Gå til innhold

Krigsflyktning terroriserer en mor og hennes datter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort sagt: mor og datter er ute på tur så ser moren en mann som klipper sitt svarte hår og tenner på det. Hun spør om det går bra med han. Tiden etter på viser seg å bli et rent helvete med at han henger utfor der hun bor, prøver å få med datter fra sfo. Etter flere besøksforbudbrudd er det enda ikke hjelp å få pga mannens helse som er udefinert.

https://www.nrk.no/vestland/xl/kvinna-i-bjornafjorden-har-i-to-ar-blitt-forfolgt-av-framand-mann.-no-ma-ho-flytta-fra-bygda-1.15482676

Hva ville dere gjort hvis dere var denne moren?

Anonymkode: e5070...c0d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå hadde jo jeg aldri gått bort til en fyr som var såpass utafor at han sitter å klipper sitt eget hår og tenner på det. Såpass hensyn tar jeg til meg selv og mitt barn.

Men man kan jo få slike folk etter seg selv om man ikke tar kontakt med de og man har jo ikke så mange valg hvis ikke myndighetene ikke gjør jobben sin. 

Hadde tatt meg en prat med noen bekjente og sett om de kunne ordnet opp i denne "saken". Hadde ikke det funket så hadde jeg flyttet til en annen by, er ikke så mye annet man kan gjøre når man havner i en slik situasjon. Er jo helt tragisk men denne historien er jo ikke unik, ganske så mange i dette landet som gjør livet surt for andre men man kan ingenting gjøre siden de "faller mellom to stoler". 

• Liker 3
Skrevet

Den saken der leste jeg også :sjokkbla: 

Han karen der burde jo sitte innelåst ett eller annet sted... OM ikke kommunen kan ta hånd om han, så kan de heller ikke ta imot flykninger.

• Liker 6
Skrevet

Statsadvokaten har henlagt saken fordi det denne mannen har gjort - blant annet omfattende trakassering og forfølgelse av kvinnen i artikkelen, prøvd å lokke med seg denne kvinnens datter, vist voldspotensial i andre sammenhenger - "ikke anses som alvorlig nok". Da må man virkelig spørre om hvor alvorlig må det være for at Statsadvokaten ser alvoret i situasjonen for denne kvinnen og hennes datter.

Det er en besk ironi at en flyktning kommer til et trygt land og gjør livet utrygt for en kvinne og hennes datter, og driver dem på flukt fra hjem, familie, øvrig nettverk og jobb.

• Liker 7
Skrevet
Ichiko skrev (31 minutter siden):

Statsadvokaten har henlagt saken fordi det denne mannen har gjort - blant annet omfattende trakassering og forfølgelse av kvinnen i artikkelen, prøvd å lokke med seg denne kvinnens datter, vist voldspotensial i andre sammenhenger - "ikke anses som alvorlig nok". Da må man virkelig spørre om hvor alvorlig må det være for at Statsadvokaten ser alvoret i situasjonen for denne kvinnen og hennes datter.

:bond:

Spesielt "prøvd å lokke med seg denne kvinnens datter" (ved to anledninger) :klaske: Om det skulle skje noe med barnet eller moren, så burde alle som lot dette "falle mellom to stoler" stilles som medskyldig, og straffes der etter...

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Beeblebrox said:

:bond:

Spesielt "prøvd å lokke med seg denne kvinnens datter" (ved to anledninger) :klaske: Om det skulle skje noe med barnet eller moren, så burde alle som lot dette "falle mellom to stoler" stilles som medskyldig, og straffes der etter...

Det burde de, men det skjer jo aldri. Da peker de som vanlig på hverandre og "systemsvikt", "tragisk sak", "beklager det inntrufne" og lover "gjennomgang av rutinene" og bla bla bla. Så koker det hele bort i kålen og alt er som før.

• Liker 4
Skrevet
Ichiko skrev (1 minutt siden):

Det burde de, men det skjer jo aldri. Da peker de som vanlig på hverandre og "systemsvikt", "tragisk sak", "beklager det inntrufne" og lover "gjennomgang av rutinene" og bla bla bla. Så koker det hele bort i kålen og alt er som før.

De må de gjerne "skylde på", men straffen sin burde de få og ta uansett.  Man "faller ikke mellom to stoler" i sånne saker...  Enten så er man frisk nok til å fengsles, eller så er man syk nok til å tvungenhelsevern.  Det er det folk som har ansvar for å passe på at skjer.

Evt - Om de ikke kan håndtere denne typen i kommunen, så får de flytte han til et annet sted (gjerne ved siden av en eller annen politiker som er veldig positive til "flykninger") , eller så får de flytte hun,  barn, venner og familie til en annen kommune og stå for hele regninga selv .

• Liker 2
Skrevet

Leste den saken jeg også, så ekkelt!😰😭 Kjente det gikk kaldt nedover ryggen på meg når jeg las avsnittet der det stod at han hadde oppsøkt datteren hennes på sfo..😰 Jeg hadde flyttet asap!! Kjenner jeg blir så irritert av at ingenting blir gjort, å bøtlegge fyren hjelper jo ikke stort..🤯 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Beeblebrox said:

De må de gjerne "skylde på", men straffen sin burde de få og ta uansett.  Man "faller ikke mellom to stoler" i sånne saker...  Enten så er man frisk nok til å fengsles, eller så er man syk nok til å tvungenhelsevern.  Det er det folk som har ansvar for å passe på at skjer.

Evt - Om de ikke kan håndtere denne typen i kommunen, så får de flytte han til et annet sted (gjerne ved siden av en eller annen politiker som er veldig positive til "flykninger") , eller så får de flytte hun,  barn, venner og familie til en annen kommune og stå for hele regninga selv .

Han kan få bo hos Statsadvokaten, så kan andre få være i fred.

Anonymkode: 06b04...0f7

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Beklager AB, det der var meg.

AnonymBruker
Skrevet

Sinnsyke fyr, hvorfor måtte hun og datteren flytte og ikke han?! Ja jeg har lest artikkelen, han burde havnet langt vekk. 

Anonymkode: 9f940...c2e

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er jo en god ide!  Hadde nok veldig fort blitt "alvorlig nok" da :sprettoy:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 3
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

En forferdelig trist sak som viser at de tar imot så mange at de ikke klarer å håndtere dem. Kommunen ønsker dem velkommen fordi staten lokker med penger og ingen følger opp. Mange flyktninger kommer fra et krigsmareritt og har store traumer. Det burde de vite før de plasserer dem og sørge for nødvendig hjelp.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet

Leste saken selv, og lurte veldig på hva straffen ville blitt for en eventuell voldelig reaksjon fra offer eller offerets nærmeste. Det er kanskje en viktig grunn til at han går på en alenemor(?) og hennes barn, men jeg vil jo tro risikoen er stor for at noen han terroriserer slik ville ende opp med å skade ham hardt i ren desperasjon eller raseri, særlig når han har prøvd å lokke med seg et barn. Da sitter en jo igjen i den absurde situasjonen der staten ikke kan beskytte andre mot ham, mens offer eller pårørende som ikke lenger takler situasjonen straffes og får sine liv snudd enda mer på hodet. 

Tragisk for alle involverte uansett, inkludert denne mannen. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...