Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg bruke morgen urin for å ta tidlig graviditetstest for å få mer sikker svar eller kan jeg ta det når som helst på dagen? Hvis jeg får negativ test idag, er det vits å ta en test imorgen også?

Anonymkode: ce49f...c17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Poenget er at testen prøver å fange opp en knapt målbar mengde hcg, så konsentrasjonen på urinen har mye å si. Morgenurin er vanligvis mest konsentrert, men om du holder deg i noen timer på ettermiddagen kan du selvfølgelig teste da også, men svaret blir mindre sikkert ja. Om du får negativ nå er det best å vente to dager med å teste igjen, hcg bruker ca 48 timer på å doble seg, så selv om du skulle være gravid er det ikke sikkert det har steget nok til å slå ut på test i morgen. Lykke til 😊

Anonymkode: 411d3...d0b

Skrevet

Jo mer konsentrert urin, jo lettere å få riktig svar - og positiv om man er gravid. Når du tisser på morgenen kan du se om urinen er veldig gul - mørk eller lys. Min er alltid ganske lys, for jeg tisser mye. Mens på dagens andre urin (sørger for å drikke så lite som mulig) er urinen mye gulere. Jeg testet positivt for halvannen måned siden, og da gikk jeg for dagens andre urin. Eller - dvs. at jeg testet mange ganger, men det var urinen senere på dagen som var best. Blenda 10 dpo på morgen, svak strek senere på dagen. Samme opplegget 11 dpo.

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (4 timer siden):

Jo mer konsentrert urin, jo lettere å få riktig svar - og positiv om man er gravid. Når du tisser på morgenen kan du se om urinen er veldig gul - mørk eller lys. Min er alltid ganske lys, for jeg tisser mye. Mens på dagens andre urin (sørger for å drikke så lite som mulig) er urinen mye gulere. Jeg testet positivt for halvannen måned siden, og da gikk jeg for dagens andre urin. Eller - dvs. at jeg testet mange ganger, men det var urinen senere på dagen som var best. Blenda 10 dpo på morgen, svak strek senere på dagen. Samme opplegget 11 dpo.

Jeg tok en test istad og fikk negativ. Urinen min var ganske lys så jeg forventet det, måtte bare ta testen fordi det fristet alt for mye. Tror jeg er 10DPO imorgen.

Har bare 4 tidlig g-tester og det koster en del penger for å kjøpe inn mer så jeg håper jeg ikke tester forgjeves. Hvis jeg får negativ imorgen på morgen urinen så venter jeg bare et par dager til for å teste med mindre jeg plutselig får mensen. 👍🏻

Anonymkode: ce49f...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...