Gjest Lampa Skrevet 11. september 2005 #1 Skrevet 11. september 2005 Jeg trenger vel noen stålringer, slik at jeg får festet senene med prismer, sånn at det tilslutt blir bygget sammen til en lampe. Litt vanskelig å forklare noe, når man ikke har de rette ordene for det jeg mener jeg trenger. Men er det noen som har laget en lampe før, eller vet hvor jeg finner utstyr til å lage dette? Ringer og prismer altså, evt. en bok som beskriver hvordan jeg går frem for å lage lampen?
Gjest gjest1 Skrevet 12. september 2005 #3 Skrevet 12. september 2005 Jeg har laget lysekrone! Vel, ikke helt fra scratch, kjøpte en enkel lysekrone fra ikea, og malte og bygde den ut. Panduro har plastikk-prismer, da, de er ikke så fine som de ordentlige. Går du på bruktbutikker og kjøper prismer ser du ofte at de er forferdelig dyre, gjerne 30 kr per stk! Men gå på loppemarked, kjøp gamle lamper og plukk av prismene, det blir mye billigere. Gøy med ekte prismer i forskjellige fasonger... Det finnes mye rart man kan gjøre med lysekroner... Var i Wien nettopp, og på en restaurant var det to gigantiske lysekroner der de hadde hengt MASSE sølvbestikk som dinglet ned fra krona. FLOTT!
skrue Skrevet 12. september 2005 #4 Skrevet 12. september 2005 Har vært innom samme tema. Har arvet lamper der det mangler noen få prismer. Det er mulig at det kan være et poeng å sjekke hva som finnes å får kjøpt av prismer i Tsjekkia. Dette området har lang tradisjon i å lage bruksgjenstander av glass og krystall. Ikke sikkert det er så dyrt. Jeg har ikke sjekket aktivt enda selv, men det er mulig det finnes noen nettbutikker for dette.
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2005 #5 Skrevet 14. september 2005 Det er mulig at lampebutikker kan ha liggende slike prismer også. Periodevis så har det vært veldig moderne med store prismekroner, og butikkene har som regel reserveprismer liggende. Om du oppsøker en butikk som har eksistert i mange år, så kan du ha flaks og få kjøpt prismer til en billig penge
Gjest allium Skrevet 14. september 2005 #6 Skrevet 14. september 2005 Her finner du det meste: http://www.gspncrystal.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå