AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Er midt i flytting og i en gammel veske dukket det opp 170 kr. Deriblant altså en gammel hundrings. Den er ikke verdifull, er Kristin Flagstad hundrelappen som utgikk i 2018(?). Jada, kan sende den inn til Norges Bank, men med det føles litt stress og bry å skulle sende inn en hundrelapp til Oslo med et skjema, porto og alt. Er det noe artig eller snodig jeg kan bruke den til? Noen forslag? Anonymkode: 8f938...2fc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #2 Skrevet 21. juni 2021 Du kan brette den til en liten vifte. Anonymkode: bc7f6...dfa 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #4 Skrevet 21. juni 2021 Sende den til Norges Bank https://www.norges-bank.no/tema/Sedler-og-mynter/Ugyldige-sedler-og-mynter/Retningslinjer-veksling-av-utgaatte-sedler-og-mynter/ Anonymkode: e1608...ded
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #5 Skrevet 21. juni 2021 Spar på den. Morsom å se tilbake på om 40 år. Kanskje oldebarna dine kan tjene noe på den. Anonymkode: be354...de9 1
Million Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 (endret) Du kan ev spare den, legge den inn i glass og ramme og ta vare på den til barnebarna dine. Kanskje den blir verdt noe en vakker dag, noen slektsledd lenger ut? Eller du kan printe ut og fylle ut vekslingsskjemaet fra Norges Banks nettsider, putte seddelen i en vanlig konvolutt sammen med skjemaet, adressere den til riktig Norges Bank adresse og sette på et vanlig frimerke. Send inn. Koster deg bare frimerket, men trekker du fra kostnaden til det får du tilbake 80 kr på konto. Jeg sendte inn på den måten da sønnen min fant en gammel utgått seddel i pengeboksen han har på rommet sitt. (det står på Norges banks nettsider at man skal sende pengene som verdipost, men det nytter jo ikke for så lite som 100 kr, da verdipost er svindyrt. Det gikk for meg helt fint å sende som vanlig post også) Endret 22. juni 2021 av Million 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå