Løverinne Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Hei. Jeg lurer på hvordan jeg kan regne ut DPO når jeg ikke tar EL tester. Kanskje fra siste dagen jeg så eggløsningsslim? Jeg har bare hatt vannete "utflod" i en uke nå. Hadde mer utflod og slim generelt i noen dager før 13. juni... Vet ikke helt hvordan jeg skal regne DPO når jeg må bare gjette det ut ifra det jeg vet. 😪 Akkurat nå så gjetter jeg på at jeg er 9DPO idag, men vil høre om det er andre måter å regne dette ut på fordi jeg vil være så nøyaktig som mulig.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Man begynner å regne dpo etter eggløsning. Det sikreste er å tempe, og ta el tester. Annet blir bare spekulasjoner. Men eggløsning er 10-14 dager før mensen, så hvis du har stabile sykluser er det nok litt lettere å tippe. Men de fleste har noen dager i +- Jeg har el slim 1-3 dager før selve eggløsning. Anonymkode: 933f9...ac5
Misanthropis Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Vil du være så nøyaktig som mulig? Uten å tempe eller bruke el tester? da bruker du alle midlene du kan, ellers sitter du jo igjen med gjetninger.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Det er umulig å si nøyaktig. Jeg registrerer syklusen i appen Clue. Ser selv at eggløsning sannsynligvis faller en av de siste dagene jeg har eggløsningsslim (ut fra når jeg får mensen i forhold til dette), så jeg tar utgangspunkt i det. Men regner likevel et par dagers slingringsmonn. Om du har veldig stabil syklus så kan du jo bruke tester eller tempe et par måneder for å "kalibrere"? Anonymkode: 1c69b...2e2
Løverinne Skrevet 22. juni 2021 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2021 Misanthropis skrev (1 time siden): Vil du være så nøyaktig som mulig? Uten å tempe eller bruke el tester? da bruker du alle midlene du kan, ellers sitter du jo igjen med gjetninger. Jeg formulerte meg feil. Det jeg mente var at jeg vil være MER nøyaktig enn det jeg er nå. Hvis det finnes andre måter å regne ut DPO som er bedre enn min måte så prøver jeg det ut.
Løverinne Skrevet 22. juni 2021 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er umulig å si nøyaktig. Jeg registrerer syklusen i appen Clue. Ser selv at eggløsning sannsynligvis faller en av de siste dagene jeg har eggløsningsslim (ut fra når jeg får mensen i forhold til dette), så jeg tar utgangspunkt i det. Men regner likevel et par dagers slingringsmonn. Om du har veldig stabil syklus så kan du jo bruke tester eller tempe et par måneder for å "kalibrere"? Anonymkode: 1c69b...2e2 Jeg har ikke hatt muligheten til å sjekke syklusen min. Ble gravid i mars etter slutt på p-piller, rakk ikke å få mensen. Hadde SA i uke 6 (24.april), og hadde mensen 2 ganger i mai. Tror den siste mensen jeg hadde på slutten av mai telles som «starten» på stabilisert syklus, skal få mensen om 3 dager, men må se om det stemmer. Jeg har aldri fulgt med på syklusen min før i år. Tror jeg skal prøve ut EL tester, med mindre jeg er gravid da. 👌🏻
ME97 Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Selv så tar jeg tester og følger med på utfloden. Temper ikke da jeg er redd jeg synes det blir alt for altoppslukende. Sist EL fikk jeg positiv test fredag ettermiddag, og søndag hadde jeg mer kremete utflod igjen- dermed regnet jeg ca til at egget slapp lørdag og søndag ble 1 dpo. hvis du er rett etter pilleslutt og diverse så er det nok fint å bli litt kjent med syklusen ved bruk av EL tester
Løverinne Skrevet 22. juni 2021 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2021 ME97 skrev (5 timer siden): Selv så tar jeg tester og følger med på utfloden. Temper ikke da jeg er redd jeg synes det blir alt for altoppslukende. Sist EL fikk jeg positiv test fredag ettermiddag, og søndag hadde jeg mer kremete utflod igjen- dermed regnet jeg ca til at egget slapp lørdag og søndag ble 1 dpo. hvis du er rett etter pilleslutt og diverse så er det nok fint å bli litt kjent med syklusen ved bruk av EL tester Jeg har bestilt EL-tester så gleder meg til å prøve det ut neste måned om jeg prøver nok en gang. Jeg fikk kremete utflod den 14. juni, og hadde samleie den 13. juni. Utfloden var ganske lite, det kom ikke mer etter den ene gangen jeg var på do å så det. Det kan faktisk hende at jeg hadde eggløsning samme dag jeg hadde samleie. 👀 Flere timer etter jeg hadde samleie den 13. kom det masse "eggehvite" utflod, men kan hende det var pga samleien tidligere på dagen kanskje? Jeg vil ikke håpe for mye tilfelle jeg blir skuffet. Da teller jeg på en måte DPO riktig. Jeg teller 1DPO som den 14. da jeg fikk kremete og hvitt utflod. 🤠
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå