AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Dette er et vanskelig tema, fordi det ikke går an å definere at «sånn er det». Har vært sammen med mannen min i 20 år, og vi har ikke en stor gruppe venner i rundt oss men har hatt faste og gode vennepar, samt noen single fra tid til annen. Innimellom kommer det til noen nye via andre kjente. Problemstillingen er egentlig at noen av disse mennene blir litt for hyggelige, closetalkers, skal danse mer en en dans, holder blikket litt for lenge osv i sosiale sammenkomster. Det gjør at jeg synes det blir ubehagelig å fortsette å omgås de, gjerne er kona/ kjæresten deres en venninne av meg. Før noen sier at jeg flørter så gjør jeg absolutt ikke det, jeg gjør ikke så mye utav meg, prater med alle men er reservert og feks så sirkulerer jeg ikke rundt på fest, sitter gjerne sammen med mannen, eller en venninne, tar aldri å byr opp noen til dans, takker ofte nei til å danse da jeg ikke er så god på det. Det er så utrolig ubehagelig at en mann som ikke er min mann i mine øyne åpenlyst flørter eller hva man skal kalle det med meg, når jeg er gift, ikke er i intr. I den oppmerksomheten, samtidig som at det er vanskelig å sette grenser for andre, jeg legger ikke opp til dette og jeg og mannen har snakket om det og vi er enige i observasjonen. Han er ikke sjalu, men det preger jo sånne sosiale settinger, man unngår jo gjerne å dra når det er sånne folk der. Har tidligere sagt i fra til en annen mann i omgangskretsen at jeg ikke likte måten han var på, noe likt som nevnt ovenfor. Da stoppet kontakten og vi omgås ikke lengre. Hva gjør man med sånt? Anonymkode: bed15...5fc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Jeg tenker du/dere legger alt for mye i noe helt uskyldig, nemlig vanlig hyggelig og vennlig oppmerksomhet fra et annet menneske. Men du virker veldig forknytt og snerpete.. jeg er faktisk ganske overrasket over at du overhodet har venner hvis du kun klarer å omgås mannen din... 🤷♀️ Anonymkode: 1114f...fd7 9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Jeg klarer ikke helt se hva du mener er feil. Anonymkode: 461bc...23c 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Hadde vel neppe skrevet dette om det oppleves uskyldig, det er uønsket oppmerksomhet! Mulig noen får «næring» av det motsettes kjønns oppmerksomhet, men jeg synes det er ubehagelig og ønsker å omgås med folk på en vennlig måte. Det er ubehagelig når mannen til en venninne blir for tett på, det skjer noe da, hvorfor skal jeg si til han at NÅ må du gå til kona di?! Når den type oppmerksomhet er forsøkt avvist mange ganger…For ikke å snakke om at den mannens kone gjerne ikke blir i kjempehumør av sånt, føler i grunn at jeg blir satt sjakk matt. Anonymkode: bed15...5fc 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 Er det alkohol i bildet? Jeg er en ganske utadvendt person som ble ganske innadvendt på grunn av slik oppførsel da jeg føler det som tvang. Jeg trenger ikke hjelp til å være sosial, jeg er bare slik jeg ønsker å være, til enhver tid. Det er nok et uttrykk for at de ønsker at du/dere var som dem og prøver å ‘oppmuntre’ dere til å være som dem. Jeg ble i alle fall ganske vrang av slik oppførsel. Og for å være helt ærlig synes jeg det bare er noen få som er ‘sjarmerende’ nok til å oppføre seg slik. Greit nok at noen ønsker at andre skal være som dem, men det er ikke realistisk å tro, bare fordi man er rolig (på grunn av naturlige variasjoner, man er ikke konstant), å skulle manipulere frem en reaksjon som tilfredsstiller den andre personen. Som regel er folk den de er fordi de har en grunn til det, liker det eller foretrekker det, er sliten, ønsker å være sosial uten å være gira og høy hele tiden, at det ikke skal være en enten 1. supersosial og opphisset eller 2. asosial og deprimert. Synes noen mennesker rett og slett ikke takler at andre er den de er og at de er fornøyd med å være den de er. Har litt for mange ganger blitt spurt om jeg har det bra, bare fordi jeg er meg. Men virker det som at man har det så bra da når intensiteten i øynene til den andre ikke ser bra ut? Hvis alle hadde hatt Hollywood-utstråling hadde vi jo aldri hatt kjendiser, liksom … hehe Anonymkode: 592a9...121
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 Føler med deg TS. Jeg kunne ha skrevet dette innlegget selv. Nytter ikke å si noe til dem, for de gjør jo på en måte ikke noe galt… Jeg har sånn problemer med å forstå hva de vil med sånn oppførsel -Ønsker de å skape sjalusi? Ønsker de noe mer enn en flørt? En gang ble jeg «fanget» av en slik fyr, som var litt på meg hele kvelden, selv om jeg prøvde å vri meg unna så godt jeg kunne. Plutselig kom kona hans bort å virket så sur på meg. Lot vær å hilse på meg og bare dro han bort. Skikkelig kleint. Jeg gidder ikke å være med sånne folk, så da blir jeg heller hjemme..spesielt hvis det er alkohol involvert. Har nok av andre venner som respekterer grensene jeg har. Anonymkode: fda83...7e0 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Du trenger da ikke ta avstand til henne, bare til han. Sett deg slik at du ikke er med han, ser en annen vei etc. Fu greier det, med minimal innsats 👍 Anonymkode: 0b268...2da
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du trenger da ikke ta avstand til henne, bare til han. Sett deg slik at du ikke er med han, ser en annen vei etc. Fu greier det, med minimal innsats 👍 Anonymkode: 0b268...2da Fryktelig slitsomt å måtte holde på sånn da- ta så mye forhåndsregler. Mye bedre å være med venner der du ikke trenger å tenke på sånt. Venninna di kan du treffe på kafé, jentekveld, tur ol. der han ikke naturlig følger med. Anonymkode: fda83...7e0
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #9 Skrevet 22. juni 2021 Hva konkret gjør de? Og er dere mye på fester med mye alkohol involvert som voksne? (Litt sidespor, men da kan ert jo ta litt av fremfor en vanlig middag med litt attåt som folk først gjør) Anonymkode: 9ee05...c00
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva konkret gjør de? Og er dere mye på fester med mye alkohol involvert som voksne? (Litt sidespor, men da kan ert jo ta litt av fremfor en vanlig middag med litt attåt som folk først gjør) Anonymkode: 9ee05...c00 Hva konkret de gjør? Nei det er det, vil si det er i grenseland mellom hyggelig til for hyggelige intensjoner, legger arma over sofaryggen bak deg, closetalk, blikk, skal gjerne være veldig morsom, unormalt int. og empatisk prat, gjerne danse/ kroppskontakt å på grensen prat er noe av det… Er ikke mye på fest nei, men treffes å spiser mat og drikker vin feks. Det er vel ikke så unormalt for voksne folk innimellom… som hun over her skrev, når en mann med kone/ kjæreste oppfører seg sånn og man prøver å unngå vedkommende, å plutselig så står damen hans der å tror det er en «gjensidig» flørt ute å går… Dritt lei av sånne situasjoner, å sånne menn! Anonymkode: bed15...5fc 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #11 Skrevet 22. juni 2021 For en rotete tråd, jeg klarer liksom ikke helt å få tak på om jeg synes det er ett poblem eller om jeg er enig med innlegg 1. Anonymkode: 7fbc7...cc4 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #12 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette er et vanskelig tema, fordi det ikke går an å definere at «sånn er det». Har vært sammen med mannen min i 20 år, og vi har ikke en stor gruppe venner i rundt oss men har hatt faste og gode vennepar, samt noen single fra tid til annen. Innimellom kommer det til noen nye via andre kjente. Problemstillingen er egentlig at noen av disse mennene blir litt for hyggelige, closetalkers, skal danse mer en en dans, holder blikket litt for lenge osv i sosiale sammenkomster. Det gjør at jeg synes det blir ubehagelig å fortsette å omgås de, gjerne er kona/ kjæresten deres en venninne av meg. Før noen sier at jeg flørter så gjør jeg absolutt ikke det, jeg gjør ikke så mye utav meg, prater med alle men er reservert og feks så sirkulerer jeg ikke rundt på fest, sitter gjerne sammen med mannen, eller en venninne, tar aldri å byr opp noen til dans, takker ofte nei til å danse da jeg ikke er så god på det. Det er så utrolig ubehagelig at en mann som ikke er min mann i mine øyne åpenlyst flørter eller hva man skal kalle det med meg, når jeg er gift, ikke er i intr. I den oppmerksomheten, samtidig som at det er vanskelig å sette grenser for andre, jeg legger ikke opp til dette og jeg og mannen har snakket om det og vi er enige i observasjonen. Han er ikke sjalu, men det preger jo sånne sosiale settinger, man unngår jo gjerne å dra når det er sånne folk der. Har tidligere sagt i fra til en annen mann i omgangskretsen at jeg ikke likte måten han var på, noe likt som nevnt ovenfor. Da stoppet kontakten og vi omgås ikke lengre. Hva gjør man med sånt? Anonymkode: bed15...5fc Har det slik jeg og. Alltid han samme som inviterer meg opp til dans og vil svinge (han er kompis med mannen min. Jeg har vært sammen med min mann i 20 år, og han med sin frue i nesten 25 år). Men vi har aldri gått lengre enn en uskyldig flørt og litt dansing. Syns det er helt greit jeg. Ingen av oss er mer nærgående enn akkurat det Anonymkode: b3816...c68
PM75 Skrevet 22. juni 2021 #13 Skrevet 22. juni 2021 Hvis dette er et gjentakende problem for deg med flere ulike menn, så kan det være en god ide å reflektere over om du legger noe annet i atferden enn det mennene gjør.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #14 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): legger arma over sofaryggen bak deg, closetalk, blikk, skal gjerne være veldig morsom, unormalt int. og empatisk prat, gjerne danse Dette er da helt normalt? Slik oppfører vi oss i min vennegjeng, og jeg kan huske fra da jeg var barn at mine foreldre og deres venner også oppførte seg slik. Hvis du synes det blir for flørtete får du si fra. Gjerne høyt og tydelig men med litt humor. "Nei, Per nå må vi gi oss med dansingen ellers kommer snart Anne å skjønne at vi er elskere" Da ler alle og så kan du gå tilbake til armkroken til mannen din mens stemningen fremdeles er like god. Anonymkode: 9cb19...b42 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå