Gå til innhold

Dyreparken, hvor mange dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg har veldig lyst til å dra til Dyreparken i år, men hvor mange dager bør jeg velge? Holder det med en dag eller bør jeg velge to? Det er bare meg, en dame på 29år, som skal reise. Jeg skal forøvrig leie en elektrisk rullestol, så jeg sparer sånn sett tid med at jeg ikke trenger å bruke tid på gåingen.

Anonymkode: 9dd1b...4d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si to om du vil se alle dyrene og kanskje prøve noen attraksjoner (tømmerenna er gøy😁). Det er et stort område, og selv med elektrisk rullestol må du vente litt for det blir nok en del folk i sommer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri brukt mindre enn 3 😅 Men vi er trege i parker. Liker å gjøre oss kjent, prøve alt og være overalt. Siste dagen kjenner vi oss ferdige, da er vi klare og fornøyde. 

Anonymkode: 42e4e...aa1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 dag er mer enn nok. Parken er stor ja, men 50% av parken er bare karuseller og badeland.

Anonymkode: 99e6b...243

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha 3 dager, men vi bor laaaangt unna, og når vi først reiser nedover er det greit å ha litt tid der før vi drar hjem.

Tidligere har jeg alltid bare vært i slike parker i en dag. Men da jeg dro til Disneyland Paris og var der i 3 dager, var det som en helt annen verden, det å kunne ta seg tid og nyte, ikke bare løpe fra kø til kø for å rekke over alt. Så etter det har vi endret park-strategi :) 

Anonymkode: decbe...d5e

AnonymBruker
Skrevet

Som en voksen kvinne, alene i parken, ville jeg klart meg med en dag. Har vært der med barn flere ganger, og da går det mer tid, men mye i parken er jo for de minste barna, så det kan du skippe (f.eks kutoppen, en del karuseller, Sabeltannbåtene osv).

Hvorfor skal du leie elektrisk rullestol, sitter du i rullestol til vanlig? Jeg vil tro det er lettere og går minst like fort å gå om du er funksjonsfrisk? Du kan jo ikke kjøre fort med folkemengdene som er der, inkl små, uberegnelige barn som springer rundt.

Anonymkode: 277ff...0ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Voksen, enslig: Skal du bruke hele dagen, fra sent til tidlig: en dag. Skal du bare bruke noen timer der, så ville jeg tatt to dager. Skal du få med deg presentasjon/mating fra flere dyr, så må du nok ha to dager uansett. Nå antar jeg du vil se hver eneste flik av Dyreparken, kutoppen og sånt.

Nå bor jo vi omtrent i Dyreparken (bokstavelig talt, vi kan sykle dit), så for oss holder det å være der 2-3 timer, så har vi vært gjennom parken (dyrene). Da er det diverse andre attraksjoner som står for tur, type badeland, lekeplass, tømmerenna, bobbanen, karusell, skattejakt osv. Vi har barn i småskolealder, så blir jo annerledes. 

Du kjører ganske safe om du tar to dager. Noen dyr er også mer fascinerende enn andre. Tigrene, for eksempel. Det er ikke hver dag man ser mye til dem, unntatt ved presentasjon, så vi er ofte innom tigerinnhegningen flere ganger for å se dem mer. Kanskje opplever du lignende, og prøver hele dagen å se dem, og så får du kanskje bare et glimt av dem. Da har du en dag til til å få øye på dem 🙂 Ulvene kan også være ganske mystiske. Surikatene gir meg en deilig zen-tid, og jeg kan følge med på dem i lange tider mens ungene får seg et måltid og pust i bakken.
Anbefaler å se mating av gepardene. Det er den gøyeste presentasjonen, synes vi her hjemme. 

Anonymkode: 71bdf...c59

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som en voksen kvinne, alene i parken, ville jeg klart meg med en dag. Har vært der med barn flere ganger, og da går det mer tid, men mye i parken er jo for de minste barna, så det kan du skippe (f.eks kutoppen, en del karuseller, Sabeltannbåtene osv).

Hvorfor skal du leie elektrisk rullestol, sitter du i rullestol til vanlig? Jeg vil tro det er lettere og går minst like fort å gå om du er funksjonsfrisk? Du kan jo ikke kjøre fort med folkemengdene som er der, inkl små, uberegnelige barn som springer rundt.

Anonymkode: 277ff...0ce

Kutoppen er jo kult da, er jo masse dyr der. Sabeltannbåtene trenger jeg ikke å ta, men jeg vil likevel til Kjutavika og Kardemommeby og Hakkebakkeskogen!

Jeg bruker rullestol til vanlig ja, ikke fast, men som avlastning, derfor leier jeg elektrisk rullestol i parken. Det går sikkert fortere å gå enkelte steder, men det har jeg ikke bein til, og siden det er lange avstander orker jeg ikke å rulle på egenhånd i mangfoldige timer.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar og tips! Det blir to dager i parken på meg!😁

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...