AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Jeg har en baby som ammes i søvn. Forsøkt å ta bort denne søvnassosiasjon uten hell. Jeg begynner å bekymre meg for hvordan d det vil gå når far skal ha permisjon? Noen med erfaringer som vil dele? Baby vil være 7,5 mnd når jeg starter Tar ikke melk på flaske eller smokk.. Anonymkode: a9184...fbf
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Jeg var også skikkelig bekymret for hvordan det skulle bli med søvnen når jeg begynte på jobb igjen, siden jeg var vant til å amme i søvn litt når som helst utover dagen når baby viste trøtthetstegn. Men det gikk kjempebra! Viste seg at baby fint klarte å sovne i vogn når hun bare var trøtt, og mamma og puppen ikke var der . Pappan fikk faktisk mye mer struktur på dagsovingen enn jeg hadde hatt, som også hjalp med nattesøvnen. Ikke ta sorgene på forskudd, er det beste rådet mitt -- det er stor sjanse for at ting går bra likevel når du er borte. Anonymkode: caa5b...f47 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Hvor gammelt er baby nå da? De endrer seg jo hele tiden så det kan jo hende ting er annerledes. Jobber du slik at du uansett ikke har mulighet å amme på kvelden? Jeg ville fortsatt å prøve ut ulike flasker og tuter, etterhvert kan jo baby spise fast føde og drikke av kopp også. Vi ga grøt rett før leggetid som rutine. Hvis baby kun sovner på dagtid ved å ammes så kan du jo begynne å øve på å kople fra når baby virker trøtt, og bruke bæresele eller vogn til å rugge i søvn i stedet. Og selvfølgelig la pappaen slippe til så ofte han kan og prøve selv Vår var også 7 mnd da jeg startet å jobbe og det gikk faktisk veldig uproblematisk, så ikke ta sorgene på forskudd :). Anonymkode: 3ca13...3b0 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Det gikk faktisk helt strålende! Jeg hadde så godt som aldri fått babyen til å sove uten pupp, men for Pappaen var det null problem! Han la seg i vår seng sammen med babyen, og de sovnet begge to på et blunk. Helt sikkert noe med at puppen bare ikke var tilgjengelig, kombinert med Pappaens ro og enorme sovehjerte..😂 Vår ville heller ikke ha flaske, men drakk fint av kopp, og spiste mye bedre med fast føde med en gang jeg ikke var der lenger. Så fikk hun pupp med en gang jeg kom hjem fra jobb. (Vår var riktig nok litt eldre, pappaen tok over rett etter 1 år) Anonymkode: 80915...a4d 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 Tusen takk for svar og tips! Skal fortsette å prøve forskjellige tuter og sånn, men Kjenner jeg ble 10 kg lettere 🙏 ❤️❤️❤️❤️🙏🙏 Anonymkode: a9184...fbf 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 Det er faktisk ganske vanlig at det er lettere for pappaen å legge babyen i den alderen, siden babyen vet at pappa ikke har pupper. Anonymkode: 9157f...257 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Ikke noe problem her heller. Vi har hver vår «teknikk» for å få baby til å sove/spise/skifte/hva enn, og baby forholder seg fint til det:) Og mest sannsynlig har du en helt annen baby innen den tid, så ikke stress med å skape vaner eller rutiner, mest sannsynlig går det av seg selv for far når han og baby skal etablere sin måte å gjøre ting på👌🏻 Babyer som lar seg amme i søvn er en velsignelse til nybakte mødre, nyt det ! Anonymkode: 35c9d...82d 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er faktisk ganske vanlig at det er lettere for pappaen å legge babyen i den alderen, siden babyen vet at pappa ikke har pupper. Anonymkode: 9157f...257 Hehehe, sant 😂 Anonymkode: 35c9d...82d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå