AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Dette spørsmålet går først og fremst til menn, men jeg vil vel anta det kan skje med kvinner og ;). Om du var i et helt ok forhold, men du syntes du fikk altfor lite sex. Hvis du da traff en dame du tente helt vilt på, og hadde kanonbra sex med henne - ville du da brutt med partneren? Én ting er at du allerede hadde vært utro - men hadde mye bedre sex fått deg til å gå? Kan bra sex med en (annen) dame få deg til å gå for henne i stedet? Kan man bli så blendet at man glemmer selve essensen bak forholdet, og heller går for den gode sexen? 🤔 Spør for en venn… Anonymkode: 82085...993
SlemUlv Skrevet 21. juni 2021 #2 Skrevet 21. juni 2021 Jeg er poly, det funker for oss. Så slipper noen av oss dette problemet. Også snakker vi sammen, så om en av oss er missfornøyd, så prøver vi å fikse det. Foe meg, er kjærligheten viktigere en sexen 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #3 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette spørsmålet går først og fremst til menn, men jeg vil vel anta det kan skje med kvinner og ;). Om du var i et helt ok forhold, men du syntes du fikk altfor lite sex. Hvis du da traff en dame du tente helt vilt på, og hadde kanonbra sex med henne - ville du da brutt med partneren? Én ting er at du allerede hadde vært utro - men hadde mye bedre sex fått deg til å gå? Kan bra sex med en (annen) dame få deg til å gå for henne i stedet? Kan man bli så blendet at man glemmer selve essensen bak forholdet, og heller går for den gode sexen? 🤔 Spør for en venn… Anonymkode: 82085...993 Det er typisk sånne ting som kan få menn til å miste hodet (for en stund) og gjøre skjebnesvangre feil, som man angrer på resten av livet. Ja, jeg har tabbet meg ut på dette området, men forhåpentligvis lært. Kjærlighet og tilknytning er i lengden mye viktigere enn noen stunder med spennede og eksotisk sex. Fascinasjonen går uansett over. Anonymkode: b53a2...e7a 6
AnonymBrukern Skrevet 21. juni 2021 #4 Skrevet 21. juni 2021 Lite sex er absolutt en grunn til å gå fra partner. Men ville ikke gått inn i et nytt forhold med den andre personen bare fordi man har bra sex.. vil jo være med en jeg er forelsket i 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #5 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBrukern skrev (19 minutter siden): Lite sex er absolutt en grunn til å gå fra partner. Men ville ikke gått inn i et nytt forhold med den andre personen bare fordi man har bra sex.. vil jo være med en jeg er forelsket i Enig med med dette, sex og forelskelse er lik magi❤️ Anonymkode: 4f14c...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #6 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Enig med med dette, sex og forelskelse er lik magi❤️ Anonymkode: 4f14c...dcd Ja, magi med påløgende kollaps hvis det ikke er mer substans enn forelskelse og spennende sex. Begge deler er som regel høyst forbigående. Anonymkode: b53a2...e7a 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er typisk sånne ting som kan få menn til å miste hodet (for en stund) og gjøre skjebnesvangre feil, som man angrer på resten av livet. Ja, jeg har tabbet meg ut på dette området, men forhåpentligvis lært. Kjærlighet og tilknytning er i lengden mye viktigere enn noen stunder med spennede og eksotisk sex. Fascinasjonen går uansett over. Anonymkode: b53a2...e7a ..og det tror du bare gjelder MENN?? Anonymkode: 4348b...007 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kan man bli så blendet at man glemmer selve essensen bak forholdet, og heller går for den gode sexen? 🤔 Spør for en venn… Du kan hilse vennen din med at best sex har jeg med ei jeg er forelsket i. Tenker i et større perspektiv. Ett ligg kan overgå alt der og da, men livet handler om mer enn et øyeblikk. Anonymkode: 15eb4...bf0 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #9 Skrevet 22. juni 2021 Jeg var i et forhold med en mann hvor sexen var dårlig. Jeg tente heller ikke noe særlig på han. Han var atletisk og attraktiv, med svær pikk, og de eneste gangene jeg tente på han var når jeg sugde han. Om jeg da hadde "kommet over" en mann jeg tente på og ble fysisk tiltrukket av så hadde jeg nok gjort det slutt med kjæresten min. Først og fremst fordi utroskap er respektløst uansett hva. Sex er viktig for meg også i et forhold, det fungerer ikke med dårlig sex. Kjemien må være bra og man må være oppslukt i hverandre. Anonymkode: a8c6f...549 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 The Sunk Cost Fallacy Describes our tendency to follow through on an endeavor if we have already invested time, effort or money into it, whether or not the current costs outweigh the benefits. Tror dette oppsummerer mye hvorfor folk "holder ut". Har ikke funnet noe godt norsk uttrykk. Hvis den ene partneren opprettholder sexlivet lenge nok til at de har giftet seg, fått 2 barn, huslån og innvevd familie og økonomi. Så synker nivået. Skulle nesten tro at noen bevisst tenker sånn. Så sitter man der og har brukt mye av sitt liv, sine ressurser i et forhold som ikke lenger er sexuellt tilfredstillende og sannsynligvis aldri kommer til å bli det igjen. Et forhold man aldri ville satset på hadde vært slik siden dag 1. Men man biter det i seg og blir for "resten" av forholdet er ok. Og skille seg "bare" for at vi har sjelden sex?? Hvordan ville det tatt seg ut. Den ene kniper med beina men alle veit hvem som vil bli dømt hvis det blir skillsmisse. Så vi holder ut. To god to leave, to bad to stay. Anonymkode: 41812...709 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #11 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 14.51): The Sunk Cost Fallacy Describes our tendency to follow through on an endeavor if we have already invested time, effort or money into it, whether or not the current costs outweigh the benefits. Tror dette oppsummerer mye hvorfor folk "holder ut". Har ikke funnet noe godt norsk uttrykk. Hvis den ene partneren opprettholder sexlivet lenge nok til at de har giftet seg, fått 2 barn, huslån og innvevd familie og økonomi. Så synker nivået. Skulle nesten tro at noen bevisst tenker sånn. Så sitter man der og har brukt mye av sitt liv, sine ressurser i et forhold som ikke lenger er sexuellt tilfredstillende og sannsynligvis aldri kommer til å bli det igjen. Et forhold man aldri ville satset på hadde vært slik siden dag 1. Men man biter det i seg og blir for "resten" av forholdet er ok. Og skille seg "bare" for at vi har sjelden sex?? Hvordan ville det tatt seg ut. Den ene kniper med beina men alle veit hvem som vil bli dømt hvis det blir skillsmisse. Så vi holder ut. To god to leave, to bad to stay. Anonymkode: 41812...709 Enig. Altfor mange damer er uærlige med partner om sex-lyst. De er desperate etter forhold og bryllup, så de er villige til å lyve om alt. Men de ser ikke på det som løgn. De lyver til seg selv også antageligvis. Og så klikker de plutselig når mannen er utro og mener at han er et ondt monster som har "SvEkeT" henne. Den ene løgnen er ikke bedre enn den andre, kvinnehyklere. Anonymkode: ca0b2...334 5
Gjest ABM Skrevet 25. juni 2021 #12 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 21.40): Dette spørsmålet går først og fremst til menn, men jeg vil vel anta det kan skje med kvinner og ;). Om du var i et helt ok forhold, men du syntes du fikk altfor lite sex. Hvis du da traff en dame du tente helt vilt på, og hadde kanonbra sex med henne - ville du da brutt med partneren? Én ting er at du allerede hadde vært utro - men hadde mye bedre sex fått deg til å gå? Kan bra sex med en (annen) dame få deg til å gå for henne i stedet? Kan man bli så blendet at man glemmer selve essensen bak forholdet, og heller går for den gode sexen? 🤔 Spør for en venn… Anonymkode: 82085...993 Selve essensen i forholdet ER vel sex? Null sex - null forhold for min del, hadde byttet partner
Gjest Elder Millennial Skrevet 25. juni 2021 #13 Skrevet 25. juni 2021 Det vil vel alltid være en fordel å finne en partner med nogenlunde like behov. Jeg hadde ikke klart å bli i ett forhold der jeg ikke følte meg ønsket og begjæret.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #14 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig. Altfor mange damer er uærlige med partner om sex-lyst. De er desperate etter forhold og bryllup, så de er villige til å lyve om alt. Men de ser ikke på det som løgn. De lyver til seg selv også antageligvis. Og så klikker de plutselig når mannen er utro og mener at han er et ondt monster som har "SvEkeT" henne. Den ene løgnen er ikke bedre enn den andre, kvinnehyklere. Anonymkode: ca0b2...334 Du tror ikke at de faktisk har mer lyst i begynnelsen da? Det er ikke gjort bevisst for å lure mannen til å tro at de har mye sexlyst. Anonymkode: c4add...8bb
Zaltomortale Skrevet 26. juni 2021 #15 Skrevet 26. juni 2021 (endret) , Endret 26. juni 2021 av Zaltomortale 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #16 Skrevet 26. juni 2021 22 minutter siden, Zaltomortale said: Jeg kunne ikke dumpa dama fordi hun var for lite interessert i sex -fordi jeg ville aldri vært sammen med henne. Vi mennesker er forskjellige, og jeg tror oppriktig at for en person med sterke drifter - er det helt håpløst å ha et forhold med en/ei som ikke har det samme. Mener med det IKKE at det er noe som helst feil med verken de som har sterke drifter eller de som ikke har det. Er gift på tolvte året med ei nydelig, slank og råsexy jente med herlige kvinnlige og virkelig faste former (hun trener og spiser sunt) som er både kåt, tar initiativ og gjerne vil prøve det meste. Vi har sex normalt 4-5 dager i uka - noen ganger flere ganger om dagen, og vi har oss imellom et forhold og vennskap som vi begge verdsetter høyt. Senest denne uka traff vi vår faste mannlige sex-venn gjennom flere år for trekant med henne - en deilig og fin opplevelse for oss alle tre. Både vårt sexliv og det at vi er bestevenner og kjærester som elsker og respekterer hverandre skyhøyt, samt at vi begge er opptatt av å justere våre egne feil i stedet for å irritere oss over den andres - er det vi begge tror er årsakene til at vi har null og niks av problemer i ekteskapet vårt, og det hele har jo en sammenheng. Jeg er ærlig talt stormforelska i kona, og opplever det samme fra henne - og dette er oppskriften på et slikt herlig ekteskap - iallefall for oss 🥰🥰 Herlig!!! Sånn vil jeg ha det og! 😍 Anonymkode: 82085...993
Zaltomortale Skrevet 26. juni 2021 #17 Skrevet 26. juni 2021 Jeg kunne ikke dumpa dama fordi hun var for lite interessert i sex -fordi jeg ville aldri vært sammen med henne. Vi mennesker er forskjellige, og jeg tror oppriktig at for en person med sterke drifter - er det helt håpløst å ha et forhold med en/ei som ikke har det samme. Mener med det IKKE at det er noe som helst feil med verken de som har sterke drifter eller de som ikke har det. Er gift på tolvte året med ei nydelig, slank og råsexy jente med herlige kvinnlige og virkelig faste former (hun trener og spiser sunt) som er både kåt, tar initiativ og gjerne vil prøve det meste. Vi har sex normalt 4-5 dager i uka - noen ganger flere ganger om dagen, og vi har oss imellom et forhold og vennskap som vi begge verdsetter høyt. Senest denne uka traff vi vår faste mannlige sex-venn gjennom flere år for trekant med henne - en deilig og fin opplevelse for oss alle tre. Både vårt sexliv og det at vi er bestevenner og kjærester som elsker og respekterer hverandre skyhøyt, samt at vi begge er opptatt av å justere våre egne feil i stedet for å irritere oss over den andres - er det vi begge tror er årsakene til at vi har null og niks av problemer i ekteskapet vårt, og det hele har jo en sammenheng. Jeg er ærlig talt stormforelska i kona, og opplever det samme fra henne - og dette er oppskriften på et slikt herlig ekteskap - iallefall for oss 🥰🥰 1
Zaltomortale Skrevet 26. juni 2021 #18 Skrevet 26. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Herlig!!! Sånn vil jeg ha det og! 😍 Anonymkode: 82085...993 Det er fullt mulig for alle å få til dette, men det krever at man GIR fordi man har lyst, og ikke krever.. Ellers har jeg lite tro på at det overhodet er mulig å få til et slikt forhold med ei norsk dame - de er generelt sett så negative i utgangspunktet at det som regel er utopi. Kona mi er svensk, og hos søta bror har de en helt annen kultur på dette.. Det samme gjelder danske jenter 😉 Endret 26. juni 2021 av Zaltomortale
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #19 Skrevet 26. juni 2021 Det er vel nettopp i slike tilfeller som dette mannen IKKE dumper dama til fordel for elskerinnen. Fordi dama som regel betyr så mye mer…en bare sex. Hun er bestevennen og partneren i livet. Hadde det vært slik ts viser til, hadde jo de aller fleste utro menn forlatt konene sine til fordel for elskerinnen. Men det gjør de jo ikke. I stedet lyver de for elskerinnen om at de har tenkt å dumpe konen fordi de har et elendig sexliv/forhold. Likevel er det som regel elskerinneforholdet som ryker først. Uansett hvor bra sexen er. Anonymkode: 85f52...00c 1
Zaltomortale Skrevet 26. juni 2021 #20 Skrevet 26. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er vel nettopp i slike tilfeller som dette mannen IKKE dumper dama til fordel for elskerinnen. Fordi dama som regel betyr så mye mer…en bare sex. Hun er bestevennen og partneren i livet. Hadde det vært slik ts viser til, hadde jo de aller fleste utro menn forlatt konene sine til fordel for elskerinnen. Men det gjør de jo ikke. I stedet lyver de for elskerinnen om at de har tenkt å dumpe konen fordi de har et elendig sexliv/forhold. Likevel er det som regel elskerinneforholdet som ryker først. Uansett hvor bra sexen er. Anonymkode: 85f52...00c Det tror jeg du har helt rett i.. For min del er elskerinna og kona en og samme jente 🥰 Har forresten den erfaringen at de jentene som SNAKKER minst om sex - er de man kan oppleve et virkelig knallbra sexliv med. Det er noe med "stille vann".. Endret 26. juni 2021 av Zaltomortale 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå