magic carpet Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Når jeg hørte at en russebuss overdøvte en SIAN-markering, vare det ikke noen overraskelse at dette var en jenterussebuss. https://www.tv2.no/a/14075287/ Og når jeg går på Facebook og ser i kommentarfelt og hvem som liker hvilken kommentarer er det alltid unge norske jenter som er den største forsvareren av Islam, og aldri en del av de som kritiserer. Hva er det med Islam som tiltrekker unge norske jenter? 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Hvorfor må man like en religion for å stå opp for medmennesker? Du har rett i at du har null forståelse. Anonymkode: ab308...a25 21 1
magic carpet Skrevet 22. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor må man like en religion for å stå opp for medmennesker? Du har rett i at du har null forståelse. Anonymkode: ab308...a25 Så hvorfor er det overveldende unge jenter som gjør dette? 3
Jdz Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Premisset er helt feil. De fleste unge norske jenter elsker ikke Islam. De fleste norske jenter misliker imidlertid SIAN. De fleste norske gutter også. Og kvinner. Og menn. 24
Chomsky89 Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 (endret) Usikker på hva du faktisk spørr om, men selv om jeg misliker Sian, Så ser jeg ikke mye positivt i det de jentene gjorde. vist du ikke er for ytringsfrihet for grupper du ikke liker, er du ikke for ytringsfrihet i det hele tatt. Dessuten tror jeg det er taktisk lite klokt å prøve å kvele disse tullingene på denne måten også, vist du ikke ønsker å gjøre dem til en mer attraktiv gruppe for folk som alerede er på gjerdet. Endret 22. juni 2021 av Chomsky89 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 Jeg er en norsk, ikke ung lenger, jeg er 30 år gammel kvinne og elsker islam. Kanskje fordi troen på Allah er logisk, kun én gud. Som kvinne, kone og mor har man veldig høy verdi og trygghet. Anonymkode: ac653...402 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er en norsk, ikke ung lenger, jeg er 30 år gammel kvinne og elsker islam. Kanskje fordi troen på Allah er logisk, kun én gud. Som kvinne, kone og mor har man veldig høy verdi og trygghet. Anonymkode: ac653...402 Regner med at det siste der er ironisk ment, som muslimsk kvinne er man underlagt mannen og mannen eier både sin kone og sine barn. Anonymkode: c4344...afd 12
magic carpet Skrevet 22. juni 2021 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2021 Jdz skrev (7 minutter siden): Premisset er helt feil. De fleste unge norske jenter elsker ikke Islam. De fleste norske jenter misliker imidlertid SIAN. De fleste norske gutter også. Og kvinner. Og menn. Tviler sterkt på at de ville demonstrert mot noen som var anti-kristen eller anti-jødisk på lik måte som de demonstrerer mot noen som er anti-islam. Så jeg tror det må være noen elskende følelser mot Islam som religion. 4
Okapi Skrevet 22. juni 2021 #9 Skrevet 22. juni 2021 Du trenger da ikke elske islam for å mislike SIAN. Jeg har ikke noe særlig til overs for noen av delene, og aldri opplevd å få jenterussebusser etter meg. Mye av innvendingene mot SIAN handler om at de angriper muslimer, og etnisiteter der flertallet er muslimer, vel så mye som de angriper islam. De er ikke akkurat en intellektuell bauta, for å si det sånn, og argumentene er sjelden teologiske eller filosofiske. En annen ting er selvsagt at mange av problemene med islam også deles av kristendommen, men et betydelig antall SIAN-medlemmer er selv konservative religiøse. 12
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 Av samme grunn som at kvinner legger sin elsk på dømte overgripere og voldsmenn i fengsel. De har en urokkelig tiltro på at akkurat de kan endre ham, de er så spesielle at de kan gjøre den skumle strenge religionen snill igjen. De har ingenting å frykte. Anonymkode: a6098...72e 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #11 Skrevet 22. juni 2021 Jag som 29 år gammel kvinne liker verken Islam eller Sian. Anonymkode: 0073c...506 6
Jdz Skrevet 22. juni 2021 #12 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Av samme grunn som at kvinner legger sin elsk på dømte overgripere og voldsmenn i fengsel. De har en urokkelig tiltro på at akkurat de kan endre ham, de er så spesielle at de kan gjøre den skumle strenge religionen snill igjen. De har ingenting å frykte. Anonymkode: a6098...72e Har du noe som helst belegg for å hevde at kvinner som gruppe legger sin elske på dømte overgripere og voldsmenn i fengsel? Jeg kjenner da en del kvinner og kan ikke se for meg at noen av de ville innledet et forhold med en fengslet overgriper eller voldsmann. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #13 Skrevet 22. juni 2021 Jdz skrev (1 minutt siden): Har du noe som helst belegg for å hevde at kvinner som gruppe legger sin elske på dømte overgripere og voldsmenn i fengsel? Jeg kjenner da en del kvinner og kan ikke se for meg at noen av de ville innledet et forhold med en fengslet overgriper eller voldsmann. https://en.wikipedia.org/wiki/Hybristophilia Ganske kjent konsept når det kommer til seriemordere. Anonymkode: d8c53...81d 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #14 Skrevet 22. juni 2021 Nå er jeg godt voksen kvinne, og liker ikke Islam, og liker virkelig ikke Sian. Min datter på 19 år, og hennes venner, liker heller ikke Islam eller Sian. De er imot alt hat, rasisme, hat mot homofile osv. Anonymkode: 4ee0f...471 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #15 Skrevet 22. juni 2021 Det har vel fordi kvinner alltid har tatt de svakes parti. Det er moderlige instinkter, gammel som ung. Ikke noe hokus pokus der Anonymkode: 7478b...6da
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #16 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er jeg godt voksen kvinne, og liker ikke Islam, og liker virkelig ikke Sian. Min datter på 19 år, og hennes venner, liker heller ikke Islam eller Sian. De er imot alt hat, rasisme, hat mot homofile osv. Anonymkode: 4ee0f...471 Du liker ikke Islam, og du liker heller ikke SIAN fordi de ikke liker Islam. Veldig logisk. Anonymkode: d8c53...81d 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #17 Skrevet 22. juni 2021 Islamsk livsstil kan være veldig konkret og strukturert, noe som kan tiltrekke personer som har vokst opp uten klar grensesetting, og med mye kaos og tull i livet. Mange er lei av en verden som glorifiserer rikdom og utseende, og som idoliserer personer som gangbanger på pærra. Fra ytterpunkt til ytterpunkt. Anonymkode: 3a965...a4b 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #18 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Regner med at det siste der er ironisk ment, som muslimsk kvinne er man underlagt mannen og mannen eier både sin kone og sine barn. Anonymkode: c4344...afd Hvorfor kan kvinnen ifølge Islam eie eiendom og mannen har ingen rett til den? Om han virkelig eide kvinnen. Anonymkode: ab308...a25
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #19 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du liker ikke Islam, og du liker heller ikke SIAN fordi de ikke liker Islam. Veldig logisk. Anonymkode: d8c53...81d Må man like Stalin om man ikke liker Hitler? Siden Stalin ikke likte hitler. Anonymkode: ab308...a25 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #20 Skrevet 22. juni 2021 Av samme grunn som vi rotter oss sammen for å sørge for at «kjekke,veltrente menn» ikke «får fitte». Det er en verdensomspennende konspirasjon. Anonymkode: 6bdae...935 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå