeg har ingen abb på BT, men har lest den likevel.

Du må lese den før du uttaler deg.

Anonymkode: dfe86...a70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er ikke betalingsmur på artikkelen. Jeg har ingen abb på BT, men har lest den likevel.

Det er betalingsmur på denne, om du har lest x-antall betalings artikler på BT denne uken, uten å ha abo.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er betalingsmur på denne, om du har lest x-antall betalings artikler på BT denne uken, uten å ha abo.

Auda.

Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Beklager, var litt snar der.

Ja... hva skal en si. Generasjon "blautfisk" er vel den første i historien som har vokst opp uten mamma og pappa. I dagtid-barnehjem (barnehage) 7+ timer daglig fra de såvidt kan gå, også inn i skolen fra året de fyller 6. Og så er selvmord og selvskading glorifisert i media og pop-kulturen. Det er til å grine av. 

AnonymBruker
Skrevet

Joda, det jo slik at Norge har stor grad av velferd for mange og mange muligheter, sånn sett skulle man ikke tro at mange slet så mye. 

Men på den annen side så har det heller aldri vært vanskeligere å få en ålreit jobb i nyere tid enn det er nå. Bare for en vanlig deltidsjobb er det gjerne hundervis eller tusenvis av søkere. For ikke snakke om det å få seg en grei karrierevei når studiene er ferdig. Velferdsordningene er også under press, slik at man ikke kan  regne med at de er der i samme grad når dagens unge selv blir eldre. Boligprisene er også svært høye, slik at det er vanskeligere enn før å etablere seg. 

Så før dagens godt etablerte (50+) kaller dagens unge for blautfisker, så bør de kanskje se litt på hvor mye de selv kunne oppnå med mindre innsats i livet, enn det dagens unge kan. 

Anonymkode: 57821...b7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...