Gå til innhold

Barnet mitt er sykt for første gang, og jeg er utrolig urolig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Føler meg egentlig som en dårlig mor som skriver dette her.

Men vi har en ettåring her hjemme som aldri har vært syk, aldri har kastet opp, aldri vært noe særlig dårlig i magen, aldri hatt feber, ingenting. Aldri vært plaget ved tannfrembrudd eller noe...

i dag har han vært litt dårlig i magen på dagen, og ikke tenkt at det er noe unormalt... han var tilsynelatende blid, aktiv og pratsom, så var ikke noe uvanlig..  men når jeg har dratt på jobb og vært borte, så har han gulpet en del, og kastet opp. For det meste rett før jeg kom hjem. Samboer hadde prøvd med vann og slik, og det kom rett i retur... 

hittil (nå sover han) har han vært blid og fornøyd, ikke spesielt kranglete eller kje.. tror og håper at dette er jekslene. Kommer dog til å ringe lege om dette vedvarer eller formen blir verre, at feberen kommer og at han blir slapp og survete.

forstår at ingen av dere er leger, men vil gjerne høre noen beroligende ord fra dere andre foreldre. Hvordan takle denne uroen når barnet er sykt for første gang? Vil jo ikke være totalt hønemor heller..selv om jeg er det.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barn skal være syke iblant, sånn er det, ingenting å føle seg som dårlig mor for det :) Dere har jo sluppet ekstremt lett unna hvis dette er første gang sønnen deres er dårlig! 👍 dmDårlig mage og oppkast er jo vanlig, men om man ikke får i de drikke og alt kommer i retur er det lurt å ikke vente for lenge med å oppsøke lege, da små fort blir dehydrerte :) Å få i væske er hovedprioritet både ved diare/oppkast og feber, og når de er syke og vanskelig å få i noe er ikke så farlig om det er sunt eller ei, prøv med smoothie eller saft. At gutten er i godt humør, aktiv og sover godt er jo ihvertfall veldig bra, da er det nok ikke noe alvorlig :)

Anonymkode: 43dba...dbf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At det er tenner som gjør at barnet kaster opp alt høres nok ikke helt riktig ut. Har ikke hørt eller opplevd det, i alle fall. 

Går sikkert greit det her og riktig at humør, almenntilstand er viktig ja. Men ved omgangssyken pleier jeg alltid ringe lege hvis det varer mer en 1 dag. Spesielt hvis bleien begynner å bli tørr. 

Anonymkode: 4f1d8...f8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg ammer fremdeles litt på natt, så han får nok i seg litt der ihvertfall. Tenkte å prøve med blåbærsaft i morgen hvis han vil ha noe annet enn vann. Han er veldig glad i alt som er, heldigvis, så blir nok en del smoothier i morgen ja - hvis det er det han vil ha❤️Tusen takk for råd! 

Anonymkode: f0664...8e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk for svar. Jeg ammer fremdeles litt på natt, så han får nok i seg litt der ihvertfall. Tenkte å prøve med blåbærsaft i morgen hvis han vil ha noe annet enn vann. Han er veldig glad i alt som er, heldigvis, så blir nok en del smoothier i morgen ja - hvis det er det han vil ha❤️Tusen takk for råd! 

Anonymkode: f0664...8e4

Vet ikke hvorfor jeg trykte på anonym der, men det er meg - TS🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...