Gå til innhold

Er det flere som har vært åpen med gammel flamme at du har vært forelsket i vedkomne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerte vedkomne på dette? Blei dere i sammen eller blei dere kun venner ? 

Anonymkode: 7aba8...345

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende 

Jeg kaller det ikke gammel flamme, når vi aldri hadde noe sammen.  Jeg har en ekskollega, som jeg fortalte at jeg hadde vært betatt av, da vi jobbet sammen.  Hun var på mange måter perfekt i mine øyne,  men jeg så godt at jeg ikke passet sammen med hennes ønsker om familiebygging, og aktiv livsstil.  Hun tok det veldig kult, da jeg nevnte det, og vi omgås fortsatt som venner.  Hun fant seg en type, som jeg ser passer mye bedre. 

Anonymkode: f566b...69e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vedkommende 

Jeg kaller det ikke gammel flamme, når vi aldri hadde noe sammen.  Jeg har en ekskollega, som jeg fortalte at jeg hadde vært betatt av, da vi jobbet sammen.  Hun var på mange måter perfekt i mine øyne,  men jeg så godt at jeg ikke passet sammen med hennes ønsker om familiebygging, og aktiv livsstil.  Hun tok det veldig kult, da jeg nevnte det, og vi omgås fortsatt som venner.  Hun fant seg en type, som jeg ser passer mye bedre. 

Tok det lang tid før du kom videre/over henne? 

Anonymkode: 7aba8...345

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg har flere gamle flammer som vet jeg har vært interessert i dem. 
De tar det fint, blir kanskje til og med litt smigret.

AnonymBruker
Skrevet

Off, du burde hørt med oss som blir kontaktet også.

Det har i perioder vært en hel skokk med folk som skal «bekjenne» slike følelser, og det oppleves helt forferdelig.

For det dreier seg sjelden om kun å bekjenne, det dreier seg ofte også om å fiske etter en eller annen form for bekreftelse for at det kunne ha vært gjensidig, eller utbrudd av påstander om at jeg gjorde slik og sånn og det kunne misforståes, og da må det jo ha vært JEG som la opp til det.

Eh, nei. I et forelsket sinn kan det meste mistolkes, og den man er forelsket i, er oftest helt totalt uskyldig.

Dersom man ikke opplever noen som helst respons fra en person, så ta det som mangel på interesse og ta følelsene opp med en psykolog i stedet.

Det er antageligvis ingen som liker å få fanget fullt av andre menneskers bekjennelser, med mindre de er en prest eller en psykolog, og de er betalt for å gjøre det.

Er det en kollega så er det i alle fall helt malplassert. Man skal kunne gå på jobb og være på jobb uten å føle at man er på utstilling eller på et sjekkested. De man jobber med ville man mest sannsynlig aldri møtt utenfor jobb, og det er en grunn for det. 

Anonymkode: 3fe43...e4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er det en kollega så er det i alle fall helt malplassert. Man skal kunne gå på jobb og være på jobb uten å føle at man er på utstilling eller på et sjekkested. De man jobber med ville man mest sannsynlig aldri møtt utenfor jobb, og det er en grunn for det. 

I mitt tilfelle fikk hun altså vite det årevis etter at vi hadde jobbet sammen,  og begge hadde nye partnere i livet.  Jeg er enig i at slike bekjennelser ofte ledsages av et lite håp, men kontekst betyr alt. 

På generell basis synes jeg det er feil å være så kategorisk angående kolleger. Det beste er å ikke rote det til på arbeidsplassen, men det er sikkert en av de stedene flest treffes, og par dannes.  

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men flere har fortalt at de har vært forelska i meg. 

Anonymkode: 6592c...bf8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mottatt noen sånne bekjennelser opp gjennom årene - typisk i en eller annen selskapelig og alkoholpåvirket sammenheng. Jeg har absolutt ingen glede eller interesse av det, men hvis det er lenge siden, og hun er helt ute av hverdagslivet mitt, gjør det meg heller ikke noe. Å høre sånt fra folk som fortsatt er kolleger eller i omgangskrets er bare plagsomt.

Anonymkode: 62274...f2f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

På generell basis synes jeg det er feil å være så kategorisk angående kolleger. Det beste er å ikke rote det til på arbeidsplassen, men det er sikkert en av de stedene flest treffes, og par dannes.  

Det er ikke feil nei, det er en del av arbeidsmiljøloven at man skal skjermes for slike ting.

Treffes man utenom jobb for sosialt fellesskap, så er det jo valgfritt og det er noe helt annet enn i arbeidstiden hvor man er pålagt å oppholde seg sammen, og dermed må ha dette vernet. 

Jeg snakker derfor om de menneskene som benytter arbeidsplassen som sjekkeområde for mennesker de ALDRI ville ha møtt ellers i livet.

Det å benytte arbeidsplassen, kollektivtrafikk, gater og butikker, som sjekkesteder, er å presse noen opp i et hjørne. Det er som forfølgelse. De er ikke der for å bli sjekket opp, og skal derfor slippe å bli det. 

Dukker de ikke opp på sjekkestedet der man selv er, eller på sjekkeappen man selv bruker, og er de ikke en del av et felles uformelt sosialt miljø, nei, da er de off limits. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke feil nei, det er en del av arbeidsmiljøloven at man skal skjermes for slike ting

Du er litt ute etter å finne verste mening. Ja, selvsagt skal folk skjermes for aktiv sjekking,  men det kan ikke unngås at folk omgås, og gjensidig finner tonen.  Vi er mange hundre tusen i dette landet, som bare har tullejobber, som møter opp for å ha et sted å være, og en unnskyldning for å motta lønn. Litt flørt er bare bonus. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du er litt ute etter å finne verste mening. Ja, selvsagt skal folk skjermes for aktiv sjekking,  men det kan ikke unngås at folk omgås, og gjensidig finner tonen.  Vi er mange hundre tusen i dette landet, som bare har tullejobber, som møter opp for å ha et sted å være, og en unnskyldning for å motta lønn. Litt flørt er bare bonus. 

Dine innlegg minner meg i grunn bare på hvorfor vi har arbeidsmiljøloven.

Og er et godt eksempel på det jeg skrev over, om at man får høre at man selv har gjort eller gjør noe galt.

Takk og pris at vi har loven, sier nå bare jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dine innlegg minner meg i grunn bare på hvorfor vi har arbeidsmiljøloven.

Og er et godt eksempel på det jeg skrev over, om at man får høre at man selv har gjort eller gjør noe galt.

Takk og pris at vi har loven, sier nå bare jeg.

Jeg forstår ikke hvor vi er uenige? Arbeidsmiljøloven er vel ikke til hinder for at to stykker kan falle for hverandre,  hvis de er åpne for det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvor vi er uenige.

Flott! 👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...