Gå til innhold

Vaksinene tukler med mensen- gir mer smerter/økte blødninger/endret syklus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare så det er klart: Jeg er ikke anti-vaksinering!

Men i det siste har jeg blitt oppmerksom på at begge vaksinene vi tilbys i Norge har en bivirkning vi ikke hører om i mediene: De kan endre menssyklusen/ føre til økte blødninger/øke smerter/forlenge blødninger. I tillegg har kvinner i overgangsalderen/på spiral/hormonprevensjon ved tilfeller fått mensen tilbake.

Jeg synes det er skikkelig ille at fordi det handler om kvinnehelse, snakkes det ikke om.

Var du klar over denne mulige bivirkningen? Har du opplevd endret mensen selv etter at du har fått vaksine?

https://www.google.no/amp/s/www.bbc.com/news/health-56901353.amp

Anonymkode: 4d133...ddd

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Oi, jeg har spiral og går på noe annet for å stoppe blødninger.. Jeg tok første dose før helgen og i dag fikk jeg plutselig mensen.. Ja, så dette kan jo forklare hvorfor jeg plutselig fikk blødninger. 

Anonymkode: 4e065...c35

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp, jeg skal ikke ta den. Ikke ungene mine heller.

Anonymkode: 5c67e...dc1

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk en lett blødning uka etter første dose, men kan ikke kalle det et kvinnehelseproblem eller noe sånt. Det var jo ikke noe stress å blø noen dråper en kveld. 

Anonymkode: 58098...c16

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forbigående bivirkning, står det i artikkelen du linker til. Det er jo ikke problematisk. Jeg har ikke merket noen endringer. Hørte om dette for ikke så lenge siden og har snakket med kvinnelige kollegaer om det, og ingen av de har opplevd tukling med syklus eller økte smerter. Alle har fått Pfizer. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

som at jeg ikke har nok problemer med hormoner og tull. skal ikke ta den, takk for info.

Anonymkode: 9d477...b07

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva er poenget her egentlig? Å spre forvirring? Om man leser artikkelen, noe mange ikke tar seg tid til, er jo budskapet at dette er uproblematisk? Likefullt er innlegget ditt negativt?

Anonymkode: 4f24e...ae7

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For ikke å nevne at du skriver at mediene ikke opplyser om dette, selv om kilden din er en A4-nyhetskanal?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

som at jeg ikke har nok problemer med hormoner og tull. skal ikke ta den, takk for info.

Anonymkode: 9d477...b07

Kremt, hvilken info? Sjekk kilden..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Oi, jeg har spiral og går på noe annet for å stoppe blødninger.. Jeg tok første dose før helgen og i dag fikk jeg plutselig mensen.. Ja, så dette kan jo forklare hvorfor jeg plutselig fikk blødninger. 

Anonymkode: 4e065...c35

Stikkordet er "kan". Hvorvidt det er en faktisk klinisk sammenheng er et annet spm. Et annet spørsmål er om det har noe å si. Og i alle tilfellene er det spørsmål, som man bør stille, men som ikke gir veiledning med mindre man får svar. Mange av oss mangler kompetansen til å vurdere dette seg. Da har spørsmålet hvem vi skal stole på? Jeg er omgitt av helsepersonell i familien, og legger min lit til dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt snakk om dette før jeg tok vaksinen men om syklusen blir litt forvirra så overlever jeg det, skal ikke ha flere barn uansett. Blir spennende å se, nå har jeg hatt perfekt syklus i 9 år så om den endrer seg etter første dose kan jo bli litt underholdende. Hadde vært flott hvis den bare forsvant, men det gjør den vel ikke. 😄 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, FrøkenMånestråle said:

men om syklusen blir litt forvirra så overlever jeg det, skal ikke ha flere barn uansett. Blir spennende å se

Og hvor er det solidariske i dette? Trodde alle må ta vaksinen for å være solidariske. Du bryr deg ikke om bivirkninger fordi de ikke har betydning for deg personlig?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og hvor er det solidariske i dette? Trodde alle må ta vaksinen for å være solidariske. Du bryr deg ikke om bivirkninger fordi de ikke har betydning for deg personlig?

:ler: Har da aldri sagt at folk må ta vaksinen for å være solidariske så hvor du har det fra det skulle jeg gjerne visst?

Det er ikke bekreftede bivirkninger slik jeg har forstått, det er noe folk har pratet om, ikke noe som jeg har fått skriftlig noe sted. Dessuten så overlever alle å få litt surr med eggløsning og mensen en måned. Det er jo snakk om en kortvarig bivirkning, akkurat som at man får vondt i armen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bare så det er klart: Jeg er ikke anti-vaksinering!

Men i det siste har jeg blitt oppmerksom på at begge vaksinene vi tilbys i Norge har en bivirkning vi ikke hører om i mediene: De kan endre menssyklusen/ føre til økte blødninger/øke smerter/forlenge blødninger. I tillegg har kvinner i overgangsalderen/på spiral/hormonprevensjon ved tilfeller fått mensen tilbake.

Jeg synes det er skikkelig ille at fordi det handler om kvinnehelse, snakkes det ikke om.

Var du klar over denne mulige bivirkningen? Har du opplevd endret mensen selv etter at du har fått vaksine?

https://www.google.no/amp/s/www.bbc.com/news/health-56901353.amp

Anonymkode: 4d133...ddd

Skal bli spennende å se hvor lenge denne tråden får stå. Det var en tråd om dette på  KG for ca 3 måneder siden, men den tråden ble fjernet ganske momentant.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MonicaH skrev (3 minutter siden):

Skal bli spennende å se hvor lenge denne tråden får stå. Det var en tråd om dette på  KG for ca 3 måneder siden, men den tråden ble fjernet ganske momentant.

Jepp admin har økt sensuren sin betraktelig de siste månedene 

Endret av Tunique
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I legemiddelverkets bivirkningsrapport er det meldt om totalt 7 mistenkte bivirkninger i kategorien «Graviditet, puerperale og perinatale lidelser». 5 etter vaksinasjon med Pfizer og/eller Moderna, og 2 etter vaksinasjon med AstraZeneca. Det er også meldt om 1 mistenkt bivirkning  i kategorien «Medfødte, familiære og genetiske lidelser» etter vaksinasjon med Pfizer eller Moderna. Se side 9-12: 

https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20210617 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf

Endret av *luna*
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*luna* skrev (1 time siden):

I legemiddelverkets bivirkningsrapport er det meldt om totalt 7 mistenkte bivirkninger i kategorien «Graviditet, puerperale og perinatale lidelser». 5 etter vaksinasjon med Pfizer og/eller Moderna, og 2 etter vaksinasjon med AstraZeneca. Det er også meldt om 1 mistenkt bivirkning  i kategorien «Medfødte, familiære og genetiske lidelser» etter vaksinasjon med Pfizer eller Moderna. Se side 9-12: 

https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20210617 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf

Det er vel knapt født barn av vaksinerte mødre i Norge enda.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr.Oetker

Ingen endring her. Fikk første dose på fredag, mensen kom i går som den skulle etter syklusen. 

Jeg følger med på syklusen min, så merker om der er endringer utenom det vanlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen endringer i min syklus verken etter dose en eller dose to.  Første dosen fikk jeg rett rundt eggløsning, og andre dosen fikk jeg uken før mensen.   Alt er som normalt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...