Gå til innhold

Stebror tar på barna mine - uskyldig??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine (jenter på 6 og 8 år) 😎(får ikke bort den solbrillesmileyen!!) samboer har blitt veldig glade i hverandre, spesielt etter at samboer fridde, og de skal liksom bli ekte stesøsken.. 

Jeg koser selv mye med barna, vi er veldig fysiske. 

Men jeg er ubekvem med at han også driver på på denne måten. Altså setter selv alltid nærme, vil ha dem på fanget og stryker dem på lår. Dette er ting jeg kan gjøre, men jeg liker ikke at han gjør det. Han har sine utfordringer fysisk, og har aldri vært med jenter.. 

Lurer på om jeg er paranoid (det har jeg en tendens til altså) eller hva..

Har blitt skeptisk til å la dem være alene.. 

Tanker? Hvordan kan slikt kommuniseres? 

Anonymkode: 7c9bc...b82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å forstå akkurat hva, og hvem, du mener. Vil du gå gjennom innlegget og gjøre det litt mer tydelig?

Skjønner, uansett om det er grunnløst eller ikke, at selve usikkerheten er vond å kjenne på. Jeg tenker at det i de fleste tilfeller er harmløst, samtidig som det er viktig å følge med, og ta aksjon om nødvendig, hvis man ser noe «mistenkelig». 

Anonymkode: 9020e...b63

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke kommunisert noe direkte til han før du har vurdert om det bare er du som er paranoid eller ikke. Ville heller ikke spurt barna om det (selv om du tror du er veldig diskret) eller lagt ord i munnen på dem - det kan skade mer enn det gagner dere. Ville dog snakket med barna om kropp, hva som er greit og ikke, hvem som bestemmer, at de alltid kan fortelle alt til deg - tilpasset deres modenhet.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er stesønnen din? 

Ellers vil jeg si det er galskap å gifte seg med en mann hvis du ikke stoler på barna hans. 

Anonymkode: 41ee3...11e

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Din samboer skal vel bli stefar til dine barn og ikke stebror. Tror du har utfordringer.

Anonymkode: 2046d...f9a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvem tar på barna dine? Samboer eller stesønn? 

Anonymkode: 41131...74b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gammel er stesønnen din? 

Ellers vil jeg si det er galskap å gifte seg med en mann hvis du ikke stoler på barna hans. 

17. Ja, jeg vet.. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

17. Ja, jeg vet.. 

Ts

Så gjør noe med det. Velger du din egen, eller barnas lykke? 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville ikke kommunisert noe direkte til han før du har vurdert om det bare er du som er paranoid eller ikke. Ville heller ikke spurt barna om det (selv om du tror du er veldig diskret) eller lagt ord i munnen på dem - det kan skade mer enn det gagner dere. Ville dog snakket med barna om kropp, hva som er greit og ikke, hvem som bestemmer, at de alltid kan fortelle alt til deg - tilpasset deres modenhet.

Ja, vi har snakket om grenser. De tok det opp på helsestasjonen, og har snakket om det på skolen, så det er naturlig at vi har fulgt det litt opp hjemme. 

Har ikke nevnt noe for barna utover dette. 

Det er ut som de har det fint sammen, de ler masse osv. 

Men jeg merker at jeg overvåker veldig. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt skeptisk til at en 17 år gammel gutt skal ha små jenter på fanget og stryke dem på låret. Det hadde gjort meg paranoid. I min verden så gjør man bare ikke sånn. 

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så gjør noe med det. Velger du din egen, eller barnas lykke? 

Ja, det er jo det jeg lurer. Om jeg skal snakke med sønn eller samboer, eller hvordan jeg skal angripe det. Har tenkt å gjøre det som er nødvendig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvem tar på barna dine? Samboer eller stesønn? 

Anonymkode: 41131...74b

Stesønn på 17

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke likt at en 17 år gammel gutt hadde strøk på låret til mine jenter og hatt de på fanget? Døtrene dine er ikke babyer og de er såpass store at de mest sannsynlig utforsker seksualitet. 
De forstår ikke at det er feil nå, men kan synes det er ekstremt ubehagelig at det har vært sånn når de blir eldre. 
Syns dette hørtes ekkelt ut for å være ærlig :) Han er 17!!! 

Anonymkode: 34254...711

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får en følelse av at TS er den samme som oppkonstruerer diverse tråder her inne (blant annet ungene som blir dumpet hos naboer/venninner). 

Anonymkode: 454a5...6f9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg får en følelse av at TS er den samme som oppkonstruerer diverse tråder her inne (blant annet ungene som blir dumpet hos naboer/venninner). 

Anonymkode: 454a5...6f9

Det er ganske respektløst å påstå. 

Dette er et reelt problem for meg, men jeg orker ikke bruke mye energi på å overbevise deg.. 

• Liker 4
Gjest Marene
Skrevet

Jeg hadde ikke latt en 17 år gammel gutt ta slik på mine jenter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er jo det jeg lurer. Om jeg skal snakke med sønn eller samboer, eller hvordan jeg skal angripe det. Har tenkt å gjøre det som er nødvendig.

Kanskje det nødvendige her er å ikkje bu i lag med faren og sønnen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit, nei. Jeg ville vært redd for om noe kunne skje på kvelden/natten.

Anonymkode: 68331...ca3

• Liker 2
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ganske respektløst å påstå. 

Dette er et reelt problem for meg, men jeg orker ikke bruke mye energi på å overbevise deg.. 

Hvis du skriver ett mer utfyllende innlegg hvor du forklarer litt med rundt situasjonen så blir nokk også tatt mer seriøst. 

For å gjøre det enkelt da, etter min mening : Jeg gnir eller stryker aldri mine "tantebarn", ungene til vennine mine på lårene. Det er på generelt grunnlag en oppførsel som ikke er passende etter min mening. Eneste unntaket er når ho ene spør om jeg kan pjuske ho litt på foten når ho ikke får sove. Man gnir generelt ikke noen på lårene. Uansett hvilken grunn han har for den oppførselen så er det da til hans og andres beste at han umiddelbart får beskjed om det ikke er greit. 

Endret av BethB
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke be han slutte å stryke jentene på lårene? Forklare at det kan misforstås. 

Han er antageligvis ikke pedo kun sosialt keitete. Han kopier sikkert bare det han ser deg gjøre med døtrene dine. 

Anonymkode: c721e...31f

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...