AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Har lurt litt på om vi skal bytte om på måltidene? Og om det er lurt? Jeg slutter 1500, jobben er like ved hjemmet. Min mann er hjemme mellom 1630-1700. Jeg henter i barnehage ca. 1530. Vi er hjemme til senest 1600. Føler det ofte er mye stress når middag skal være klar kl 17. Også kveldsmat ca 1900. Har lurt på om jeg og barna heller skal spise et mindre måltid som brødmat eller yoghurt med musli / fiskekaker i hånden. Da kan vi også ha ute/leketid på vei hjem fra barnehage og må ikke haste avgårde. Eller de kan leke litt hjemme før middag senere. Merker også de er ufokusert under middag som er tidligere. Er nok også fordi jeg blir opptatt med middagslaging. De spiser også lite da. Har vi middag senere, så kan vi bytte på å gjøre klar og å være tilstede for barna. Men er det dumt å spise middag 1830? Anonymkode: 674db...561
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Vi spiser middag rundt 18-19 tiden. En skive etter barna kommer hjem funker fint! Ingen grunn til å spise kveldsmat, føler det er fra før i tiden da alle var hjemme fra skole og jobb kl 15.00 og spiste middag senest kl. 16.00 Anonymkode: 83bed...fb8 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Vi spiser lett måltid i 7 tiden, tyngre måltid i 11 tiden, lett måltid i 16 tiden, tyngre måltid i 19 tiden. Synes dette spisemønsteret passer mye bedre med hvordan en hverdag er. Vi skiller heller ikke mellom lunsj/middag med tanke på hva vi spiser, så matinntaket og blodsukkeret blir mye jevnere gjennom dagen. Feilen mange nordmenn gjør er at middag må kompensere for at man bare har spist brød gjennom hele dagen, og da er det ikke bra for mage, kropp og søvn å spise sent. Anonymkode: f3a05...99e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå