Gå til innhold

Sette inn katteluke i borettslag, er det lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Passpartou skrev (18 timer siden):

Har vært styreleder i to borettslag. Å sette opp katteluke kan du nok glemme.

Jeg er i styret i borettslag, og vi gir tillatelse. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner iallfall to som bor i borettslag og har katteluke. Det er sikkert noen som forbyr det, men absolutt ikke alle.

Anonymkode: 312be...4be

AnonymBruker
Skrevet

I mitt brl er det flere med balkong i første etasje som har satt inn luke. 

Et løsningsorientert brl tillater det. 

Anonymkode: 07c21...1e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 6.25):

Kan bli veldig vanskelig å få lov å sette inn kattedør. Jeg kjenner noen som bor i ett sameie. Der var det lov med dyr til p begynne med. Nå har de innført regel om at de kattene som bor der i dag skal få bli, men nye katter er forbudt. Jeg skjønner dette veldig godt. Katter tisser og bæsjer overalt til stor frustrasjon for andre beboere. De jeg kjenner har fått både tiss og bæsj på møblene på verandaen siden kattene klatrer på en stolpe opp til 2 etg. På natterstid er det hyling og hvesing av disse katten. De holder folk våkne om natta.

Katter har ikke noe i ett borettslag, sameie, blokk osv å gjøre. De hører til å hus og gjerne på landet.

Anonymkode: 70ea3...953

Så du mener at kattene tisser og bæsjer på hagemøblene imens de går opp stolpen? 😂 

Er nok heller fuglebæsj. Katter liker å gjøre ifra seg på steder de kan grave over. Ikke på møbler.

Anonymkode: b9af5...835

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så du mener at kattene tisser og bæsjer på hagemøblene imens de går opp stolpen? 😂 

Er nok heller fuglebæsj. Katter liker å gjøre ifra seg på steder de kan grave over. Ikke på møbler.

Jeg klarer å se forskjell på dritt fra katter og fugler. 

Jeg har selv plukket opp dritt på verandaen min og hvis en fugl driter så stor bæsj, da syns jeg synd på de.

Du kan fint tørke av deg det gliset.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg klarer å se forskjell på dritt fra katter og fugler. 

Jeg har selv plukket opp dritt på verandaen min og hvis en fugl driter så stor bæsj, da syns jeg synd på de.

Du kan fint tørke av deg det gliset.

Glad jeg ikke er naboen din, så sur og dømmende!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Katter liker å gjøre ifra seg på steder de kan grave over. Ikke på møble

Dersom de skal markere revir legger katter bæsjen synlig. 

Anonymkode: 209e7...625

• Liker 1
Skrevet (endret)

Først må du sjekke om det er lov med katter i det hele tatt. I vårt borettslag, så må man spørre naboer om det er greit for de om man skaffer seg hund eller katt og sende inn søknad. Og dessuten så er det også båndtvang på katter her vi bor. Men om akkurat båndtvangen håndheves når det gjelder katter, er jeg usikker på, da det er flere som bor i første etasje og har katt. Katten går inn og ut som den vil via vinduene på altanen. Men første steg er å undersøke om det er lov med dyr og så ta ting derfra. 

Endret av Kittykat
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Katter liker å gjøre ifra seg på steder de kan grave over. Ikke på møbler.

Det der er en myte. Utrolig at det fremdeles finnes folk som tror på det.

Ja katter graver ned mye, men er også mye de bare lar ligge, spesielt når de skal markere seg. 

Nei dere katteiere finner ikke noe på deres egen eiendom. Det fordi katter gjør ikke fra seg hjemme eller der de luktet at andre kattet bor.

Anonymkode: ab798...673

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...