AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Del Skrevet 21. juni 2021 Har angst og puster veldig overfladisk. Hverken magen eller ribbens beveger seg når jeg puster. Jeg klarer selvfølgelig bevege magen og ribbena om jeg prøver puste sånn, men da får jeg fort angst pust som leder til et panikk anfall. Er det noen som har noe tips? Sliter også en del med slim nederst i lungene etter en lungebetennelse for 1,5 år siden, men jeg sliter med å få opp slimet siden jeg puster så overfladisk... disse teknikkene man skal gjøre for å få opp slimet ender bare med panikk angst anfall... (Har gått til psykolog for angsten min og jobber med den mentalt) Anonymkode: 0e7aa...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Del Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har angst og puster veldig overfladisk. Hverken magen eller ribbens beveger seg når jeg puster. Jeg klarer selvfølgelig bevege magen og ribbena om jeg prøver puste sånn, men da får jeg fort angst pust som leder til et panikk anfall. Er det noen som har noe tips? Sliter også en del med slim nederst i lungene etter en lungebetennelse for 1,5 år siden, men jeg sliter med å få opp slimet siden jeg puster så overfladisk... disse teknikkene man skal gjøre for å få opp slimet ender bare med panikk angst anfall... (Har gått til psykolog for angsten min og jobber med den mentalt) Anonymkode: 0e7aa...c76 Pust med nesa og ikke med munnen. For å roe ned kan du sette deg, lukke øynene og forestille deg at du puster inn kald luft og varm luft ut, kjenn forskjellen og ha fokus på det. Ta dype, rolige drag. Du skal kjenne at magen og nederste del av lungene utvider seg. Over brystpartiet skal ikke kroppen bevege seg av pusten, da kan musklene i nakke og skuldre bli stive og ømme. Anonymkode: e3eaf...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Del Skrevet 22. juni 2021 Du må snakke med legen om økt slimproduksjon. Det finnes slimløsende midler, men du kan prøve å holde deg unna melkeprodukter og se om det hjelper. Anonymkode: e3eaf...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Del Skrevet 22. juni 2021 For meg hjelper det å ha noe i munnen, for eksempel tyggegummi. Anonymkode: 8a408...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Del Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har angst og puster veldig overfladisk. Hverken magen eller ribbens beveger seg når jeg puster. Jeg klarer selvfølgelig bevege magen og ribbena om jeg prøver puste sånn, men da får jeg fort angst pust som leder til et panikk anfall. Er det noen som har noe tips? Sliter også en del med slim nederst i lungene etter en lungebetennelse for 1,5 år siden, men jeg sliter med å få opp slimet siden jeg puster så overfladisk... disse teknikkene man skal gjøre for å få opp slimet ender bare med panikk angst anfall... (Har gått til psykolog for angsten min og jobber med den mentalt) Anonymkode: 0e7aa...c76 Har du prøvd Wim Hof? Eller blir det for heftig for deg akkurat nå? https://www.youtube.com/watch?v=tybOi4hjZFQ Ellers har jeg hatt veldlig god nytte av denne: https://www.youtube.com/watch?v=1vx8iUvfyCY&t=1927s (engelsk tale) Og hvis du ønsker en på norsk så er dette den absolutt beste https://www.youtube.com/watch?v=Lov0SQw5G-0 Enjoy! Anonymkode: 6bd03...ef1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 22. juni 2021 #6 Del Skrevet 22. juni 2021 Psykomotorisk fysioterapi er greit for de som sliter med pusten når du i tillegg har angst så må jo det være perfekt for deg å prøve ut iallfall. Men er ikke alltid en har en slik der man bor da kan du finne en vanlig fysioterapeut som er god på pust og slikt. Kan hjelpe deg med øvelser både for anspenthet og for å få opp slimet. Fastlegen eller psykologen din kan sikkert anbefale noen. Ellers kan du søke opp øvelser som hjelper på anspenthet og psykomotorisk fysioterapi og prøve deg litt fram. Yoga og meditasjon er og fantastisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå