Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg skulle hatt menstrasjon for 5 dager siden, hadde litt brun utflod tidlig på dagen igår og litt blod spotting her og der men ikke noe mer enn at det holder med et lite bind og at det ikke har vært noe mer enn når det kommer på papiret når jeg er på do. 
jeg har som regel regelmessig mens med mye smerter (har ikke vært noe smerter denne gangen) og den kommer klokkevis hver mnd og følger med og skriver inn i en app i tillegg. 

Er dette vanlig mens eller kan jeg være så heldig at jeg har blitt gravid ? 
eller hva kan det være ? 

vet jeg kan ta en test og skal kjøpe det til uka men etter prøving i 7 år har jeg mistet litt håpet på positiv test, har ei datter fra før.

Anonymkode: 95fde...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke svaret på dette fordi jeg har også fått litt blod også har det kommet mye mer dagen etterpå som har endt opp med å være mensen. Jeg håper du er heldig, og at det faktisk er graviditet. Sorry for at jeg ikke kan hjelpe til her fordi jeg startet bare med å prøve i år. Prøv å ta en test uansett, du vet aldri. Kanskje du får positiv svar denne gangen. 🤞🏻❤️

AnonymBruker
Skrevet

Kun test som kan svare. Men plutselig så er det en syklus som er lenger enn vanlig. Man får andre symptomer osv.

Anonymkode: 81aea...eff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde at jeg var på vei til å få mensen da jeg ble gravid siste gang. Jeg fikk litt smått med blod på papiret, og begynte å gråte fordi jeg hadde forsøkt å bli gravid i 7 måneder da det skjedde den gangen.  Følte at mensen var på vei til å komme. Men til en gledelig overraskelse så stoppet spottingen. Jeg bestemte meg derfor for å kjøpe en graviditetstest. Og gleden sto "høyt i taket" da den viste at jeg var gravid. 

Begynte å føle meg litt småkvalm, men veldig lite. Plutselig kom mer spotting som ikke ville gi seg. Jeg spottet til ca uke 10 av svangerskapet. Pga tidligere spontanabort, og fordi at graviditetssymptomer stoppet så sendte legen meg på ultralyd. Og der var det en liten ganske aktiv gutt som slo salto i magen, og se. Jeg fikk en velskapt gutt. Er kjempeglad for det. 

Etter dette så fikk jeg ikke barneønske i oppfyllelse, og har aktivt forsøkt å bli gravid på naturlig måte i  minst 7 år uten å lykkes.  Men håpet er faktisk der fortsatt.. 

I starten av en menstruasjon så kommer det alltid litt smått med blod på papiret hos meg. Neste dag kommer det mer. Men dersom blødningen / spottingen ikke tar seg opp eller avtar så ville jeg ha tatt en test. :) . Lykke til ! Håper på at du har lykkes! Tvi Tvi :) 

Anonymkode: 95887...1ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trodde at jeg var på vei til å få mensen da jeg ble gravid siste gang. Jeg fikk litt smått med blod på papiret, og begynte å gråte fordi jeg hadde forsøkt å bli gravid i 7 måneder da det skjedde den gangen.  Følte at mensen var på vei til å komme. Men til en gledelig overraskelse så stoppet spottingen. Jeg bestemte meg derfor for å kjøpe en graviditetstest. Og gleden sto "høyt i taket" da den viste at jeg var gravid. 

Begynte å føle meg litt småkvalm, men veldig lite. Plutselig kom mer spotting som ikke ville gi seg. Jeg spottet til ca uke 10 av svangerskapet. Pga tidligere spontanabort, og fordi at graviditetssymptomer stoppet så sendte legen meg på ultralyd. Og der var det en liten ganske aktiv gutt som slo salto i magen, og se. Jeg fikk en velskapt gutt. Er kjempeglad for det. 

Etter dette så fikk jeg ikke barneønske i oppfyllelse, og har aktivt forsøkt å bli gravid på naturlig måte i  minst 7 år uten å lykkes.  Men håpet er faktisk der fortsatt.. 

I starten av en menstruasjon så kommer det alltid litt smått med blod på papiret hos meg. Neste dag kommer det mer. Men dersom blødningen / spottingen ikke tar seg opp eller avtar så ville jeg ha tatt en test. :) . Lykke til ! Håper på at du har lykkes! Tvi Tvi :)

Anonymkode: 95887...1ef

Godt å høre du har fått en frisk gutt, men leit å høre at det ikke ble noe flere… kan jeg spørre om det er en grunn til at det ikke har gått på 7 år? Har du stabile sykluser og lignende?

Anonymkode: c54e0...6b2

AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

Det har har ikke kommet noe mer idag så krysser jo fingrene for en positiv test🤞 

Men kan jo være mens også men syns det er så rart at alt det vanlige som jeg pleier å ha har uteblitt som store mens smerter, mye blod og ømme bryst. 

Jeg fikk jo ei jente i tidlig alder da jeg var 16/17 og har ei velskapt jente på 10 år som ikke var planlagt men ble til veldig fort så syns jo det er veldig trist at jeg nå skal slite så fælt med nr 2. Men har snakket med gynekolog og hun sier at eggstokkene og eggleder er tett sånn det er nok problemet men at det kan skje at jeg blir gravid naturlig. Og jeg får ikke hjelp da jeg har et par ekstra kilo på kroppen 😔 

Jeg får nok kjøpe en test og sjekke men veldig i tvil på at den er positiv. :) 

Anonymkode: 95fde...10d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...