Gå til innhold

Leggetid 13åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når legger deres 13åringer seg? Mitt barn begynner på ungdomsskolen til høsten og vi lurer rett og slett på om vi er for strenge som mener at å legge seg 22.15 og skru av lyset 22.45 på hverdager er innafor? Hva med helgene?

Anonymkode: 554ec...d79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legger seg 21.30, uten mobil.

Anonymkode: b0ada...2d7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Som 16 åring måtte jeg legge meg 22 for å klare å i det hele tatt være på skolen.

Anonymkode: 99637...8a6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Samme her.

Anonymkode: a5145...d28

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Her også. I helgene får han lov å bruke mobil til 22.30, før han må legge den utenfor døra.

Anonymkode: d867d...781

• Liker 2
Skrevet

Ga opp leggetid ved 14-års alder. Det skulle være stille i huset klokka 23, så fikk ungdommen bare finne ut selv at å sitte oppe til 02-03 når den måtte opp 06:30 neste dag for å gå på skole ikke var like fett som den hadde sett for seg. 

Etter 2 uker med den elendige døgnrytmen var det stille på rommet før 22:00 - og det er det fortsatt 2 år seinere😅

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Legger seg kl 2130. Kl 22 kommer jeg inn å sier god natt og tar med mobil ut. Er flere av vennene som har mobilen om natta. Når jeg lader hans mobil når jeg står opp, ser jeg at han har fått snap fra venner kl 24. Noen ganger også så sent som kl 2

Anonymkode: dfa81...517

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kl. 21:30, uten mobil på senga.

Anonymkode: a54db...006

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en 14- og en 16-åring. Begge legger seg ca.22 når det er skole. De legger seg frivillig, da er de slitne etter skole og trening. Strekker seg av og til litt lenger om helgen. Men de er ofte trøtte tidlig da også.

Synes 22.45 er i seneste laget på skoledager..

Anonymkode: 96d2b...1c6

AnonymBruker
Skrevet

21:45, lyset av 22:15. Mobilen kan bli med men Internet ryker 22:00 uansett. 

Anonymkode: c55a7...472

Skrevet

Alle som svarer: mener dere nå i ferien eller når det er skole?

AnonymBruker
Skrevet

Min 13-åring må legge seg 21. eller 21.30. Får selvsagt aldri ha med mobilen på soverommet.

Anonymkode: 15dad...829

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes mange er strenge. Vår nesten 15 åring legger seg når han vil med mobil. Regulerer dette selv. Legger han seg sent noen netter så blir det tidlig kveld etter det (ofte 20-21 tiden). Aldri hatt problemer med å stå opp til skolen. 

Vår 12 åring er tidligere trøtt og sover som regel alltid innen 22 på hverdager. 

Anonymkode: 83d74...dab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Natt 22 på hverdager og variert i helger og ferier. Begynner på ungdomsskolen nå til høsten. 

Anonymkode: c4933...a5c

AnonymBruker
Skrevet

Legger seg kl 21:30. Uten mobiltelefon selvsagt. Sliter veldig med å stå opp på skoledager, så kunne sikkert lagt seg enda tidligere, men vanskelig å få til mtp at alt sosialt skjer på ettermiddag/kveld etter lekser osv. Legger seg mellom 22:30 og 23 i helgene. Synes ikke dere er for strenge! 

Anonymkode: e95f5...420

• Liker 2
Skrevet

Min eldste begynner også på ungdomsskolen til høsten. Her er leggetid på hverdager 21.30. I helgene får han være oppe til 23 (helger er for korte til å snu døgnet helt) og i ferier får han være oppe så lenge han vil. Dere er definitivt ikke for strenge. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legger seg med mobil mellom kl 21-22, men sovner nok sjelden før nærmere kl 23. Så lenge hun kommer seg opp når hun skal på morgenen er det ok. Om hun ikke kommer seg opp ryker mobilen. 

Anonymkode: 6dfa8...ef3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min på straks 13 er i seng mellom 21 og 21.30 hos meg og 20.30 hos far. Har telefonen med, der høres det på lydbok og den er også vekkerklokke.  Kravet her er å stå opp selv, og ikke være sur /aggressiv mot meg. 

Anonymkode: 2a936...a8b

Skrevet

Må legge vekk mobilen 22.30 når det er skole, styrer det selv i helg og ferie. 

AnonymBruker
Skrevet

21:30 på hverdager. Og styrer selv i helger og ferier.

Anonymkode: 75c86...bcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...