Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser godt voksne kjendiser som skal bli foreldre.  Snakker her om mann 53. Jeg kvinne 45 ønsker meg også barn.  Da blir det Rama skrik. Hvorfor ikke samme reaksjon når far over godt over 50?😪

Anonymkode: e74d9...13e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjellen ligger mye i at det biologiske bidraget er så veldig ulikt.

Selv om sædkvaliteten synker med alderen påvirker det i mindre grad etter unnfangelsen. Resten av svangerskapet er det kun mor som bidrar. Dessverre øker sannsynligheten for feil med mors alder. 

Heldigvis går det oftere bra. Da står man snart over for en tenåring i huset samtidig som man planlegger å pensjonere seg.  

• Liker 1
Skrevet

Far er ikke den som skal bære frem barnet. Jo eldre mor blir, jo høyere risiko for problemer under svangerskap eller med babyen. Men skjønner uansett ikke folk som får barn så sent. Du er over 60 når barnet ditt blir myndig og får mest sannsynelig ikke sett barnebarn bli voksne

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBrukern skrev (10 timer siden):

Far er ikke den som skal bære frem barnet. Jo eldre mor blir, jo høyere risiko for problemer under svangerskap eller med babyen. Men skjønner uansett ikke folk som får barn så sent. Du er over 60 når barnet ditt blir myndig og får mest sannsynelig ikke sett barnebarn bli voksne

Folk dør ikke akkurat så tidlig i Norge som regel, så det med å få se barnebarn ser jeg ikke på som noe problem.  Det ville jeg mest sannsynlig tro jeg fikk. Blir jo det samme som å si at den som blir far når han er over 50, mest sannsynlig ikke kommer til å få oppleve konfirmasjon f eks. Gjennomsnittsalder i Norge er forholdsvis høy. Vet jo at alt har en risiko.  Det jeg mest ville frem til er forskjellsbehandlingen mann og kvinner opplever om de får barn i godt voksen alder. 

Anonymkode: e74d9...13e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...