AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Står overfor et dilemma om dagen. Er i midten av 30-årene. Har prøvd å bli gravid i over et år, hatt en MA(med utskraping som resultat) på senhøsten, etter det har det ikke skjedd noe. Har spurt min lege om jeg kan få hjelp til å sjekke at alt er som det skal etter MAen og generelt. Legen mener jeg skal vente til høsten før jeg henvises. Pga den MAen ble det også utført en kikhullsoperasjon og da ble det observert endometriose. Ellers så alt bra ut sånn jeg skjønte, men har ikke fått noen kontroll etter operasjonen. Føler at det er lenge å vente til høsten(og sikkert lang ventetid bare på å få komme til gynekologen man blir henvist til) og siden det er oppdaget endometriose, er jeg redd for at det kan være med på at jeg ikke blir gravid igjen. Slik jeg leser om endometriose, så anbefales det å få barn tidlig, så føler at jeg har oddsen mot meg der også. Vurderer derfor å oppsøke privat gynekolog for å få utført en undersøkelse som sjekker om alt er bra og kanskje få medisiner som kan hjelpe eggløsning eller andre ting som kan gjøre det lettere å bli gravid. Veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Hva ville du ha gjort om du hadde vært i samme situasjon? Anonymkode: e9dd2...290
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #2 Skrevet 21. juni 2021 Helt klart gått privat om du har råd. Du kan fortsatt stå i kø i den offentlige Anonymkode: d4690...09d 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #3 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt klart gått privat om du har råd. Du kan fortsatt stå i kø i den offentlige Anonymkode: d4690...09d Tenker at jeg har råd til å gjøre undersøkelse privat og ta prøver i hvert fall. Aner ikke hva evt. medisiner og sånn koster. Men slik jeg har skjønt kan jeg begynne i det private for så bli henvist til det offentlige dersom jeg trenger mer hjelp. Men kanskje jeg hadde klart å slappe mer av om jeg hadde visst at alt er bra med kroppen min. Anonymkode: e9dd2...290
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå